Minkä ikäisenä toivoit saavasi esikoisen? Toteutuiko toive?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Minkä ikäisenä olet ennen lasten saantia tai yritystä toivonut saavasi esikoisen? Tai vaikka jo nuorempanakin? Toteutuiko toiveesi?

Itselläni ei ollut asiasta muita toiveita kuin "suht nuorena" ennen kun aloitettiin esikoisen yritys. Olin 20-vuotias kun yritys alkoi ja toivoin toki että tärppi kävisi pian ja vauva syntyisi, kun olen 21-vuotias. Olin sitten 22, kun vauva syntyi.
 
Nuorempana haaveilin, että saisin esikoisen viimeistään 20-vuotiaana. Se ei ihan toteutunut, en silloin vielä halunnut lasta. 21 olin, kun aloitettiin yritys, juuri 23 täyttänyt kun esikoinen syntyi.
 
Joskus 17 vuotiaana aloin haaveilemaan lapsesta, mutta silloin vielä ei ollut sen aika. Tiesin kuitenkin että nuorena haluan/mieskin halusi.
Olin 19v kun aloitettiin yritys, 22v kun sain esikoisen.
 
Suht' nuorena halusin lapsen. Kaikkea ei pysty itse päättämään, joten esikoinen syntyi ollessani 40.
 
Olin jo valmis saamaan lapsen teininä 15v halusin kovasti ja kerroinkin toiveesta sellaisille henkilöille/henkilö keiden kanssa mentiin sänkyyn asti vauvakuume oli sen verran kova oisin ollut valmis vaikka jäämään yh. Loppujen lopuksi esikoinen syntyi, kun olin 20v(samana vuonna täyttämässä 21v) ja tämä päätyi ikäväkyllä kohtukuolemaan elävän lapsen ensimmäisisen kotia sain ollessa 23v.
 
Vasta siinä 27-vuotiaana aloin miettiä että ehkä sittenkin haluaisin lapsia. Sitten meni muutama vuosi miehen käännyttämiseen. Esikoinen syntyi kun olin juuri täyttänyt 31. Tuli heti kun annettiin tulla eli toive toteutui.
 
Vasta joskus 20v jälkeen aloin asiaa oikeasti miettimään ja ajattelin, että naimisiin viim. 28v ja lapsi tulis viim. 30v. No, nykyisen miehen löysin vasta 30v, naimisiin 34v ja esikoinen syntyi 35v. Eli ei ihan suunnitelman mukaan :wink
 
20.v aloitettiin miehen kanssa yrittäminen, mutta vuosi siinä lopulta vierähti ennenkuin plussa tuli.
Jollain oudolla tavalla olen iloinen että tässä kävi näin, sillä nyt osaan arvostaa äitiyttä ja ymmärtää, ettei lastensaanti ole mikään itsestäänselvyys. :Heartred
 
Olin aina ajatellut saavani esikoisen ennen kuin täytän 30. Kävi hieman toisin, esikoinen syntyi vähän sen jälkeen kun olin täyttänyt 34.
 
En koskaan ajatellut mitään ikää lasten saamiselle, vaikka tiesin haluavani 2 lasta. Me seurustelimme miehen kanssa kauan ennen kuin lapsi tuli edes mieleen. Lisäksi molempien suvuissa lapset on saatu ”myöhään” joten ei pidetty kiirettä. Olin siis 28v kun esikoinen syntyi ja 35v tämän pienemmän syntyessä.
 
Teininä ja kakskymppisenä en ollut varma haluanko edes lapsia ja aiemmissa suhteissa ei ois tullut mieleenkään. 25-vuotiaana tapasin nykyisen ja aika pian tuli tunne että ehkä, sitten todennäköisesti ja lopulta 28-vuotiaana iski vauvakuume! Olin juuri täyttänyt 29 kun yritys alkoi ja toivottavasti saadaan nyt esikoinen syliin ensi vuonna jolloin olen 32.
 
