Milloin sinusta tulee/tuli äiti?

Minä olen ollut äiti aina sydämmeltäni vaikka minusta tuli äiti vasta 32-vuotiaana. Viime vuonna elokuussa syntyi esikoispoikani ja rakastin häntä heti plussasta alkaen. Hän on maailman rakkain. ♡

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mulle äitiys alkaa siitä,kun lapsi syntyy ja saan hänet fyysisesti vierelleni. Sanana Äitiys tuntuu vielä jotenkin kaukaiselle vaikka siihen ei olekkaan kun alle 4kk.
Raskausaikana olen lähinnä huolehtinut siitä,että vauvalla on sitten kaikki mahdollinen (vaatteita ja tavariota jne.) valmiina,kun syntyy. Omia tunteita en osaa vieläkään tulkita, ne tulee varmasti sitten,kun asia konkreettisempi.
Omaa äitienpäivää en meinaa tänä vuonna juhlistaa,koska la vasta heinäkuussa. Tänä vuonna sitten kyllä juhlitaan oman äitini ja mummon kanssa. Ensivuonna minäkin osallistun ko. kekkereihin nimimerkillä äiti.

:) mä ajatelin viettää odottavan äidin äiteinpävää ostamalla itselleni jalkahoidon. Ihan varmaan tulee tarpeeseen ja tekee hyvää :P

En kyllä käsitä, miten muka lasta ei vielä ole, jos on vielä kohdussa. Moni perheen ulkopuolinen kyllä meilläkin ajattelee asian näin.. Minä myös olen ymmärtänyt olevani äiti ihan oikeasti varmaan siinä rv 20 tienoilla, mutta toki pitää juuri paikkaansa, että se oli vain yksi vaihe. Äidiksi tullaan pikku hiljaa, kehitytään ja muututaan päivä päivältä. :) Näin ajattelisin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Itse olen ollut äiti siitä asti kun esikoiseni syntyi enkeliksi rv 14. Koin itseni yhtä paljon äidiksi kuin nyt pikku kakkosen ja kolmosen jälkeen. Monet muut eivät nähneet asiaa samoin kun monet ajattelevat äitiyden alkavan vasta kun saa elävän lapsen syliin. Tuntui aikoinaan tyhmältä kun ihmiset kommentoivat että nyt on sinun ensimmäinen äitienpäiväsi vaikka itselleni se oli silloin jo kolmas.

Minusta tuli äiti viime kesänä, silloin kun ekan plussan sain testiin juhannuksena.
Vaikka raskaus kesken menikin, niinkuin kaksi seuraavaakin. Ajattelen ainakin olevani kolmen enkelin äiti ja tietenkin tämän joka nyt on masussa. Toivottavasti syyskuussa olen äiti myös muiden silmissä.

Kun esikoinen syntyi, tiesin että olen äiti.

1-2 kuukautta meni kunnes tunsin itseni äidiksi :)
Silloin myös päätin, että tekisin kaikkeni, jotta omalla lapsellani on kaikki, mitä hän tarvitsee.

Mä olen huomannut nyt pikku hiljaa ajattelevani olevani jo äiti jollakin tavalla (rv 31+6).
Olen alkanut juttelemaan tyypille masuun kaikkea, mitä puuhailen, tyyliin "äiti tekee nyt sitä ja tätä sulle" tai sama miehestä puhun että "isi tekee...".
Vaikka tosiaan alkuraskaudessa ajattelin, että musta tulee äiti sitten kun lapsi on syntynyt... niin ne ajatukset muokkautuu tässä matkan varrella... :)
Mutta varmasti vasta sitten kun lapsi on syntynyt, niin se tunne tulee ihan tosissaan.

Mutta miten sitten ne jotka tuntee itsensä äidiksi heti kun saa plussan, niin olisitteko tunteneet itsenne siltikin äidiksi, jos olisikin käynyt niin huonosti että menee kesken? Olisitteko pitäneet itseänne äitinä vaikka mitää lasta ei ole tulossa edes sillä hetkellä?

Ja tarkoitan nimenomaan keskenmenoja ennen ensimmäistä ultraa, kun vauvasta ei ole saanut edes mitään konkreettista tietoa, siis jos ei varhaisultrassa ole käynyt.

Takaisin