Milloin testi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nliee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nliee

Satasella mukana keskusteluissa
Eli milloin kannattaisi tehdä testi, että saisi suoraan positiivisen testin? Ettei tule nega sen takia että on tehnyt liian aikaisessa vaiheessa. Mulla viime menkat oli 13.11, peitot meillä heilu 1.12, eli ns. hedelmälliseen aikaani, josta myös huomasin että ovis on käynnissä, kivuista ja vuodoista päätelle. En siis tehnyt ovistestiä, enkä ole ikinä semmosta tehnyt. Takana ei itselläni ole yhtään raskautta, joten olen aika tietämätön ja lapsi on tervetullut, joten positiivinen testi ois iloinen yllätys minulle sekä miehelleni. Elämäni aikana olen tehny negoja testejä vaikka kuinka, panikoiden jos olenkin raskaana vaikka pillereitä syönyt ja aina ne menkat tulleet. Nyt ei ollut ehkäsyä käytössä ihan tarkotuksella, eikä ne menkatkaan ota alkaakseen, toivonkin ettei alkaisi. Kierto on aika säännöllinen 28-30pvä suunnilleen. Paitsi loka-marraskuun kierto olikin vain 27pvä.

Lisäksi oireina itselläni on tällä viikolla alkanut alavatsa kipu, joka ajoittuu molempien munasarjojen kohdalle välille, sekä keskelle alamahaa, ne on hetkellisiä kipuja. Vähän niinkuin menkkamaiset, mutta kun itelläni menkat alkaa niin 2 päivää sattuu mahaan ja sitten alkaa vuoto, eikä tää oo sen tapasta nyt yhtään. Lisäki naamani on alkanu kukkimaan, nännejä aristaa ja tuntuu että rinnatki on jotenkin täyteläisemmät :D Lisäksi tunteet tuntuu olevan pinnassa. Laitoin jouluvaloja parvekkeelleni ja muistelin miten mieheni tapasin, rupesin itkemään?! Ja se ei ole normaali mulle, vaikka itkuherkkä kuitenkin olen. Mitään pahoinvointia tai kuvotusta ei ole. Ja väsymys on kamalaa ja vessaan herään kaksi kertaa yössä. Välillä tuntuu tuolla rakossa semmonen painen tunne että lorahtais pissit housuun :D

Jos haluaa takuulla varma olla niin viikko oletettujen kuukautisien alun jälkeen jos on aina ollut säännölliset. Mut en mie ainakaan malttanut kun heti ekana päivänä ku ne kuukautiset ois voinu ees alkaa... :)

Mä tein tosi haalean testin silloin kun menkkojen pitänyt alkaa. Nyt ultrassa selvinnyt että ovis ollut myöhemmin, eli silloin oli oviksesta vasta n 10vrk. Tein sinänsä turhaan monta testiä kun en meinannut uskoa haamuja. Viikko siitä, kun menkkojen pitäisi alkaa, näyttää kyllä suurimmalla osalla jo ihan selkeän viivan (ei tietenkään kaikilla). Eli kannattaa vain odotella, ettei menee miljoonaan testiin rahaa niinkuin mulla :)

Ei testien kanssa kannata kiirehtiä. Tietty on vaikeaa, kun asiaa ajattelee koko ajan... Itsellä ihan yllärinä eilinen plussa tuli, vaikka oireista osasinkin jo aavistaa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takaisin