Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onitus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vähänlaisesti tulee päiviteltyä someen muutenkin niin en varmaan ihan hetkeen sinne mitään tiedota, ehkä sitten kun h-hetki lähestyy vois tulla kaapista ulos :)

Mie en ees käytä noita palveluja, joten eipä niihin tuu mitäään laitettuu:)

Mulla on sellainen olo, et tekis mieli julistaa jo koko maailmalle ilouutinen :D eilen töissä meinasin jo kertoa yhdelle työkaverille ja esimiehelle, mutta sain pidettyä suun kiinni. Aika aikasin varmaan kuitenkin kerron tälläkin kertaa.

Faceen kirjotan varmaan aikasintaan rakenneultran jälkeen, tosin sen verran harvoin päivittelen, että voi mennä pidempäänkin ;) Esikoisesta taisin ilmottaa vasta, kun oli jo syntynyt.

Rakenneultran jälkeen kerroin viimeksi Facessa, en oo päättänyt miten tällä kertaa.

Viimeksi ei laitettu mitään, eikä laiteta nytkään. Whatsapissa sitten kavereille ja sukulaisille :D

Minä laitoin faceen kuvan lahjoista, joita työkaverit antoivat jäädessäni mammalomalle :) Siitä sitten tietysti arvasivat. Ja vastasyntyneestä julkaisin kuvan kun oltiin kotiin päästy. Osastolla pistin viestiä lähisukulaisille ja parhaille ystäville. Facebookiin taas vasta kun ollaan itse sukulaiset läpi soiteltu :)

Mäkin laitoin joskus rv 25 et ootellaan äippäpakkausta...

Mä taisin laittaa kuvan masusta instaan vasta muutama päivä ennen synnytystä. Faceen sit kun tyttö oli syntyny. Nytkin varmaan vasta loppuvaiheilla, sit kun se ois nähtävissä ihan muutenkin :)

Mä en varsinaisesti ilmoittanut mitään ekalla kerralla. Jossain vaiheessa ihmiset huomasivat satunnaisista kuvista asian tolan. :D
Samalla tavalla mennään varmaan nytkin. Mies haluaisi kovasti kertoa kaikille livenä ja somessa, mutta olen vielä toppuutellut.

Plus oli hauskaa kuulla jälkikäteen, että monet olivat keskenään arvuutelleet jo kuukausi ennen kunnon kuvaa, jossa maha näkyi, että onko se vain eikö se ole. :D

Jännä miten teidän komentteja lukiessa tulikin nyt sellainen fiilis etten ehkä laitakakaan mitään faceen... Ekasta laitoin jonkun kunnon mahakuvan,muttei sen enempää. Tullut niin suojelevainen olo, sen verran paljon kaverina siellä puolituttuja ja asiakkaita ettei ehkä halua näin yksityisasiaa heidän kanssa jakaa. Vaikka onkin maailman ihanin asia. <3 eiköhän se selviä sitten livenä niille kenen kanssa oikeasti on tekemisissä.

Äitille laitoin viestin että plussasin..muille en tosiaankaa kerro ku rv12 aikaan. Niin monta keskenmenoa tullut ja olen saanu alkaa korjailemaan niitä sitten..tai en ees kaikille oo sitäkää tehnyt..

Mä jouduin kertomaan pikkusiskolle keskiviikkona, kun ollaan kuun vaihteessa lähdössä laivalle, niin se vois kattoo vinoon ku kierränkin viinihanat kaukaa buffassa :laughing002 muuten ei kukaan tiedä mun ja miehen lisäks. Paitsi esikoinen, mutta onneks hän ei osaa vielä juoruta eikä varmaan itekään ymmärrä koko asiaa :)

Esikoisesta kerrottiin heti vanhemmille ja mä yhdelle hyvälle ystävälle. Np-ultran jälkeen kerrottiin sisaruksille ja tuleville isomummoille. Muut sukulaiset kuuli vasta joulun aikaan ja muutamalle paljastu vasta pojan syntymän (03/14) jälkeen faceen ilmotetun tiedon jälkeen :D en varmaan tästäkään mitään some numeroa tee eikä julkistuksenkaan kanssa pidetä mitään kiirettä.
Mies meinaa haljeta töissä, kun työskentelee samassa paikassa äitinsä kanssa :laughing002 haluais kovasti jo kertoa, mutta lupas olla kertomatta ennen ensimmäistä ultraa ja varmistusta siitä, että masussa tosiaan asustaa joku ja kaikki on hyvin.

Mie en oo kovasti tiedottanut raskauksista etukäteen, esikoisesta jäikin tyhjä syli, ja oli sinällään helpotus että vain pieni piiri tiesi ja seurasi silloista raskautta. Toisella kerralla oltiinkin tosi vaitonnaisia, ja osalla tutuista tulikin täydellisenä yllätyksenä meidän neiti. Nyt en tiiä miten kauan oon hiljaa, vielä emme oo kertoneet muille kuin neuvolan tädille. Välillä haluaisin jo kertoa anopille ja omille vanhemmille mutta toisaalta en kuitenkaan vielä uskalla kertoa.

Varmaan masukuvia laitan ko kunnolla kasvaa ja ultrakuvan. Oon pitäny mun somepiirinki nii pienenä et fb kaverit koostuuki oikeesti vaa kavereista ja sukulaisista. Onha se hirvee aatella et jos jotai sattuis et sitä lasta ei nyt tuliskaa mutta itelläki ko on taipuvaisuutta masennukseen nii pakko olla vaa ajattelematta sellasia ja olla positiivisin mielin.

Mä kerroin heti plussan jälkeen isille, puoläidille ja yhdelle todella hyvälle kaverilleni!

Voi olla, että muille ei edes kerrota, saavat huomata kun huomaavat.

Tai sitten heinäkuussa olisi mummoni naimisiin meno juhla...mietin jos siellä kertoisin suvulle, mutta en sitten tiedä veisikö liiaksi huomiota siitä varsinaisesta juhlan aiheesta..

Me ei varmaan kerrota ennen ekaa ultraa. Äiti kyllä saattaa arvata kun oon jo pari kertaa kieltäytynyt siideristä :D

Meillä on ollut puheissa että ekan neuvolan tai ultraan aikoihin. Mutta tajusin että appiukon 60v juhlitaan vietetään ensi viikolla... Pitää keksiä tapa välttää viinit tai vaan kertoa :)

Mä en tiiä jäänkö kiinni ens vl jos en ota viiniä enkä kohotettavaa tai siis otan holitonta...

Meillä oli aluksi puhe, että odotetaan np-ultraan. Puhuin kuitenkin miehen kanssa, ja sovittiin että voin kertoa kaverilleni, jolla pieni poika, asuu kauempana ja näemme harvoin. Ja sit äidille ja isälle varmaan kerron jo huomenna. Äidin kanssa olen kaiken tottunut jakamaan. Tuntuisi tyhmältä salata tällaista.

Mut sit välillä tuntuu, että kerronko sittenkään. Oletteko te kertonut vanhemmillenne heti?

Takaisin