Milloin aiotte kertoa raskaudesta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onitus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kerroin heti kaverille joka toi mulle testejä mitkä jäi sillä yli ja sitten siinä kävi niin että hänen tuomaan testiin napsahti +!!! Olihan se kerrottava... ;) sitten mun toinen ystävä rupes kertomaan mulle unestaan että hän suuttui siinä kauheasti kun en ollut kertonut että meille tulee vauva, olihan siihen vastattava et niin meille tuleekin, naurettiin et se oli nähnyt enne unen. :D mun siskolle kerroin kun hän on läheisin, mut vaikka kuinka yritin vkonloppuna avata suuni perheelleni niin en vaan osannut sanoa ja aivan varmasti huomasivat mikä mulla on... Muuten ei ole vatsaa niin nyt on kunnon pömppis. :) täytyy läheisille yrittää kertoa pikakkoin kävi miten kävi.

Mun äitille oli pakko kertoa jo ennen raskautta et yritetään ko ekalla yrityskuukauella sattu ite tulla kysymää että aiotaanko me tehä muksu enkä oo ikinä osannu valehella sille :D Nii pakkoha sitä oli aina infota sille ja sit kertoa ko plussa lopulta tuli. Jotkut mun kavereista tietää joilla itelläki lapsia ko jutellu kaikesta tähä liittyvästä eli neki ties jo yrittämis aikana ja sit mun serkulle kerroin kun se kans ite uteli et millon me tehää vauva. Mut loput saa kuulla vasta ko ollaan varmoja et kaikki on hyvin <3

Ekassa raskaudessa kerrottiin vanhemmille ja lähimmille ystäville np-ultran jälleen kun viikkoja oli 11. Toisessa raskaudessa tarkoitus oli myös kertoa ultran jälkeen mutta mun äiti arvas jo aiemmin ja kysy suoraan että oonko raskaana? :D Toisessa mun vatsa tuli myös jo aika aikaisin esiin ja jossain lapsen harrastuksessa joku puolituttu onnitteli jo ennen kuin oltiin oltu ultrassa :D Oon varma että nyt kolmannen kohdalla mun äiti varmaan arvaa jo heti, kun sillä on joku ihmeen röngtenkatse :D Tarkoitus on luultavammin kertoa kyllä vasta tuon np-ultran jälkeen mutta saa nähdä pysyykö siihen asti läheisiltä salassa. Voipi kyllä olla että kerron jo hyvälle ystävälleni aiemmin.

Tekisi mieli jo kuuluttaa koko maailmalle mutta en uskalla.. 2 läheisintä tietää sillä tiesivät yrityksestäkin ja nähdään päivittäin joten hankalapa sitä on onnea peitellä.

Me ajateltiin kans kertoa vasta np-ultran jälkeen, mutta saa nähdä miten käy! Esikoinen saatiin pidettyä salassa työtovereilta raskausviikolle 22 asti :grin Vanhemmilta ja ystäviltä ei ihan niin kauaa :grin

Meillä tietää pari mun ystävää, äiti ja täti. Muille ei olla vielä sanottu mitään. Ar ultran jälkeen kerrotaan mun veljille ja isälle. Muut saavat odottaa np asti:)

Meillä tietää mun äiti ja hyvä ystävä ja hänen mies ja myös miehen vanhimmalle siskolle ollaan kerrottu. Kovasti ois tarkoitus kertoa lopulle np ultran jälkeen mutta saa nähdä miten onnistu :think005:p

Meillä on suunnitelmissa kertoa vasta np-ultran jälkeen. :) saa nähdä onnistuuko!

Mä en varmaan kerro kenellekään... Saatiin niin paljon kuraa niskaan kun nelosesta ilmoitettiin ("ettekö osaa ehkäistä? Ootteko ruvennu lestadiolaisiksi? Tiiättekö mikä on KORTSU? TAAS???!!!") :sad001 Ja siis sukulaisilta. Varmaan muutamalle kaverille kerron ekan ultran jälkeen, heilläkin on jo 3+ lasta, niin ymmärtävät :)

Ompa inhottavia kommentteja teille tullut. Ei ole muiden asia monta lasta kukakin tahtoo. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos!

