Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onitus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon nyt satellu et ehkä voisin äitille kertoa kumminkin koska häneltä saa sitten miehen lisäks tukea kyllä mikäli kesken menee ja voi keskustella siheesta koska sit jälkeenpäin ei ois enää kiva kertoo.

Edit. Soitin nyt äitille ja sanoin että istu alas ja hengitä syvään ja sit kerroin että tehtiin testi jossa olikin kaksi viivaa. Sano että hyvä kun istui että pitää vähän sulatella asiaa vaikka kivahan toi ois jos toinen tulee. :D

Muokattu viimeksi:
Kivaa kun kerroit äitille! Mua pelottaa että äiti alkais liikaa hössöttää ja pelkää asioita, mutta en tiiä onnistunko pahoinvoinnilta salaamaan kun mennään sinne kuitenkin useemmaksi päiväksi käymään. Olis hurjan kivaa kertoa lähettämällä ultrakuva, mut siihen pitäs vielä odotella.

Kivaa kun kerroit äitille! Mua pelottaa että äiti alkais liikaa hössöttää ja pelkää asioita, mutta en tiiä onnistunko pahoinvoinnilta salaamaan kun mennään sinne kuitenkin useemmaksi päiväksi käymään. Olis hurjan kivaa kertoa lähettämällä ultrakuva, mut siihen pitäs vielä odotella.
Juu äitillekki sanoin et mä en oikeen vielä asennoidu mitenkään että jos sitten meneekin kesken niin ei niiin paljoo harmita kun jos ois jo fiilistelly että vauva tulee :) meilläkin tosiaan loppukuusta hautajaiset ja viimeks mul oli ihan hirveet pahoinvoinnit niin uskallan odottaa samaa nytkin toiv ei osu just noihin

Kerroin omalle äidille ja siskolle ni voi jollekin purkautua... Ja tietää että ne ei kerro eteenpäin ennenku antaa luvan. Muuten odotellaan sinne ekaan ultraan ainakin. Lapsilta yritän pitää piilossa mahd kauan koska jos ne saa tietää ni sit tietää kaikki...:joyful:

Mie varmaan jään suoraan kiinni omalle äidille, se arvaa heti, niin on arvannu edellisistäkin :)
Muille kerrotaan sit kun siltä tuntuu.

Mun äiti kävi, heitti läppää kun näki vauva lehden että noo kohta on kiva taas lukea vauvajuttuja ja iski silmää :-D olin vaan et täh häh :-D

Yritän viikolle 12 pitää mun ja miehen salaisuutena. Tosin voi tuottaa vaikeuksia varsinkin näin terassikaudella kuin harvemmin tulee sinne mentyä vettä juomaan :D

Täällä varmaan kohta kaikki tietää.. Mies meni möläyttämään lapsille ja senhän tietää miten siinä käy.
Tiedän että oli vain ajattelemattomuutta ja hän on sitä mieltä että mitä se haittaa jos kerrotaankin..
Ja että "miksi mitään tapahtuis, älä stressaa turhaa"
Plaah!

Mä oon tehny joskus niin, jos on ollut vaikee selitellä miksei ota edes yhtä lasillista, niin oon ottanu vaan lasin käteen ja sit huomaamatta jossain välissä antanu miehen juoda sen kun toiset ei oo huomannu. :p
Toi on hyvä kikka, ei kait kukaan omilta ryypiskelyiltään kiinnitä huomioo jos näyttelee naukkailevansa :wink

Miehen siskolle kerroin jo (hällä laskettu viikko minua myöhemmin) ja kahdelle lähimmälle omalle siskolleni. Mies kertoi sitten lapsuudenystävälleen. Muut ei vielä tiedä. Parhaille ystäville ajattelin laittaa ultran jälkeen tekstarina kuvan. Toiselle ihan vaan "kuva-arvoitus" (on esikoisen kummi) ja toiselle sitten tekstissä jotain tulevasta kummitettavasta :) Siinäpä läheisimmät ihmiset. Äidille ja veljille ja viimeiselle siskolle sitten, kun uskaltaa huokaista helpotuksesta. Ehkä siis osastolla? :wink

Se on kyllä kumma miten ihmiset on niiin ajattelemattomia, että utelevat lapsista. Se on kuitenkin niin hlö.kohtainen asia eikä kaikille todellakaan tule lapsia vaikka niitä yrittäisi "tekemällä tehdä". Vaikka me toivoimme esikoista pitkään ja lähipiiri tietää sen, niin äiti jo viime viikolla kysyi, että ei me olla ajateltu toista tehdä. No äidille nyt ei voi kovin paljoa suuttua enkjä edes muista mitä sanoin. Taisin todeta, ettei me mitään ehkäisyä olla käytetty vuosikausiin. En tiedä mikä röntgen katse silläkin oikein oli kun en itsekään vielä silloin tiennyt! Samoin mummoni sanoi edellisestä raskaudesta kuultuaan, että oli jo aavistanut sen. What?! :D

Mutta siis niin, en tiedä koska en enää pysty pitää suutani kiinni ja on pakko kertoa lähipiirille. Tai että pitääkö pokka kun joku seuraavan kerran kysyy...

Ihme selvännäkijä porukkaa meilläkin ollut. :D mun veljen vaimo sanoi kun sunnuntaina kerrottiin,että hän on tässä pari viikkoa veljelleni sanonut että siskos on varmasti raskaana. Ja olivat ihan äimänä et se tunne piti paikkansa. :D

Mun siskon 4vee oli sanonut äidilleen että saako täti toisen vauvan, hän niin haluaa että saisi. Vielä emme ole kertoneet läheisille, ei vain uskalla.

Eilen kerroin kahdelle kaverille :) Toinen suunnittelee toista raskautta ja mä olen ollut hänelle (toivottavasti) apuna, kun on kelan juttuja selvitelly ja toipui keskenmenosta. Ja toinen kaveri odottaa myös tammikuista :) Onnittelut tuli :grin

Aiotteko muuten laittaa someen tiedon raskaudesta jossain vaiheessa? Itse en halunnut ainakaan edellisen kohdalla, kun pelkäsin loppuun asti että jotain menee vikaan ja jää vain tyhjä syli.

Mä laitoin rakenneultran jäljeen "odottaa poikaa" faceen :-) nyt en tiedä laittaisko

En varmaan laita mitään. Katellaan sit kun vauva on syntynyt, jos silloinkaan. Toisaalta ei mun pitänyt nelosestakaan laittaa ja kuitenkin sitten joskus 17-18 viikolla laitoin jonkun kuvan :rolleyes: Ei vaan voinut pitää enää sisällä kun olin niin onnellinen :happy:

Mä pistin viime raskaudesta kokonaiset 3kuvaa instaan (facessa kun en oo) mut sit kavereisen kans kyl viestittelin kuvia :)

Takaisin