Minkä ikäisenä tiesit haluavasi lapsen?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tiesitkö jo lapsena haluavasi vielä jonain päivänä lapsen/lapsia? Vai onko ajatus lapsille kypsynyt vasta aikuisena?

En ihan muista milloin aloin ajatella haluavani vielä joskus lapsen. En ainakaan vielä lapsena halunnut. Ehkä se ajatus tuli, kun seurustelin mieheni kanssa (17-19-vuotiaana). Kun menimme naimisiin ainakin muistan ajatelleeni haluavani lapsen.
 
En muista tarkalleen, mutta niin kauas kuin muisti ulottuu, muistan haaveilleeni lapsista ja perheestä. Olisiko 5-vuotiaasta asti.
 
Olen halunnut olla äiti ihan niin pienestä kuin muistan. Hoidin baby bornia ja suunnittelin vauvannimiä... Jossain kohtaa (noin 17-20v) oli vaihe, kun epäilin hetken haluanko sittenkään.
 
En lapsena varsinaisesti haaveillut omasta perheestä, kaipa sitä jollain tasolla ajatteli että jonain päivänä on omia lapsia.
Olin 17v kun iski vauvakuume miehen pikkusiskon saadessa lapsen. Järkisyistä ei kuitenkaan aloitettu vielä silloin yrittämään, vaikka oltiin kyllä puhuttu, että lapsi on tervetullut jos ehkäisy pettäisi. 19-vuotiaana jätettiin sitten ehkäisy pois ja alettiin yrittämään.
 
Hyvin pienestä asti, alle kouluikäisestä, olen suunnitellut lapsien nimiä ja haaveillut perheestä. Teini-iässä n. 15-vuotiaana aloin asiaa enemmän miettiä ja parikymppisenä olin jo ihan valmis, mutta pitkän ajan odotin, että mieheni on samalla viivalla. Välillä se odotus oli todella turhauttavaa ja uuvuttavaa, mutta nyt meillä on kaksi ihanaa lasta. :Heartred
 
Tiedän tienneeni asian 4-vuotiaana, sitä aikaisemmasta ei ole muistikuvia eikä toisenkaan käden tietoa.
 
Aina olen lapsia halunnut, mutta kun tapasin mieheni 15-vuotiaana, niin olin varma että tässä on tulevien lasteni isä ja niinhän se olikin. :)
 
Vauvakuume iski kun salama puotapäivänä siinä 24 vuotiaana. Oltiin oltu jo naimisissakin monta vuotta. Mitään kokemusta ei vauvoista ollut ennen, ei tarttunut mistään :hilarious:
Hoivavietti kyllä ollut kova aina, kohdistui vaan eläimiin ennen kuumeilua. No toki vielä lapsien kanssakin hoivaan elukoita.. Ja ihan varmaan vielä lapsien aikuistuttuakin.
 
Noin 4-5-vuotiaasta eli siitä asti kuin muistan. Piirtelin kuvia isosta perheestä. Noin 6-7-vuotiaana sain toivomani vauvanuken ja olen sitä aina hoitanut. Se on edelleen äidillä ja minä tai lapset koppaa sen syliin, kun käydään kylässä.
 
Mä oon aina tiennyt, että haluan lapsia ja useamman. Pienestä pitäen oon kertonut vanhemmille, kuinka musta tulee äiti ja montako lasta mulle tulee.

Sitä unelmaa kohti onkin sitten päättäväisesti suunnattu :rolleyes:
 
Ihan pienestä pitäen on ollut lapsi haaveissa. Hyvä ystävä yläasteelta muistutti minua esikoisen syntyessä että minä olin puhunut lapsista jo teininä (ainoana meidän ystäväpiiristä). :joyful:
 
Alle kouluikäisenä olen kuulemma ilmoittanut, että minusta tulee isona äiti. Tarkkaa ikää en osaa varmasti sanoa. Jotenkin se on ollut aina itsestäänselvä asia. Iän karttuessa on tullut mietittyä, että saankohan koskaan lasta, ja se on aina ollut ahdistava ajatus.
 
Lapset on ollu jotenkin itsestäänselvä asia täälläkin meille molemmille, kun miehen kanssa yhteistä elämää olemme rakentaneet. Olin 19 kun kummilapsi syntyi, jolloinka alkoi aivan valtava vauvakuume. Olimme tuolloin seurustelleet pari vuotta. Oikeastaan siitä asti kuumeilu aika ajoin nostanut päätään (eli jo 10 vuotta :grin) . Ajatus lapsista kypsynyt tässä aikuisemmalla iällä. Pari vuotta sitten miehelle iski vauvakuume, samoja aikoja oikeastaan kun suunnittelimme häitä. Nyt sit ollaankin tässä puolisen vuotta ensimmäistä puuhasteltu, toistaiseksi tuloksetta :sorry:
 
Tiesin jo pienenä että lapsia haluan ja ison perheen. Tädiski tulin jo 6vuotiaana. Ja halusin nuorena saada. Nykyisen miehen tapasin kun oli 17v ja vauva syntyi kun olin 19v. Vajaa 2 vuotta syntyi toinen ja oli että siihen jää mutta, nyt tuhisee 2kk vauva sylissä ja haave saada vielä joskus. Nyt ikää 26v miehellä 33v. Toivottavasti vielä joskus.
 
42-vuotiaana tiesin haluavani lapsen ja 44-v olen ehtinyt täyttää, kun tämä tuleva syntyy. 32-v olin kun esikoinen syntyi, mutta ei sitä edeltänyt minkäänmoista vauvakuumetta :confused005
 
5-vuotiaana jo, silloin olen jotakin osannut ajatella asiasta. Nyt on ollut viimeiset 10 vuotta kova vauvakuume, mutta vasta viime kesänä aloitettiin yritys.
 
Takaisin
Top