Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onitus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kyllä kuulu kellekään montako lasta kukin tekee, arvostelu ja ihmettely on ala-arvoista.
Multa koko ajan kysellään "koska toinen" " nyt toinen heti perään sitten ", pokka pitää :-D ainoa joka on hankala, mun äiti, tekis niiiiiiin mieli kertoa :-)

Anoppi kyseli kun toi eka oli 5 kk et hän haluis toisen. Joo o

Meillä toisen kohdalla oltiin miehen vanhempien luona ja anoppi tarjosi viiniä. Raskaus oli vasta ihan alussa ja ei oltu vielä kerrottu kenellekään. Kieltäydyin tietty viinistä niin eiköhän anoppi tokaissut siihen heti että "Et kai sä oo raskaana?" Ja sitten siihen heti perään että " Vai onkos sulka taas antibioottikuuri?" :D Ekassa raskaudessa ihan alussa käytin antibioottikuuria syynä kieltäytyä viinilasillisesta niin muisti tämän. Oli siinä pokassa pitämistä mutta ei silloin onneks kiusoitellut enempää. Sitten parin viikon päästä jo kerrottiin kun oli ollut eka ultra.
Voikin olla että ens viikonloppuna kun ollaan menossa mun vanhemmille niin äiti alkaa epäillä kun joutuu saunasiideristä kieltäytynyyn. Useinhan se on että ihmiset alkaa heti epäillä jos ei voi edes yhtä ottaa.

Meillä toisen kohdalla oltiin miehen vanhempien luona ja anoppi tarjosi viiniä. Raskaus oli vasta ihan alussa ja ei oltu vielä kerrottu kenellekään. Kieltäydyin tietty viinistä niin eiköhän anoppi tokaissut siihen heti että "Et kai sä oo raskaana?" Ja sitten siihen heti perään että " Vai onkos sulka taas antibioottikuuri?" :D Ekassa raskaudessa ihan alussa käytin antibioottikuuria syynä kieltäytyä viinilasillisesta niin muisti tämän. Oli siinä pokassa pitämistä mutta ei silloin onneks kiusoitellut enempää. Sitten parin viikon päästä jo kerrottiin kun oli ollut eka ultra.
Voikin olla että ens viikonloppuna kun ollaan menossa mun vanhemmille niin äiti alkaa epäillä kun joutuu saunasiideristä kieltäytynyyn. Useinhan se on että ihmiset alkaa heti epäillä jos ei voi edes yhtä ottaa.
Toi on ihan totta, että saattaa tulla ihan suoria kysymyksiä jos ei voi ottaa edes sitä yhtä...
Meillä on työmaan illanistujaiset lähiaikoina ja pähkäilen tässä, minkälaisen tekosyyn keksin nollalinjalleni. Voi olla kavereille vähän vaikeata selitellä, kun oon ite ollu suunnittelemassa bileitä ja yhtäkkiä oonkin selvin päin... Ideoita juonittelun tueksi? :cool:

No tuo legendaarinen antibioottikuurihan toimii aina. Mulla on tänään yhdistyksen juhlat joita oon järkännyt, mut pystyn selittämään juomattomuuteni sillä, että mulla on huomenna töihin meno heti aamusta :)

Itse oon käyttänyt syynä sitä että seuraavana aamuna hyvin aikaisin jonnekki meno ja oon ollut lisäksi tietysti autolla liikkeellä. Sanonut sitten että mun periaate on että jos ajan niin en ota yhtäkään vaikka muutama tunti kerkeisivät kulua ennen rattiin menoa.

Onhan se jotenkin typerää joutua selittelemään sitä miksei juo ja toisessa raskaudessa jossain illanistujaisissa en selitellyt mitään ja eipä kukaan kyllä suoraan mitään kysynyt :D

Mulle tää kertominen on jotenki kauhean vaikea asia, jännittää varsinkin minun puolen suku, kun tuskin tähän väliin odottavat kyseistä uutista. Varmasti kyllä iloisia ovat kun asiaan tottuvat. Ja tuntuu, että mitä kauemmin odottaa kertomista, niin sen vaikeampaa se on. :grin

Mie kanssa yritän sinnitellä ekaan ultraan asti sinne viikolle 12, mut saa nähdä miten käy :D

Voi vitsi miten tekis mieli kertoa jo perheelle, mutta maltan mieleni :D

Zeni, onpa tosi inhottavaa tommonen kommentointi..
Mun äiti myös tokas kun kolmannesta kerroin että TAAS!?! Meillä kuitenkin ikäerot lapsilla se 3v ja 2v että en tuota ihan kokoaika maha pystyssä oo.

