Miltä vatsassa tuntuu alkuraskaudessa?

Täällä kans on aika jänniä tuntemuksia alavatsassa... Laskurin mukaan ovulaation ois pitäny olla viime viikolla ja pari päivää sitten illalla vihlaisi alavatsassa oikein kunnolla, että menin aivan kaksinkerroin. Nyt sitten on parina päivänä tuntunu vatsassa tuommosta painetta ja nipistelyjä eli aika lailla menkkamaisia kipuja. Välillä kipua tuntuu myös selässä ja oikeassa nivusessa. Vessassa käyn hieman tihempään kuin normaalisti ja illalla väsyttää ihan sikana. Oon jo puol ysin maissa ihan valmis sänkyyn. Sit jos verensokeri pääsee laskemaan niin tulee hieman huono olo. Vai tuleekohan se aina...?:) Ens viikolla pitäis menkat alkaa ja ne vois mun puolesta olla tulematta. :D

Yritän kovasti olla miettimättä asiaa ja olla niinku ei mitään, mutta väkisinhän sitä aattelee ja toivoo. Jotenkin sitä on niin tarkkana kaikkien tuntemuksien kanssa, että tulee huomattua kaikki pienetkin muutokset kehossa tai muuttuu ihan vainoharhaiseksi. :)
 
Juuri ennen plussausta olin aivan varma, että nyt on tulossa elämäni megamenkat, koska kohdun tuntemukset olivat tavallista voimakkaampia ja mielialatkin vaihtelivat tavallista enemmän. Muutenkin ensimmäisillä viikoilla oli runsaasti tuntemuksia alavatsassa, mutta myöhemmin noin vkon 10 paikkeilla ne rauhoittuivat satunnaisiksi nipistyksiksi.
 
Mulla on ollu repeävä tunne vatsassa jos tekee äkkinäisiä liikkeitä. Haistan todella voimakkaasti kaiken jotkut hajut meinaa nostaa vastastaki kaiken ylös. Tein testin ku menkat oli ollu viikon myöhässä (yleensä tulee säännöllisesti) negaa se näytti....mulla kyllä iski hirvee flunssa nyt et entiiä johtuuko siitä. :wtf
 
Täällä ei ollut kyllä yhtään mitään. Flunssa oli ensimmäinen alkuraskauden oire. Seuraavaksi mentiinkin jo ultraan. Oli siis täysin oireeton alku flunssaa lukuunottamatta :)
 
Eli kp16 harrastettiin seksiä ja kierto n.24-28pv. Yleensä 28. Ei olle tullut ainakaan vielä mitään kiinnittymisvuotoa, tai en ole huomannut. On siis nyt kp21. Mutta toissapäivänä mulla oli hieman kuumeinen olo ja kylmä. Tänään on tuntunut pientä menkkamaista kipua. Kohdunsuu oli tänään kova ja ylhäällä. Kp.19 tuntui kuin se olisi ollut alempana ja pehmeämpi. Kokemuksia/neuvoja? :)
 
Itse voin todeta, että ei tuntunut yhtään miltään... Voi toki johtua siitäkin, että töissä oli niin hirveä hulabaloo silloin, ettei paljon tuntemuksia ehtinyt miettiä.
 
Mulla oli närästystä aamuisin ylävatsalla jo samalla viikolla, jolla yhdyntä, josta tärppäsi. Yleensä en kärsi närästyksestä.

Seuraavalla viikolla yhdynnästä huomasin kerran pari metallin maun suussa, mutta en vielä osannut yhdistää raskauteen.

Sitten näiden jälkeen tuli ensimmäiset aavistukset viikoilla 2-3 kun vain tiesi jonkin ja samalla kaiken olevan eritavalla.

Alaselkä kipeytyi viikoilla 3-4, pitkään kestänyt ripuli loppui ja ensimmäiset etovat olot tulivat kuten myös jatkuva nälkä. Kuitenkaan kerralla ei pystynyt syömään paljoa.

Raskaustesti näytti plussan viikoilla 3-4. Apteekkarin testi näytti miinusta, mutta kahdella muulla testillä sain plussan.
 
Takaisin
Top