Milloin viimeksi olet käynyt jossain ilman lasta?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Juhlissa, viihteellä, syömässä, tapaamassa kavereita, kumppanin kanssa kahdestaan jossain... Oletko päässyt omiin menoihin ilman lasta? Milloin viimeksi?

Itse taisin viimeksi käydä miehen kanssa syömässä ravintolassa, kun lapsi oli mummolassa jokin aika sitten.
 
Kyllähän sitä pääsisi, kun hoksaisi pyytää. Ensimmäisenä tuli mieleen, että olen kahdesti lyhyen ajan sisällä käynyt yksin kaupassa, se on tuntunut ihan mukavalta, vaikka mielelläni käyn myös lapsen kanssa tai koko perheen voimin. Jotenkin niihin ostoksiin keskittyy paremmin yksin.

Ennen joulua oltiin miehen kanssa kahdestaan kotona, leivottiin joululahjoja. Muistaakseni ennen joulua olin myös kavereiden kanssa kahvilla.

Pitäisi varmaan miehen kanssa keksiä joku meno.
 
Viime viikolla kävin ystävien kanssa kahvilla. Ja aivan poikkeuksellisesti menen ulos myös perjantai-iltana. Edellinen kerta olikin brunssi kavereiden kanssa joulukuun puolivälissä.
 
Lähes joka päivä kumpi jompi vanhemmista saa mennä tai tehdä jotain yksin niin halutessaan. Esimerkiksi siten, että toinen vanhemmista menee pihalle lapsen kanssa ja toinen jäädä sisälle tai käy menoilla. Useimpina päivinä olemme kaikki yhdessä ja teemme jotain perheenä, mutta hyvin joustavasti lapsi kulkee mukana kaikessa toiminnassa. Itse esimerkiksi en koe mitenkään taakkana, että lapsi on mukana kaupassa tai vaikka lääkärissä käydessä.

Meillä on yksi lapsi kohta 5-v, joten tämä oma aika on hyvin helposti järjestettävissä molemmille, kuten myös perheen yhteinen aika.
 
Miehen kanssa oltiin kahdestaan syömässä vajaa kuukausi sitten. Muuten onnistuu oikeastaan päivittäin, jos tarvitsee itse tehdä jotakin/mennä johonkin ilman lasta, mies on kyllä pojan kanssa.
 
Kyllähän sitä pääsisi, kun hoksaisi pyytää. Ensimmäisenä tuli mieleen, että olen kahdesti lyhyen ajan sisällä käynyt yksin kaupassa, se on tuntunut ihan mukavalta, vaikka mielelläni käyn myös lapsen kanssa tai koko perheen voimin. Jotenkin niihin ostoksiin keskittyy paremmin yksin.
.
Mun tuli nyt ennen joulua myös käytyä muutamia kertoja ilman lasta/lapsia kaupassa..mutta mulla vähän päinvastainen ongelma, en osaa "shoppailla" yksin - oon ihan pihalla perus ruokaostoksilla jos ei ole jotain kylkimyyryä mukana :p.. paljon tehokkaampaa mennä lasten kanssa, sama rutiinireitti sieltä hyllyjen välistä :grin. Ei mitään poikkeamia jonnekin matto-osastolle yms turhuuksiin.

Mutta aiheeseen, aamuin illoin käyn yksin ruokkimassa eläimet, se on parasta omaa aikaa mulle. Pian kyllä vauva mukana liinassa, mutta aika itsenäiseltä se silti tuntuu.
 
Viimeisimmän vuoden aikana olen käynyt 4 kertaa jossain ilman lapsia. Kahdesti luomenpoistossa, kerran hammaslääkärissä ja kerran koronarokotuksessa.
 
Jos esikoisen hakemista tien toiselta puolelta eskarista ei lasketa niin terapiassa päivä ennen kuopuksen synnytyksen käynnistämistä. Jossain mukavassa menossa viimeksi joulukuussa, kun esikoinen oli mummolassa yökylässä.
 
Eron jälkeen olen saanut aivan valtavasti aikaa ilman lapsia, kun ovat joka toinen viikonloppu isällään.
 
Käytiin miehen kanssa kahdestaan kaupassa, mummi tahtoi olla lapsen kanssa. Seuraava huvittelu miehen kanssa on loppuviikosta rokotuksella käyminen, kun mummu on lapsen seurana.
 
Käyn kerran viikossa ruokakaupassa n. 30min ja sillä välin muu perhe odottaa autossa kaupan parkkihallissa. Jos tätä ei lasketa, niin sitten synnytyksen jälkitarkastuksessa 2kk sitten ja reilun tunnin olin poissa kotoa yksin.
 
Takaisin
Top