Yksi ystäväni ja työkaverini tietää (on vain helpompi hänen käsittää huonoa oloani :P )
Muille kerrotaan kun hieman pidemmällä. Jollei asia nyt paljastu kun esikko tulee mun mukaan neuvolaan...ja eihän tuo osaa suutaan pitää supussa (2v) :)

Kerrottiin lapsille alkuraskauden ultran jälkeen, oli kyllä niin innoissaan! Ovat niin isoja että haluavat joka aamu nähdä mitä mahassa tapahtuu, katsotaan sitten yhdessä aina kehitystä. Ja iltasin kun sanotaan hyvät yöt on sisarukset alkanu taputtaa mahaa ja sanomaan hyvää yötä myös vauvalle ❤️ ihana kun ottavat noin positiivisesti asian!

Mulla oli eilen vanhan työporukan iltamat. Mulla oli tekosyynä että tarvii olla esikoisen kanssa heti aamusta kun mies menee jonnekin, ja se on aika ikävää jos on darra. Ja myös toi että en ota yhtään jos ajan.
Vuorotyö kans mahdollistaa sen että aina voi sanoo että on aamulla töitä, niin kukaan ei ihmettele :wink

Mä pelkään senverta paljon taas ettei tää ookkaan totta et ei varmaan uskalla kertoo ennenkun on ultassa käyty. Viimeks piti kertoo n viikolla 8 kun oli omat häät :D

Olen kertonut kahdelle hyvälle ystävälle ja töissä työkaverille, jonka kanssa teen töitä. Minulla on maha niin kovasti turvoksissa ja viikon aikana ryöpsähtänyt esille että sen peittäminen on melko hankalaa. Samoin oli edellisessä raskaudessa, ettei mahaa voinut kovin pitkälle salata. Lapsille ei olla vielä sanottu, sen verran suupaltteja ovat että sen jälkeen koko kylä tietäisi! :)

Tekis mieli äidille kertoo mut on vasta nii hurjan pienet viikot(jos laskut pitää paikkaansa) etten uskalla.. Nyt täytyy vaan toivoo että pahoinvointi ei ennätä tulla ennen isoisän hautajaisia jotka on tän kuun lopussa.. Se oliskin sit hieno siellä yökkäillä ja selitellä.. :D

On kyllä kovasti tehnyt mieli kertoa omalle perheelle, mutta taidan yrittää malttaa mieleni sinne np-ultraan. Mun äitiään kysy multa jo joskus viikolla neljä et oonko raskaana, kun hajusta valitin. Sanoin tiukasti et en, kun en edes itse tiennyt. :)

Kyllä mullekin on tullut suoria kyselyitä, mutta oon tehokkaasti torpannut niitä vastakysymyksillä. :grin
Muutama kaveri tietää, että mahdollisuus on, mutta oon vaan sanonut, että liian aikaista kommentoida ja kyselyt on jääny siihen yllättäen. o_O Ei vaan tunnu hyvältä kertoa ennen varmempia viikkoja, ettei tuu mitään selittelyjä jos käykin toisin. Lisäksi se eka ultra ois kiva varmistukseksi ainakin.

Meillekin on tullut uteluja toisesta nyt tänä aikana kun ollaan jo tiedetty tulokkaasta. Oon onnistunut sit vastaamaan jotain yleistä ikäeroista tai kääntämään keskustelun muualle. Enkä usko, että kyselijät on tajunneet :rolleyes: Np-ultran jälkeen voin myöntää jos joku kysyy, mutta en sillonkaan ala uutista kailottamaan.

Takaisin