Minkä ikäisenä muutit pois kotoa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Minkä ikäinen olet ollut, kun muutit pois kotoa vanhempien nurkista?

Itse taisin olla 22v kun muutin äitini luota silloisen tyttöystävän kanssa yhteen. En ole koskaan asunut yksin.
 
Itse olin 19-vuotias kun muutin kotoa, ensin opiskelijasoluun ja sitten yksiöön, jossa asuin kunnes muutin miehen kanssa yhteen.
 
Olin 16. Keväällä täytin ja pääsin yläasteelta, syksyllä alkoi amis toisella paikkakunnalla ja muutin yksiöön itsekseni.
 
Olin 19v kun muutin isovanhempieni jäljiltä tyhjäksi jääneeseen asuntoon, joka oli siis äitini perimä. Olin 17-18v vaihto-oppilaana ja palattuani oli tosi vaikeaa sopeutua asumaan takaisin vanhempien kanssa. Äiti pakotti pysymään kotona kunnes perunkirjoitus oli selvä vaikka olinkin himoinnut mummon kämppää jo hänen ollessaan saattohoitokodissa. Ja ihan hyvä niin, kyllä äiti tiesi vaikka en sitä silloin myöntänytkään :)

Jotain kuukausia asuin yksin, sitten mieheni maailmalta muutti Suomeen luokseni.
 
20 -vuotiaana asuin viikot asuntolassa mutta vkl tulin kotiin (puoli vuotta tätä). Sitten palasin kotiin asumaan päälle puoleksi vuodeksi, kunnes lähdin opiskelemaan ja muutin oikeasti omaan (vuokra)kämppään. Silloin taisin olla jo 21 v.
 
18-vuotiaana koulun asuntolaan, 19-vuotiaana kaverin kanssa kimppakämppään ja sitten lopulta 20-vuotiaana ihan omilleni. Sitä jaksoin pari vuotta ennen nykyisen mieheni kanssa yhteen muuttoa. :)
 
Olin juuri täyttänyt 15v kun muutin opiskelija-asuntolaan. Sen jälkeen asunut milloin missäkin, milloin yksin ja kenenkin kanssa.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top