Minkä ikäisille sisaruksille olet hankkinut/meinaat hankkia tuplarattaat?

Syyskuu/2019

Silmät suurina ihmettelijä
Jos kaikki menee hyvin, niin meidän tytär olisi 2v 4kk, kun toinen lapsi syntyy. Pohdin täällä jo etukäteen, että kannattaako hommata tuplarattaita.
 
Minun lapsillani on ikäeroa 3,5 vuotta, ja monesti olen ollut tyytyväinen tuplarattaisiin. Sinä kohtaa kun molemmat simahtavat ja pitäisi liikkua johonkin, on ihanaa kun lapset voi vain nostaa vaunuihin ja pistää menoksi. Eikä tarvitse tapella sen kanssa, jaksaako isompi kävellä vai ei.
 
Meillä tulisi 2,5v ikäeroa ja oon pohtinut samaa. Esikoinen ainakin vielä nukkuu vaunuissa päiväunet mutta muuten ei enää hirveästi käytetä. Lähileikkipuistoon mennään kävellen ja autolla sukulaisille yms. Pitää vähän pohtia.
 
Meillä oli isompi vasta 1v 4kk kun pienempi syntyi. Ostin ”istumakärryn” jonka sai vaunuihin kiinni (myöhemmin voi nostaa istuimen pois niin jää seisomalauta). Olen päässyt kätevästi lenkille ja tarvittaessa asioille. Toimii edelleen meillä tosi hyvin. Jos molemmilla ”univoittaa” lenkillä niin silloin ollut haasteellinen, mutta nyt isompana jaksavat istua hereillä sen ajan mikä sillä liikutaan. Istuimeen saa turvavyön.

muoks.
Parhaiten löytää kun laittaa hakusanaksi seisomalauta + istuin
Näkyy tulleen uudistettukin versio siitä kun minä aikoinaan ostin, kärryssä istujalle on oma ratti :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tulee ikäeroa 1v 10kk ja pohdin samaa. Toisaalta en haluaisi hommata tilaa vieviä ja todella kalliita tuplavaunuja ihan kevein perustein, mutta kai se kätevämpi olisi. Mulla on ihan uudenveroiset yhdistelmät nyt käytössä, johon mulla on ratasosan lisäksi vaunukoppa. Yksi vaihtoehto olisi kantaa toista kantorepussa tai liinassa. Alkuvuodesta on vaan niin kylmä, että tarvisi kyllä itselle hommata sitten varmaan sellainen kantotakki, jos siihen vaihtoehtoon päätyisi. :think005
 
Me ostettiin esikoista odottaessa Petite Chérie Excellence sisarusrattaat. ( Koska oli toive, että tulisi toinen pieni kahden vuoden ikäerolla :smiley-ashamed005 )

Ovat olleet meidän tarpeisiin loistavat. Muuntuvat niin helposti moneen. Yksilö rattaiksi ja nopeasti kääntämällä sisarusrattaiksi. Adaptereilla kaukalo(t) menevät kiinni. Eli super helppo, pieneen tilaan menevä ja kevyt.

Meidän mallissa ratasistuin muuntuu vielä muutaman klipsin avaamalla vaunukopaksi niin jos sattuu pieni nukahtamaan kyytiin voi istuimen helposti muuttaa vaunukopaksi pienen vielä ollessa kyydissä.
Näin ollen ei ole edes tarvinnut kanniskella mukana erikseen ratasistuimia ja vaunukoppia, kun pelkät ratasistuimet riittävät.
Nyt pitäisi esikoiselle vielä metsästää siihen seisomalauta tulevaa varten niin se ois siinä. :)
 
Meillä kaks ekaa lasta 1v 10kk ikäerolla ja oli kyllä hyvä olla tuplarattaat ensimmäisen vuoden ajan, nyt olleet käyttämättä. Bugaboon Donkeyt meillä niin ne saa helposti myös yhdelle lapselle sopiviksi. Myös istuinlauta löytyy mutta se on ollut meillä aikamoinen turhake, niin vaikea työntää sen kanssa.
 
Takaisin
Top