Millaisia reaktioita raskauteen olet saanut?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Onda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Onda

Piirimestaruustason postaaja
Kesäkuiset 2023
Alkoi kiinnostaa, millaisia reaktioita olette raskaudesta kertoessanne saaneet. Ja näitä nyt saattaa tulla läpi raskauden, jos ei kerro kaikille heti, niin aattelin, että näitä vois olla hauska kerätä!

Mä voin ite alottaa. Kerrottu tällä hetkellä yhdelle kaverille, terapeutille ja sit sille mökkiporukalle, jonka kanssa olin kun testi oli ekaa kertaa ihan selvä plussa.

Mehän olimme siis puolison kanssa eri kaupungeissa kun tein testin, molemmat tahoillaan työreissuissa. Soitin hänelle kun itsellä oli tauko. Vaikka olin jo kuvan laittanut tietysti heti testistä, nyt otin asian puheeksi ja hänen vastauksensa oli "Jeps." 😄 Kuulostaa varmaan lähinnä tylyltä, mutta hänhän vastaa samalla tavalla mun sanoessa puhelimessa "oot rakas", jos on töissä ja väkeä ympärillä, eli ihan tuttua! 😄 Tänään digin jälkeen hän vain pehmeällä äänellä tuumasi "meille on siis tulossa vauva" 🥰

Kaveri sit taas arvaili, ku soitin hälle muuten vaan, ku teki mieli valittaa eräästä tyypistä, että oliko aiheena se, että testi oli negatiivinen. En halunnut valehdella, niin sanoin toki, että oli postiivinen ja häneltä tuli heti puhdas "mahtavaa!" Oli kyllä kivaa 😊

Mökkiporukasta näki, että osaa ei kiinnostele lapset juurikaan, osa taas tuli heti halaamaan. Terapeutin kanssa käyty läpi lapsettomuutta niin paljon, että hän oli puhtaasti iloinen meidän puolesta 😊

Oon saanut kahelta ihmiseltä reaktioksi "ai taas?", mikä vähän ärsytti koska viime kerrasta on jo 3 vuotta aikaa.

Muoks. Oho, tulin tänne kesäkuisiin näköjään lörpöttelemään, pahoittelut! Katsoin uusimpia viestejä foorumilla :tears:

Kerroin miehelle su-aamulla raskaudesta, pe-aamun tein plussatestin ekaa kertaa. Oltiin siis sovittu aiemmin ettei mun tarvitse kertoa heti tai tehdä yhdessä testiä.

Hän on aina tarkka kaikista taloteknisistä asioista. Mä sit tein aamulla digin, jätin sen jakkaralle jonka asetin kylppäriin suihkun viereen.

Sit kun hän pääs hampaita pesemästä, pyysin käymään kattomassa että vuotaako se suihkun hana vai "miks siinä lattialla on vettä". Lähti kuin hauki rannasta sinne kylppäriin, ja siellä oli ihan hiljaista. Kun miestä ei kuulunut, menin perästä.

"Niin siis tarkoitatko tätä lattiassa olevaa vaaleita länttiä vai mitä", mies kysyi ja kääntyi katsomaan minua. Hän siis oli varmaan tuijotellut ihan kyykkien sitä lattiaa! Mä katoin häntä et wtf, onks se noin sokee vaikka jakkaralla se testi siinä vieressä. 🤣 Sit hän ilmeisesti tajus mun ilmeen, vilkaisi suihkun lattiaa ja samalla kääntäessään päätään tajusi testin.

"Siis mitä, mitä", hän rupesi hölöttämään tajusi testin. Sit hän luki tuloksen ja alkoi hokemaan "oho, oho, okei okei okei okei" 🤣😅

Mä repesin ihan täysin ja nauroin ääneen että tyyppi on niin laput silmillä kun on kyse tämmöisistä taloteknisistä asioista 😂 ihanaa oli huomata miten iloinen ja tyytyväinen yllätys tää oli.

Itse tajusin ensin, että nyt muuten tässä ollaan sit paksuna :D Testinä täälläkin digi samana päivänä (koska ei jätä epäselvyyksiä ja insinöörikin sen osaa lukea). Ensin hämmästeltiin yhdessä miehen kanssa ja nyt muutamalle henkilölle kerrottu ja sitä kautta tukea ja tietoa haettu tilanteeseen :)

Hyvin hissukseen ollaan ainakin varhaisultraan asti (24.10.) ja sitten varmaan lähipiirille ja ehkä vanhemmille alkaa valumaan iloisia uutisia :)

En ole vielä kertonut raskaudesta kuin miehelle ja yhdelle kaverille. Miehen kanssa meillä on aikataulut menneet harvinaisen ristiin tällä viikolla, joten raskaudestakin jouduin kertomaan post it -lapulla töihin lähtiessäni, kun mies vielä nukkui. Mies oli nukkunut sitten pommiin ja joutunut vielä kiireessä säätämään kotiin tulleen huoltomiehen kanssa, joten aamutuimaan sain kaikenlaista muuta viestiä käytännön asioihin liittyen ja siellä joukossa maininnan "ainiin joo, näin sun lapun". Ei siis mitään romanttisia eleitä tai tunnemyrskyjä meillä. 😁 Noh, ehkä uutinen ei täytenä yllätyksenä tullut, kun edellisenä päivänä oltiin yhdessä pähkäilty liuskatestin suttuja.

Kaverille puolestaan laitoin pahoitteluviestin siitä, kuinka olin edellisellä tapaamisella itkenyt hänelle kevään keskenmenoa ja "lapsettomuuttani" ja uusimpien tietojen valossa vuodatus oli ehkä tarpeettoman dramaattinen. Kaveri oli sitä mieltä että hyvin itketty. 🙂

Mä en halua vielä kertoa ihmisille. Esikoinen on vasta 10kk, ja pelkään ihmisten reaktioita. Mies toki tietää ja on onnellinen.

Mä en halua vielä kertoa ihmisille. Esikoinen on vasta 10kk, ja pelkään ihmisten reaktioita. Mies toki tietää ja on onnellinen.
Perheen sisäinen tasapaino ja onni, siellä on lastenne hyvä kasvaa! Teidän/ sinun ratkaisut eivät saisi muita häiritä, vaikka valitettavan usein se ihmisiltä unohtuu. 🍀🍀🍀🍀

Takaisin