Millaisia raskausoireita sinulla on?

Heh, jokohan riittää päikyt tälle päivälle. Ennen lounasta 20 min sohvalla ja esikoisen kanssa lounaan jälkeen vielä 2 h :hilarious: mistä hitosta tää väsy kumpuaa, kun erehtyy sohvalle jäämään ni ei ole kyl enää mitään tehtävissä :p

Keksinpä syyn tälle erikoiselle pahoinvoinnille ja huojuvalle ololle, verenpaineet hieman turhan matalat... Eikun salmiakkia ja suolaa naamaan (on raskausturvallisia salmiakkeja) ja toivomaan että paineet alkais kohta nousta. Ennemmin ottaisin sen pöntön halailun, koska se olo yleensä helpottaa edes vähän, tämä on musta kamalampaa...

Onko teillä muilla sellasta pahoinvointia joka tulee vaan liikkeellä ollessa? Itsellä on joka kerta kun kävelee niin iskee pahoinvointi. :yuck:

Onko teillä muilla sellasta pahoinvointia joka tulee vaan liikkeellä ollessa? Itsellä on joka kerta kun kävelee niin iskee pahoinvointi. :yuck:

Juu, sama täällä. Etenkin kun kävelen vähänkään reippaammin, mut välillä tulee jo ihan pienestä liikkumisesta. :yuck:

Mulla taas pahoinvointi tulee jos puhun paljon. Eräälläkin kauppareissulla miehen ja pojan kanssa piti lopettaa puhuminen ja ottaa viittomat käyttöön että sai asian ilmaistua. (Esikoisella tukiviittomia käytössä kommunikoinnin tukena.)

Juu, sama täällä. Etenkin kun kävelen vähänkään reippaammin, mut välillä tulee jo ihan pienestä liikkumisesta. :yuck:

Jep, heti kun on enemmän vauhtia, niin alkaa heikottaa ja ällöttää. Muutenkin jos on vähän veto pois valmiiksi ja yrittää tehdä jotain vähänkin fyysistä, niin heti kostautuu.:wtf:

Ei taida olla kaikki hyvin ku vihloo alavatsaa ja tulee vähän rusehtavaa vuotoa? :sad001

Musta taas tuntuu että kävely auttaa ja makaamisesta tulee etova olo :laughing002

Muokattu viimeksi:
Aina julkista terveydenhuoltoa parjataan, nyt voin itse olla super tyytyväinen siihen: närästys on saavuttanut sen pisteen, että piti saada omepratsolit kehiin. Esikoisen raskausaikana tuli ne tutuksi ja toimivaksi todettua. Laitoin yhteydenottopyynnön ta:lle, että tarvitsisi saada resepti uusittua ja syy on sama kuin muutama vuosi sitten. No alle tunti meni, kun puhelimeen tuli tekstiviesti lääkäriltä: "reseptisi on noudettavissa apteekista, tsemppiä raskauteen". Ihanan autuas olo kun närästys on siedettävällä tasolla ja koko aikaa ei okseta :smiley-angelic003

Yritä tässä nyt sitten salata raskaus, kun tää turvotus vähän vaivaa :rolleyes: Pahoinvointi ei oo vielä kunnolla alkanut, tulee vaan sillon tällöin yhtäkkiä ja häviääkin yhtä nopeasti, mutta eiköhän se nyt tän kirjoituksen jälkeen sitten ala :grin

Liitteet

• 1596043077093.jpg
    1596043077093.jpg
    29.9 KB · Katsottu: 42
Pahoinvointi on muuttanut muotoaan. Tuntuu, että kahden viikon jälkeen olo on ollut aamuisin parempi. Jaksaa jopa itse raahautua tekemään aamupalaa, eikä tarvitse patistaa miestä asialle Sen sijaan, olo huononee iltaa kohden ja nukkumaan saa nyt mennä aika vellovissa olotiloissa. Huaah! Parempi toki näin päin, kun ensi viikolla paluu töihin ja olis kyllä pelkkää plussaa, jos työpäivän selviäisi suht hyvällä ololla. Illat voi sitten kieriä kotona itsesäälissä

Ei taida olla kaikki hyvin ku vihloo alavatsaa ja tulee vähän rusehtavaa vuotoa? :sad001

Voi ei :(
Mutta muistaakseni mullakin oli ensimmäisessä raskaudessa vähän vuotoa ja mahan juilintaa alkuun, ilmeisesti kyse oli kuitenkin vain kasvavan kohdun tuomista kivuista ja vuotokin liittyi siihen jotenkin. Toivottavasti sullakin on joku tällainen tilanne :Heartred Tsemppiä, ja äkkiä vaan lääkäriin yhteys, jos ei mene ohi tai muuten epäilyttää!

Yritä tässä nyt sitten salata raskaus, kun tää turvotus vähän vaivaa :rolleyes: Pahoinvointi ei oo vielä kunnolla alkanut, tulee vaan sillon tällöin yhtäkkiä ja häviääkin yhtä nopeasti, mutta eiköhän se nyt tän kirjoituksen jälkeen sitten ala :grin

Herranen aika, millä viikoilla oot :wideyed: itellä tosta varmaan puolet pienempää turvotusta :pompus:

Oi, saattaa kyl olla vähän haastavaa piilotella :grin

Mulla itellä tuntuu kokoajan et turvottaa mut ei onneksi näy ulospäin kun on sen verran vararengasta ympärillä. Enemmänkin itsellä sellainen tukala ja jotenkin täysi olo kokoajan. Just miehelle nauroin et kun himoitsen leipää ja keksejö kokoajan, niin ei ainakaan turvotus pääse tässä kaikessa hiilariähkyssä vähenemään :hilarious::hilarious:

Tsemppiä! Toivottavasti olisi vaaratonta. Mulla itsellä on ollut vihlontaa aika paljonkin ja olen yhdistänyt ne keltarauhaseen ja kohdun kasvukipuihin. Viikot kun ylitti 7+ niin ei oikeastaan ole enää tuntunut, jospa sullakin menisi pian ohi.

Mulla ollut vihlontaa aina sillon tällöin, varsinkin ihan muutamalla ekalla viikolla. Nyt 7+5.
Ruskeaa vuotoa tuli muutaman pyyhkäsyn verran ja että sotki pikkarit viikolla 5+4, siitä viikon päästä varhaisultrassa kaikki hyvin, kohtu oli siisti ja ei ollut vuotoja näkyvissä, joten Toivotaan Enmau että sullakin ois harmitonta :Heartbigred

Takaisin