En koskaan toivonut saavani lapsia. Vielä vajaa kolme vuotta sitten olin Vela, mutta sitten törmäsin nykyiseen ukkooni ja hänen kanssaan yllättäen halusinkin lapsen. Olin 30 kun poika syntyi.
 
Mä tiesin jo teininä haluavani äidiksi ja suht. nuorena ja, että kaikki lapset ois tehtynä ennen kuin täytän 30v.
No kun olin yli 10 vuotta etsinyt sopivaa miestä lapseni isäksi toivoin, että saisin edes sen esikoisen ennen kolmekymppisiä ja siinä onneksi onnistuin. Esikko syntyi kun olin 29v8kk! :D
2. ja 3. syntyivät, kun olin 32v.
Mahdolliset seuraavat syntyvät toivottavasti seuraavan viiden vuoden sisään.
Sopivaa miestä isäksi lapsilleni etsin edelleen...:rolleyes:
 
En ollut mitään tarkkaa ikää miettinyt, ennenkuin 22v taisin havahtua, että haluaisin vaikka heti.:rolleyes: Olin 26v kun esikoinen syntyi.:Heartred
 
Oon aina halunnut lapsia. Ajattelin että eka olisi syntynyt viimeistään kun olen 25v. Miehenkin löysin jo 19 vuotiaana joten tuo olis ollut ihan mahdollinen.
Sitten tuli kuitenkin molempien koulut. Aloitettiin yrittämään kun olin 27 ja esikoinen syntyi ollessani 31. Eli ei ihan mennyt toiveiden mukaan.
 
Minäkin oon aina tiennyt, että haluan lapsia. Ajatuksena oli, että viimeistään 25-vuotiaana tulisin äidiksi ja niin että koulut olisi käytynä, asunto ostettu ja naimisiin menty. Miehen löysin jo 17-vuotiaana ja sama ukko kulkenut rinnalla siitä lähtien.

No, eihän se sitten ihan niin mennyt. Ensin venähti koulu ja mies sairastui vakavasti. Sitten mun isä alkoi sairastamaan ja mun täytyi palata kotiin auttamaan äitiä maatilan hommissa. 1,5 vuotta sitten vihdoin päätettiin vihkipäivä ja tän vuoden kesäkuussa mentiin naimisiin. Korona vielä yritti pistää kaiken sekaisin, mutta naimisiin päästiin :) Häiden jälkeen päätettiin, että lapsi saa tulla jos on tullakseen vaikkakin me edelleen asuttiin mun vanhempien luona. Vauva tärppäskin sitten kerrasta, mikä oli melkoinen yllätys meidän terveyshistorian perusteella :Heartred

Nyt sitten on auto vaihdettu isompaan, oma koti ostettu ja maaliskuussa meille tulee pikkuinen poika, kun olen juuri täyttänyt 30 :Heartblue Opinnothan mulla on edelleen kesken, mutta onneks enää vähän :)
 
Ajatuksissa olin miettinyt jos ikinä on mahdollista raskautua niin se olisi mukava ennen 30v. Ero tuli ennen kuin kerkesimme sinne saakka. Nykyisessä suhteessa nautittu lähes 7v nyt ja esikoista odotetaan 38v.
 
Haaveena oli, että olisin saanut lapset alle 30-vuotiaana. Olin 29 kun sain esikoiseni, 32 seuraavan lapsen syntyessä.
 
Muokattu viimeksi:
25-28vuotiaana olisi ollut ihanne saada ensimmäinen. Pitikin sitten laittaa parisuhde vaihtoon kun ei näyttänyt lainkaan lupaavalta sen suhteen. No nyt 33vuotiaana esikoista vihdoin odottamassa, mutta ihan tyytyväinen olen että sain vielä hetken kasvaa ja elää huoletonta nuoruutta
 
Takaisin
Top