Milloin pahoinvointi helpottaa???

salmiakkisisu

Satasella mukana keskusteluissa
Onko muilla kokemuksia siitä, milloin oma pahoinvointi ja väsymys rupeavat helpottamaan. Itse olen kärsinyt koko päiväisestä kuvotuksesta, joka pahenee iltaa kohden erittäin inhottavaksi. Veden juominen sekä kasvikset ja hedelmät ällöttävät. Ruokavalioni onkin ollut valitettavan epäterveellinen. Milloin olo on ruvennut helpottamaan???
 
Samaa mietin minä! Mutta eiköhän se ole ihan ihmisestäkin kiinni. Joillain ei ole pahoinvointia ollenkaan ja joillain jatkuu koko raskauden ajan. Väsymys kanssa. Itseäni ei enään väsytä niin kamalasti kuin silloin kun tein positiivisen testin. rv:t 7-10 oli pahinta, mun oli PAKKO saada nukuttua 10h unet ainakin ennenkuin menin töihin. Silloin meni 4-7h niin taas olin unen tarpeessa. Nyt helpottaa, voi olla että se on tuo aurinko joka niin usein jo paistaa.

Kuvotus on vaan lisääntynyt. Meinaa oksu tulla aina vähän väliä, mutta ei kuitenkaan.
 
Itellä on kohta 9vkoa täynnä ja nyt on olo pikkuhiljaa näyttänyt helpottavan äklötyksen suhteen. Viikot 7-8 elin suunnilleen pilteillä, mehuilla, jugurteilla sun muulla raikkaalla ja helposti sulavalla. Esim. leipää ja lämmintä ruokaa ei tehnyt ollenkaan mieli, paitsi aikasintaan iltapuolella. Nytkään ei mikä tahansa mee alas, vaan mieliteot jyllää;) Nyt mun on esimerkiksi pakko alkaa värkkäämään thaimaalaista kanacurrya, päivällähän en taaskaan oo saanu alas mittään lämmintä ruokaa...Aiemmin olin hirviä suklaanarkkari, mutta suklaa sun muu makia ei oo maistunu monneen viikkoon, jätskiä oon kyllä syöny. Eiköhän tämä syöminenki täsä pikkuhiljaa normalisoidu jahka tuosta ajottaisesta äklötyksestä pääsee!
 
täällä loppu esikoisen kohdalla viikolla 13 ja nyt tämän toisen kans loppuin väsymys ja pahoinvointi lähes kokonaan viikko sitten eli viikolla 10.. saattaapihan ne vielä tulla takasi..huomaa jo näin alkuvaiheessa et ihan täysin erilainen on ja tulee olemaan tämä raskaus kuin esikoinen.. (tästä tulee hankalampi) hyvin yksilöllistä nuo kaikki oireet, mut yleisesti sanotaan et pahoinvointi helpottaa viikolla 12.. ja joillaki tosiaan saattaa kestää koko raskauden, mut mene ja tiiä, pitää vaan yrittää jaksaa :/ :) itsellä tilalle on nyt tullu uusia vielä tympeämpiä vaivoja kun kohtu kasvaa ja painaa hermoja alaselässä..vaikuttaa kaikkeen liikkumiseen tuo vaiva.. pitää vaan toivoa et se helpottas ku kohtu nousee ylemmäs.. :)
 
Hei salmiakkisisu, mulla on pahoinvointia edelleen iltaisin, nyt jotain 10+5. Oksentaa on pitänyt vain kerran, mutta todella lähellä on ollut muutaman kerran. Olen myös ihmetellyt tuota vettä, miksi sen juominen tuntuu yhtäkkiä vaikealta. Normaalisti olen aloittanut aamun isolla lasillisella vettä, mutta nyt jos vetäisen kerralla paljon vettä alkaa yököttää. Se yksi oksukin tuli juuri veden juonnin jälkeen. Aluksi oli vaikeuksia keksiä sopivaa juotavaa, kun ei viitsisi limsoja juoda ja vissy myös tökkii, mutta nyt olen juonut maitoa. Ja jopa piimää. Ja mehukeitto on hyvää, jos tulee paha olo ja täytyy pian saada jotain alas.

Mutta kunpa tämä väsymys ja vetämättömyys jo helpottaisi. Työt ei kiinnosta pätkääkään. Taitaa olla vähän muuta mielessä...
 
Olen monta kertaa kirjoittanut, että ei mitään oireita, jos väsymystä ei lasketa, mutta väsymys voi johtua ihan yleisestä elämäntilanteestanikin.

Mutta kun 9 viikkoa tuli täyteen, niin paha olo ja turvotus alkoivat. Ja tissit kasvoivat yhden kuppikoon viikonlopun aikana. Iltaisin nukkumaan mennessä pitää ottaa ämpäri varuiksi sängyn viereen, vaikka en kyllä aio oksentaa. Ja mahani näyttää aivan raskaana olevalta. Aamulla tilanne on parempi. Mietin viikonloppuna saunassa, että huomauttaako vanhempi tytär jo kohta mun mahasta...

Eli täällä vasta alkoi. Onneksi ei niin kamalaa pahoinvointia ole ollut kuin kahden edellisen raskauden aikana. Aikaisemmissa raskauksissa se viikko 12 on ollut muutoksen viikko, jonka jälkeen kaikki on sujunut hetken kuin unelmaa.
 
Musta tuntuu että mulla pahoinvointi vasta alkaa. Viime viikon olin lomalla ja sain nukkua pitkään ja syödä silloin kun siltä tuntui ja kaikki meni ihan hyvin. Tänä aamuna sitten kun piti bussilla töihin mennä (noin tunnin matka) niin en pystynyt keskittymään kirjaan kun teki huonoa. Ei juotava maistunut eikä myslipatukka eikä mikään.. Nyt on siis 8+1 ja nyt tuntuu pahoinvointi vasta alkavan.. voisi vaikka huomenna loppua
 
Noh olen viikolla 19+5 eikä ole päivää, jolloin en olisi oksentanut. Lisäksi olen kuullut, että mahdollisesti pahoinvointi voi kestää ihan synnytykseen astikkin. Se milloin pahoinvointi loppuu, on yksilöllistä. Yleensä se helpottaa viimeistään 14-15 raskausviikolla.
 
Kuuden viikon päivittäisen oksentamisen jälkeen pahoinvointi on yhtäkkiä kadonnut. Nyt menossa kolmas päivä ilman pahoinvointia.Olo ja vireystila ovat jotain ihan muuta kuin vielä muutama päivä sitten. Nyt tuntuu, että  mä olen elossa taas! :) Toisaalta sitä sitten taas miettii, että onkohan kaikki hyvin... Ultraan on meno ensi viikon keskiviikkona, että siellä se sit selviää! Viikkoja kasassa nyt 10+2.
 
Takaisin
Top