Milloin syötte perunasalaattia?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Perunasalaatti tuntuu olevan ruoka jota eri ihmiset syö eri juhlien aikaan. Yhden jouluna, toiset uutena vuonna, kolmannet vappuna. Toisille se ei ole juhlaruoka vaan sitä voi syödä milloin vain. Itse en syö sitä oikeastaan koskaan. Joskus jos sitä juhlissa/kylässä tarjotaan saatan ottaa. Milloin te siis syötte perunasalaattia?
 
Meillä mies tykkää syödä uutenavuotena sitä. Muulloin ei kyllä sitä kotiin osteta. Ei kuulu omiin suosikki herkkuihin, mutta silloin siis syön sitä vähän.
 
Lapsuudenkodissa syötiin vissiin vappuna nakkien kanssa. Itse en syönyt silloin enkä syö nytkään. Yök.
 
Uutenavuotena teen aina itse perunasalaattia. On hyvää! Kesäisin tulee joskus ostettua grilliruoan kaveriksi, mutta harvemmin. Erityisesti vappuna ei syödä.
 
Mies on ainut kuka syö perunasalaattia, muut ei oikein tykätä. Syö sitä yleensä uutena vuotena ja vappuna, välillä ostaa kesäisin myös kun grillaa.
 
Perunasalaattia syön arkena varsinkin silloin, kun en ehdi laittamaan ruokaa. Usein laitan perunasalaattia ruisleivän päälle.
 
Juhannuksena ja jos ollaan jossain grillijuhlissa oltu niin lihan kylkiäisenä. :) Ei ole ikinä kuulunut meilläpäin uuteen vuoteen tai vappuun.
 
Takaisin
Top