Milloin viimeksi sinulla siis meni hermo kumppaniisi? Miksi?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Viimeksi eilen kun mies ei osaa lukea tilannetta vauvan kanssa ja oma-aloitteisesti esim. vaihtaa vauvalle yöpaitaa, lämmittää maitoa tai nostaa pois leikkikehästään. Kaikesta pitää erikseen sanoa, muuten ei tapahdu mitään "ylimääräistä"...
Tuttua!
Mut kyllä ne oppii.
Ei ole kiellettyä stressata toisinaan, ei edes raskaana ollessa. Ei se vauva siitä pilalle mene. Muuten olisi ihmiskunta kuollut jo sukupuuttoon.Meillä oli perjantaina NT-ultra. Tuntia aikaisemmin sain kuulla, että ystäväni sai keskenmenon (pienillä viikoilla) ja sitä harmittelin miehelleni. Mies oli kyllä empaattinen, mut jyrkkä siinä mielessä et mä en nyt saa stressata yhtään. NT:ssä vauva oli superliikkuvainen ja mies totes vaan, että mun vika kun nyt on noin stressissä vauvakin. Melkeen päivittäin saan kuulla miten en saa stressata tai hermostua mistään. Ja samaan aikaan miehen tempaukset "unohdin puhelimen hotelliin" ja ollaan minuuttia ennen junan lähtöä junassa, ei paranna yhtään tilannetta :banghead: ja tiedostan siis ettei stressaaminen ole hyvä, mutta rupee vaan stressaamaan enemmän ku toinen muistuttelee miten koko ajan pitäisi olla zen
Eihän tämä elämä tosiaan voi mennä niin, että minä vastaan kaikesta, pidän aina langat käsissäni ja kontroilloin kaikkea? Eihän?
Suosittelen pariterapiaa. Ei sekään mikään täysin varma ratkaisu ole, mutta jatkuva huomauttelu ja ohjeistus muuttuu helposti nalkuttamiseksi eikä se hyödytä kumpaakaan. Jos taas jätät sanomatta, uhriudut helposti ja uuvut eikä sekään ole hyväksi.Ihan hyvä aihe. Tähän voisin tilittää vaikka kuinka pitkän stoorin, mutta typistän nyt pääongelmakohtiin.
Kotityöt: käytännössä minä teen kaiken. Mies saattaa joskus imuroida huolimattomasti tai tehdä jotain, mutta homman aloittaminen vaatii sen, että nillitän ensin pitkän aikaa asiasta. Juuri mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti.
Kaikki lapsen asioiden hoitaminen, hoitoon liittyvien asioiden selvittäminen, vaatehankinnat, aterioiden suunnittelu yms. on vastuullani. Käskystä mies saattaa jotain asioita hoitaa, mutta juuri mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti.
Minä teen perheellemme ruoan. Mies ei edes vaivaudu opettelemaan kokkausta.
Miehen "oma" kotityö on tiskaaminen ja tiskikoneen tyhjentäminen. Nämäkin onnistuvat vasta siinä vaiheessa kun olen useaan otteeseen huomauttanut asiasta ja tiskipöydälle on ehtinyt kasautua tiskiä vaikka kuinka. Juuri mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti tälläkään saralla.
Pelkää aina pahinta ja stressaa hirveästi, miten asiat (joista hän ei edes itse ole vastuussa) tulevat onnistumaan. Tämä ärsyttää ihan suunnattomasti, koska olen itse yleensä se, joka nämä asiat hoitaa (esim. juhlien järjestelyt/tarjoilut, muuton aikataulujen ja pakkailun suunnittelu yms. eri asioiden organisointi) ja tiedän, miten haluan ne hoitaa. Jos toisella ei ole mitään annettavaa näihin elämän eri projekteihin, voisi edes lakata hermoilemasta, koska yleinen ahdistunut ilmapiiri on äärimmäisen tarttuvaa.
Kiroilee jatkuvasti lapsen kuullen, kun menettää hermonsa. Tätä tapahtuu usein. Olen tästäkin sanonut miljoona kertaa, mutta muutosta ei vain tapahdu.
Tämä kaikki on erityisesti viimeaikoina alkanut rassaamaan niin paljon, että tosissani mietin suuhteemme tulevaisuutta.
Eihän tämä elämä tosiaan voi mennä niin, että minä vastaan kaikesta, pidän aina langat käsissäni ja kontroilloin kaikkea? Eihän?
Ihan törkeän uuvuttavaa. Olisin niin onnellinen kun mies edes hetkeksi ottaisi taakan harteiltani ja vastaisi asioiden järjestymisestä.