Tosi kurjaa Zeni! Musta tuntuu, että sukulaiset kokee aina oikeudekseen arvostella lapsilukua. Häiden jälkeen ihmetellään, että eikö teillä vieläkään ole lapsia, ekan synnyttyä penätään toista ja sitten niitä onkin liikaa... Parempi olla kuuntelematta tuollaisia.

Onpa outo asenne Zenin sukulaisilla. (Kiva muuten, että täällä on joku toinenkin heinäkuun 2015 porukasta, moi vaan Zeni! :D)

Parhaalle ystävälle oon jo kertonut heti kun plussasin, en tiedä koska infotaan sukulaisille. Tavallaan tekis mieli kertoa heti, toisaalta taas haluaisin välttää sen tulevan hössötyksen mahdollisimman pitkään... Että mielelläni kyllä tilittäisin oireista jne. mutta en halua vielä miettiä tarviiko tuplarattaat, miten järjestetään nukkuminen, paljonko talvivauva tarvii uusia vaatteita ym.

Tarviiko ees sanoa, ettei ne mun sukulaisia ole, vaan miehen... No, eipä mun äitikään alussa kovin positiivisesti suhtautunut, mutta onnitteli kuitenkin kun järkytyksestä selvisi.

Joo, toisille ei kyllä mikään riitä, jos on pitkään seurusteltu, niin kysellään koska niitä lapsia, häiden jälkeen sama tenttaus, sitten kun on esikoinen saatu maailmaan, niin johan te toisen teette... Mut hei, kolmannesta ne jo sanoo, että nyt riittää. Anoppihan siis kolmannen jälkeen kielsi meitä tekemästä enää. Uhkasin piruuttani laittaa ainakin viisi lisää :P (ei oikeesti, viides viimeinen villahousu.)

Meillä kerrottu muutamille läheisille ystäville.. Sukulaisille ei innosta kertoa että pitkitetään sitä varmaan vielä. On ollut aika niuhaa tuo suhtautuminen edellisiinkin, varsinkin kolmannesta kerrottaessa. Että kakski ois riittänyt ja onko ehkäisystä kuultu. Tulee varmaan taas naputusta kun lapset jo niin isoja, ja lisää tulee. No mutta, itsepähän ollaan tähänkin mennessä lapsemme hoidettu, että ei kenelläkään tähän olisi varaa mitään sanoa. Mutta mielipiteitä riittää aina :D

On munkin anoppi lapsirakas, neljä omaa ja lastentarhan opettaja ammatiltaan, mutta me ei oltais saatu tehä enempää... Kai hän itse oli niin rikki kuopuksensa vauva-aikana, ettei halua meille samaa kohtaloa, ja hänellä on ollut todella vaikeat synnytyksetkin (omat olleet vikaa lukuunottamatta nopeita ja helppoja, kuin suoraan oppikirjasta).

Ihanaa kun muilla suhtaudutaan niin hyvin :) Parantaa omaa fiilistä ihan kauheesti kun ei tarvi kuunnella kuittaulua.

Onpa kyllä tullut kurjia kommentteja! Itsekkin kyllä hiukan jänskättää ehkä omalle äidille kertoa, voi olla että vähän tulee ihmettelyä että näin pian (ikäero nuorempaan 1v5kk) teette kolmannen.... Mutta katsotaan mitä tuumaa.
Täällä on siis muitakin joilla heinäkuussa 15 syntynyt vauva?

Meillä piti olla heinäkuinen, mutta tulikin kesäkuussa ja Naksilla on heinäkuinen :)

Jotenkin kurjaa, että muiden ihmisten pitää alkaa tuohon lasten lukumäärään puuttua... Tuntuu tosiaan, että joillekin ei vaan koskaan mikään oo hyvä! :shifty: meiltä yhdet sukulaiset kyseli, että koskas te sen kolmannen teette??!! Vitsi ois tehny mieli huutaa, että ei niitä lapsia aina niin vaan tehdä! Mekin koettu yksi tuulimunaraskaus ja yritystä on ollut jo tovin... :meh:

Nyt me ollaan kerrottu mun pikkusiskolle ja äidille sekä miehen äidille, muut saa odottaa ainakin varhaisultraan, joka on mulla 8+0 viikolla. :rolleyes:

Takaisin