Miltä tuntui ennen plussaa?

Mulla oli koko ajan kamalan kylmä ja vaatteet ei auttanut vaikka kuinka olis pukenut, eikä ollut lämpöä. Lisäks oli kamalan väsynyt! Siis ihan tajuttoman väsynyt. Lisäks vielä kun menkat epäsäännölliset kun just ehkäisy jääny pois niin olin varma et kierrossa jotain häikkää.

Epäilin itse siis vahvasti että mulla on kilpirauhasessa ongelmaa.
 
Mä olin ennen plussausta ihan satavarma, ettei ole tärpännyt ja vatsaakin kramppaili ja jomotteli kuten just ennen menkkoja. Tein sitten kuitenkin menkkojen oletettuna alkamispäivänä testin (mulla tosin kierto heittelee vähän) ja meinasin lentää pyllylleni kun toinen viiva ilmestyi tikkuun. Kohdun kasvukivut eli ne "menkkakrampit" jatkuivat melkein pari viikkoa kunnes muut oireet tulivat kuvioihin.
 
En muista olenko tänne kirjoittanut jo.

Mä aloin epäileen raskautta noin viikkoa ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Olin alkanut heräilemään yöllä vessaan ja mun ei ole koskaan tarvinnut ennen herätä yöllä käymään vessassa. Ja sitten, kun menkkojen piti alkaa niin alkoi menkkakivut ja juoksin vähän väliö vessaan katsomaan, että joko nyt ja jouduin jo oman mielenrauhan takia pitämään sidettä ja joka kerta vessaan mennessä oottelin, että joko nyt. Menkkakivuista huolimatta menkat ei koskaan alkanut, tein testin neljän päivän päästä jotta saan mielenrauhan eikä tarvii arvuutella ja positiivinenhan sieltä tuli. :)

Menkkakivut jatkui mullakin parisen viikkoa. Kyllä siinä pyllylleen meinasin lentää, kun vihdoin plussa tuli. :)
 
Kaikenmoisia oireita olin kuvittelevinani, mutta en voinut uskoa, että olisin raskaana, kun kyseessä oli ensimmäinen yrityskerta. Jo viikko ennen menkkojen alkua aloin vitsailemaan miehelle kaikista mahdollisista jutuista raskauden piikkiin.

Päivää ennen testin tekemistä tapahtui kuitenkin kolme asiaa, jotka koen selviksi merkeiksi:

- sain itkukohtauksen kun olimme pelaamassa tennistä "mä oon niiiin huono" :D
- viinilasillinen ei maistunut illallisen kanssa
- ihmeellinen kipu-/pahoinvointikohtaus heti seksin jälkeen iski kuin salama kirkkaalta taivaalta (mihin lie raskauden takia herkkään paikkaan sohaissut?) tämä on tullut kerran uudelleenkin ja nyt tiedämme välttää tiettyä asentoa

Ystävänpäivän aamuna, päivää ennen menkkojen oletettua alkamista, heräsinkin jo varhain aamulla "perhosia vatsassa" -tunteeseen ja kipitin tekemään testiä miehen vielä nukkuessa. Hetken päästä rymistelin sellaisen huudon kera takaisin makuuhuoneeseen, ettei varmasti jäänyt naapureiltakaan homman nimi epäselväksi.:laughing021
 
Kova kosketusarkuus nänneissä jo muutaman päivän kuluttua oviksesta. Raudan maku suussa yhden päivän ajan. Yhtäkkinen töissä alkanut nenäverenvuoto, jota minulla ei koskaan ole! Onneksi olin yksin koko talossa ja päivä jo pulkassa. Lopulta kun alavatsa pysyikin timminä menkkojen lähestyessä, siinä missä normaalisti siihen kohtaan tulee löllöä turvotuksen vuoksi, raskaustestin tekeminen oli pelkkä muodollisuus.
 
Palelin aivan järjettömästi pitkään ennen plussaa. Vatsalihakset ja reidet tuntuivat siltä kuin olisi jonkun tehotreenin tehnyt ihan kylmiltään. Kuukautiset eivät vain alkaneet, joten pakko se oli testi tehdä. Ystävä oli kyllä sanonut jo aiemmin, että raskaana olen, mutta en uskonut.
 
Takaisin
Top