Minkä ikäisenä lapsesi teki nuppipalapelejä?

Pingviiniemo

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinäkuiset 2021
Hei! Mielenkiinnosta kyselen, kun meidän poika 1.v 6kk on innostunut nuppipalapeleistä, että minkä ikäisenä teidän vauva/taapero hoksasi tämän touhun? Entä minkä kokoisia palapelejä tekee?

1.v 4kk iässä ei ollut vielä puhettakaan ja tuntuu, että nyt yhden kuukauden aikana homma hälle yllättäen valkeni kertaheitolla.

10 palaa on nyt ollut isoin minkä on saanut aikaiseksi.

Hirveesti tuntuu olevan vaihtelua siinä minkä ikäisenä niitä kukin ruvennut tekemään.
 
Esikoinen taisi tehdä ennen vuoden ikää. Muistan sen siitä kun seisoi vahingossa ilman tukea tutkiessaan nuppipalapelin palaa. En tosin tiedä onko poika vertailukelpoinen palapelien suhteen. On aina ollut hyvin kiinnostunut palapeleistä ja koonnut ikäsuosituksen mukaan vanhemmille suunnattuja.
 
Meidän esikoinen purki nuppipalapelejä n. 1 v ja alkoi tehdä niitä "oikein" päin n. 1,5 v. iässä. Nyt tekee jo 9-16 palan tavallisia palapelejä ihan ongelmitta (ikää 1 v 9 kk). :grin

Äiti aina kertoo että mä tein vauvana palapelejä jo alle vuoden ikäisenä, eli paljon ennen ku opin edes kävelemään. Näin erilaisia me kaikki ollaan. :joyful:
 
Juniori on tehnyt 12-palasta ”möykkäävää” eläinpalapeliä ensimmäisen kerran oikein n. vuoden iässä. Nyt vajaa 3kk myöhemmin on innostunut enemmän palikkatornien rakentamisesta. Meillä on n. sata puupalikkaa, eli rakennettavaa onneksi riittää :)
 
Noin 1.5v hän alkoi ymmärtämään mistä on kyse :) Saa kyllä edelleen hirveät raivarit jos palat menevät väärinpäin, nyt ikää 1v9kk.
 
Meillä esikoinen aloitti nämä hyvinkin nuorena, kuten aiemmassa viestissä kerroin. Kuopus taas osoittaa nyt 1v 7kk iässä niihin hiljalleen kiinnostusta. Vielä ei mene palat ilman apua oikein päin paikoilleen. On siis ihan saman perheen lapsissakin aika isosti vaihtelua tässäkin asiassa.
 
Meidän isompi rakastaa palapelejä. Hän alkoi tehdä niitä siinä reilun vuoden ikäisenä, jolloin aloitti juuri nuppipalapeleillä. Nyt semmoiset 40-50 palan palapelit ovat hitti, ollaan tässä lisäilty pikkuhiljaa palojen määrää ja vaikeustasoa, kun selkeästi mielenkiintoa löytyy ja haluaa haasteita :smiling-eyes:

Vaihtelua on paljon, mutta itse olen mennyt lapsen kiinnostuksen mukaan. Kaikkia ei yksinkertaisesti palapelit kiinnosta ikinä, ja sekin on ihan ok.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top