Milloin doppleria kannattaa aikaisintaan kokeilla?

Mä olen alkanut kokeilemaan rv7 eteenpäin. Eihän silloin ole vielä mitään kuulunut tietenkään, joskus yhdeksännen viikon lopussa on aikasintaan kuulunut, 10+ viikolla viimeistään.
 
Sydänhän alkaa sykkiä vasta siinä seitsemännellä viikolla suurin piirtein, joten sen jälkeen. En tarkkaan muista enää, milloin itse sain kotidopplerilla sydänäänet kuulumaan, taisi kyllä olla lähempänä kymmenettä tai yhdettätoista viikkoa, ellen ihan väärin muista. Kuuntelin niitä kyllä tosi usein sitten kun opin ne bongaamaan.
 
Mä ostin laitteen rv 9+ kun satuin löytämään käytettynä, kokeilin jo silloin mutten löytänyt sykettä. 10+ löysin ekan kerran, mutta etsimiseen meni kyllä ainakin puoli tuntia, ja oli ihan millipeliä että löytyi. Silloinkin kuului kyllä selkeästi mutta kuitenkin vähän kuin taustaäänenä. Löytyi tuolta ihan häpyluun tuntumasta. Meillä ei neuvolassakaan kuunnella kuin vasta 13-14 viikolla, eli tokalla neuvolakerralla, koska silloinkaan ei vielä ole 100 % varmaa että syke löytyy. :) joskus siinä 16.-> viikolla taas alkoi itellä olemaan taas metsästystä sykkeen kanssa, kun eräs tuppaa liikkumaan melko vilkkaasti tuolla mahassa. Liikkeet kuuleekin helpommin, ja välillä saakin ihan varoa korviansa kun joku moukaroi suoraan mikrofoniin... :D
 
Liikkeet kuuleekin helpommin, ja välillä saakin ihan varoa korviansa kun joku moukaroi suoraan mikrofoniin... :D

No tämä just, olin jokusen kerran myöhemmässä raskaudessa säätänyt äänet vähän liian kovalle kun tuntui, ettei millään kuulu mitään, ja kyllä meinas korvat haljeta, kun tuli nyrkkiä tai monoa just siihen anturiin! Melkein piti lähteä kalsaripyykillekin siitä....
 
Mie sain doplerin rv12, mutta äänet löysin ekan kerran vasta rv16. En kyllä jaksanut montaa minuttia niitä siellä kerrallansa etsiä. Rv16 eteenpäin löytynyt aina samointein :p
 
Viime perjantaina tuli postipaketti ja heti testasin (10+5) ja tosiaan ihan häpyluun yllä vähän kääntelemällä kuulu. Nyt tänään kun taas kuuntelin niin ei tarvinnu enää käännellä ja kulu selvemmin (11+0).
 
8+0 eteenpäin sanoisin. Itse kuulin ekaa kertaa 8+1 ja siitä eteenpäin joka kerta, mutta ääni oli vielä hento ja vaikea löytää. Joskus oli ihan milleistä kiinni, kuuluiko vai ei ja kallistuskulmankin piti olla just oikea. Ei pidä huolestua, jos ei noin aikaisin kuulu.

Kuuluu tietääkseni aiemmin, jos on hoikka, kohtu eteen kallistunut ja istukka on takana. Tarpeeksi ultraäänigeeliä myös väliin.
 
Tuosta geelistä, itse en ikinä jaksanut alkaa mitään geelejä tilaamaan, vaan olen aina käyttänyt ihan perus ihovoiteita. :) ei tarvitse pestä pois ja saanut samalla kätevästi rasvattuakin kasvavan masun ihoa :)
 
Mullakaan ei oikeeta geeliä ollut käytössä, vauvaöljy (käytettiin myös sairaalassa välillä) tai jotain kosteusvoidetta laitoin. Molemmat toimi oikein hyvin :)
 
Takaisin
Top