Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onitus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anoppilassa käydessä oli jo vähän pokassa pitämistä, kun anoppi ja miehen sisko päivittelivät yhteisen tutun uutta raskautta näin pian, kun esikoinen vasta 1,5 vuotta! Meillä kun on esikoiset tämän tapauksen kanssa samanikäiset.

Me ei olla porukoille vielä kerrottu mut mä oon parille kaverille kertonu!! En osaa vaa olla hiljaa...

Mä ensin aattelin, ettei kerrota juuri kellekään etukäteen, mutta niin vaan tietää esimies ja pari työkaveria, äiti ja appivanhemmat :D ja yritän kyllä aatella samalla tavalla, kun Taikavarpu, että kaikki ilo irti, kävi miten kävi :)

Meillä varhainen km takana, ei aiota kertoa. Vasta varmemmilla viikoilla, ettei tarvi kaikkien kanssa sitten harmitella jos käy jotain.

Keskeytyneen keskenmenon vuoksi odotamme ainakin ar-ultraan 7+5 edellyttäen että sydän lyö ja alkio vastaa kokoa (keskenmenneessä näimme alkion sykkeen, mutta oli koko ajan 2 viikkoa pienempi, joka sitten enteili tulevaa keskenmenoa)

Salassa pitäminen on hankalaa kesällä ja juhannuksena, kun pitääkin keksiä syy miksi en otakaan mitään alkoholia ja siinä sitten on pokassa pitämistä :) Edellisessä raskaudessa kerroin heti kaikille, mutta nyt enempi ajatuksella, että jos joku läheinen kysyy, vastaan myöntävästi jos siltä tuntuu.

Me ei kumpikaan miehen kanssa käytetä alkoholia, niin kukaan ei tuu ihmettelemään miksi en juo :D

Meillä myös edellisestä tiesi pari työkaveria, mun kolme siskoa ja kun tieto siitä ettei eloa masussa ole tuli niin oli kyllä ärsyttävää ruveta jokaiselle viestiä laittaa. Pomo tuli myös saikun vuoksi tietoiseksi asiasta. Nyt yritetään pitkittää mahdollisimman pitkälle,!! Tosin arvaan et siskot on tietoisia,kun en ole viime aikoina vkloppuisin mihinkään ollut menossa! :oops:

Meillä oli aluksi puhe, että odotetaan np-ultraan. Puhuin kuitenkin miehen kanssa, ja sovittiin että voin kertoa kaverilleni, jolla pieni poika, asuu kauempana ja näemme harvoin. Ja sit äidille ja isälle varmaan kerron jo huomenna. Äidin kanssa olen kaiken tottunut jakamaan. Tuntuisi tyhmältä salata tällaista.

Mut sit välillä tuntuu, että kerronko sittenkään. Oletteko te kertonut vanhemmillenne heti?

Niinkuin tuolla yhdessä välissä kirjoitin, kerroin itse isille ja puoläidilleni heti plussan tehtyäni <3 ei kaduta, sillä tiedän, että jos kesken menee, he ovat tukenani <3

Äitiin mulla on nihkeämmät välit, joten saa nähä millon hänelle kerron, vai kerronko ollenkaan. Voi olla, että annan hänen sen itse huomata sittenkun huomaa.

Meillä tietää nyt koko suku ja varmaan tuntemattomatkin. Kerrottiin minun isälle ja äitipuolelle niin tunnin päästä oli jo levinnyt yhelle jos toiselle tieto. Miehen sisaruksille myös kerrottiin tai siis he arvas kun meillä oli muutto nyt viikonloppuna enkä ottanut sitten illalla yhtään alkoholia :D menköön nyt sitten ja jos kesken menee niin sitten menee.

Kerroin viikonloppuna parhaalle ystävälleni. Helpotti omaa oloa suuresti kun koko ajan epäilee onko mennyt kesken. Kysyin mieheltä ensin luvan :) Eli nyt tietää vain mun ystävä ja esimies.

Mä en oo kysyny mieheltä lupaa kun se kieltäisi kuitenkin...

Me kerrotaan läheisille vasta np-ultran jälkeen. Ellei nyt ennen sitä raskaus näy jo ihan överisti, kun oon muutenkin niin laiha ja nyt jo turvottaa paljon :D Kesä kun vielä tässä on tulossa niin ei voi huppareiden alle piiloutua :D

Mua jännittää tuleva viikonloppu. Ollaan menossa yhteen tapahtumaan, jossa on paljon uteliaita puolituttuja täti-ihmisiä. Miten saan mun turvotuksen piiloon. Mulla on ajoittain jo ihan kunnon raskausmahannäköinen pömppis, vaikka viikkoja nyt 8+5.

Ekan raskauden aikaan samassa tapahtumassa olin jo yli 20 viikolla (muistaakseni) ja maha oli aika suuri. Silloin tosi monet tuli ihmettelemään mulle, että ootko varma ettet synnytä ihan kohta tai kaksosia, kun on noin iso maha. Tämä oli kesäkuun alussa ja LA oli syyskuussa... :mad: Ärsyttää, kun tullaan arvostelemaan.

En haluaisi puolitutuille kertoa raskaudesta, kun en ole ystävilekään vielä kertonut. Pitää sovitella noita edellisestä raskaudesta jääneiä mammakaapuja, josko joku peittäisi mahaa tarpeeksi.

Muokattu viimeksi:
Toi mahan koon päiviytely on kyllä NIIIIIIIN rasittavaa. Mulla kans aina joku oli sanomassa ootko varma että ei tule kaksi vauvaa yhden sijaan :pompus:

Me kerrottiin porukoille heti plussapäivänä. Oltiin kyllä mietitty kaikkii hienoja tapoja kertoa, mut sit vaan soitettiin äideille :happy:

Meillä vanhemmat sai tietää heti ja yksi läheinen ystävä, joka itsekin raskaana parhaillaan. Ihana jakaa hyvän ystävän kesken kaikkia pienimpiäkin asioita. Muille kerrotaan ekan kolmanneksen jälkeen :)

HUps! kerroin tänään uimahallin suihkutiloissa yhdelle naiselle, jota näen harrastuksen kautta silloin tällöin. Hän odottaa vauvaa itsekin, joten se vähän kuin lipsahti siinä hänen raskaudesta puhuttaessa. :P
Äidilleni haluaisin kyllä jo kertoa...

HUps! kerroin tänään uimahallin suihkutiloissa yhdelle naiselle, jota näen harrastuksen kautta silloin tällöin. Hän odottaa vauvaa itsekin, joten se vähän kuin lipsahti siinä hänen raskaudesta puhuttaessa. :P
Äidilleni haluaisin kyllä jo kertoa...

Syysmorsian, puolitutulle on välillä helpompi kertoa, onhan vauvauutinen kuitenkin sellainen että sen haluaa jakaa, ja tuollaisessa tilanteessa jakaa melkein huomaamattaan :)

Takaisin