Kohdun kasvukivut voivat olla koviakin, minulla ajoittain vihloo niin että kaksinkerroin pitää hetkeksi mennä. Mutta itsekin välillä niistä huolestun. Yritän puhua itselleni ääneen, että kipuja kuuluukin olla, ei se kohtu muuten kasva. Mutta kaikkein pelottavin on kyllä ollut sellainen menkkamainen paineentunne, joka on sekin normaalia, mutta tuntuu kuin kohta holahtaisi kaikki ulos kohdusta.Kun käännyttiin 7+ viikolle niin selkein ja inhottavin oire on ollut alavatsa ja selkäkivut, menkkakivun tyylistä. Tämä myös jotenkin siksi inhottava, kun tulee sellainen olo, että alkaako sieltä nyt vuoto. Ultraava lääkäri oli sitä mieltä, että johtuisi kohdun kasvusta kivut. Jotenkin kuitenkin yllättänyt kivun voimakkuus, välillä käy mielessä josko ottaisin paracetamolia, mutta en haluaisi kuitenkaan käyttää jos ei ole ihan pakko. Onko teillä muilla tällaista? Tuntuu että aika harvoin tästä oireesta puhutaan. Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan ja mietin että vaikuttaisko se asiaan. Tietty lisäks lantionpohja ja vatsalihakset on varmaan ylikireät, et ehkä sekin vaikuttaa
Itse odotin sitä järkyttävää oksentamista mistä kuulee puhuttavan, ja olen välillä vähän ihmeissäni, kun ei ole tarvinnut oksentaa. Toki väsymystä on, ja huonoa oloa vaihtelvasti, ruokahalu on heikko ja hyvin rajoittunut.
Lisäys: Ja joo, itsekin olen äimistellyt, ettei tästä raskausoireesta niin paljon puhuta. Ja kuitenkin se on se, mikä voi säikäyttää.
Muokattu viimeksi: