Milloin vauvamasu tuli näkyviin?

Ei oikeastaan missään vaiheessa edes loppuajasta. Kaikissa kolmessa raskaudessa maha ollut kuin joku puolikas jalkapallo :grin
 
Molemmista lapsista maha pomppasi esiin luvattoman aikaisin! Varsinkin esikoisesta, kun mulla oli massaa vähemmän, masu näytti raskausmahalta jo ennenkuin eka kolmannes oli ohi. Vartta on mulla vain 150cm, sekin on vaikuttanut asiaan.
 
Hirveän aikaisin tuli kummastakin näkyviin, ainakin omasta mielestäni. Olen melko hoikka, mutta lantio on tilava ja kohtu kallistuu taaksepäin, niin jännä, että näkyy aikaisin. Tai sitten se tosiaan näkyy vain omaan silmään... :scratch Näkyi jo ennen, kuin toinen kolmannes alkoi, siitä sitten alkoikin kasvamaan reipasta tahtia. Toisaalta vielä joulun aikoihin (jolloin olin noin 20. viikoilla) kaverini, jota näen aika harvoin, totesi että tuohan menee vielä pullansyömisvatsasta :grin Ja noin viikko sitten eräs vanha tuttu sattui näkemään kaupassa ja tuli varovaisesti kysymään odotanko, koska ei ollut varma. Okei, oli talvitakki päällä ja näin, mutta sf-mittakin on jo yli 30 :woot: Toisaalta, kun pömppöä ei normaalisti ole, niin itselle näkyy aiemmin, ulkopuoliset ei välttämättä tiedä onko raskaana vai vaan kenties juuri syönyt hyvin :grin
 
Jo rv 8 musta huomasi selvästi, että oon raskaana. Nyt rv 18 ei toivoakaan piilotella tätä rantapalloa ja miks pitäis. Kolmas raskaus, oon 170 cm ja lähtöpaino 65kg.Nyt tullu jokunen kilo, mutten stressiä moisesta ota. Edellisen raskauden aikana olin 24v,nyt 36v. Jos ei selluliitti ja omasta takaa olevia vatsamakkaroita lasketa näkyy tää kolmas kyllä paljon aiemmin ja vauvamasukin tuntuu ole N isompi, kohtu kasvavan nopeammin.
 
Itse huomasin kyllä heti ja silmään pisti jo viikolla 6. Olen isolanteinen nainen, mutta vatsaa minulla ei ole koskaan aiemmin ollut. Sitten yhtäkkiä tulikin sellainen mahtipömppis että sai jo 8 viikon kohdalla käyttää raskaushousuja. :rolleyes:
 
Vaikea sanoa, kun turvotusta ollut alusta asti joten en aina tiedä mikä on turvotusta ja mikä vauvamahaa. Nytkin iltaisin ihan hirveä turvotus, mutta aamuisin vatsan koko ihan normaali pömppis. Mulla siis ennen raskautta litteä vatsa ja nyt viikolla 20 pömppis mistä ei voi tietää onko tullut käytyä liikaa hesessä vai onko vauva. Odotan innolla, että kasvaa ja erottuu selkeästi, että vauvamasu kyseessä:love7
 
Ekasta joskus rv 18, tokasta rv 14, kolmosesta vasta rv 22.
Tokasta alin lähtö paino, joten näkyi varmaan sen takia aiemmin. Turvotusta ollut kaikista heti alusta niin että näyttänyt vauvamahalta joskus rv 5-10 ja sitten hetkeksi turvotus lähtenyt ennen kuin kohdun kasvu alkanut näkymään.
 
Reilusti ylipainoinen olen ja vauvamaha tuli esikoisesta näkyviin raskausviikon 22 paikeilla. 28 viikolla naapuri tuli vastaan ja sano, että sähän olet selvästi raskaana. :angelic: Olen lyhyen puoleinen, joten sekin varmaan vaikutti
 
Takaisin
Top