Meillä viihtyi sitterissä vain ekan kk. Kapaloin peittoon ja laitoin siihen katselemaan. Ei kyllä kauaa malttanut olla, joten siirryttiin kokonaan kantareppuun / liinaan.
Ja ei saa sitterissä tosiaankaan syöttää. Vanhemman sylissä voi syöttää. Meillä istuu minun tai miehen sylissä ja istun itse vähän vinossa, lapsi toisella jalalla niin näen tähdätä lusikan suuhun. Sormiruoka onnistuu hyvin sylissä kun istun itse lähellä pöytää ja lapsi on juuri oikealla kohdalla pöydän äärellä. Vaatteet saattaa kyllä itselläkin sotkeentua mutta onneks on pyykkikone. Nyt harjoitellaan 6kk ikäisen kanssa syöttötuolia, mutta fysioterapeutit suosittelee syöttötuolia pitkäksi ajoiksi vasta kun vauva oppii itse nousemaan istumaan :)
Mutta voi vastasyntynyttä sellaisella pitää vaikka vähän olisikin selkänoja kohollaan, kunhan vauva saa pötkötellä. Suosittelen silti käsien vapauttamiseen ehdottomasti liinaa. Siinä saa kaikki hyödyn. Vauvan rauhoittuu äidin syliin, äiti saa kädet vapaaksi, maito nousee paremmin, vauvalla on turvallinen olo jne jne <3