Millaisia raskausoireita sinulla on?

Voi surku :( toivottavasti on ihan harmitonta. Yleensähän se alkuraskaudessa onkin, mutta ainahan se tuo lisästressiä ja huolta raskaudesta :(

Kiitos kaikki :Heartred tänään aika päivystykseen ja siellä sitten jatkosuunnitelmaa. Jos tämä raskaus on nyt jäädäkseen ja vauva tullakseen niin ainakin seuraavat tarkemmin, koska kaksi keskenmenoa rakana, edellisestä vuosi. Yrittämistäkin kun on jo kaksi vuotta. Toivotaan parasta :smiley-angelic001

Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikki :Heartred tänään aika päivystykseen ja siellä sitten jatkosuunnitelmaa. Jos tämä raskaus on nyt jäädäkseen ja vauva tullakseen niin ainakin seuraavat tarkemmin, koska kaksi keskenmenoa rakana, edellisestä vuosi. Yrittämistäkin kun on jo kaksi vuotta. Toivotaan parasta :smiley-angelic001

Tsemppiä, toivotaan kovasti että pysyy matkassa tämä pieni :Heartred

Tuonne toiseen ketjuun jo näitä listailinkin, mutta laitetaan vielä tännekin! Ensinnäkin helpottavaa huomata, että monen muunkin oireet vielä melko vähäisiä ja lieviä.. nimimerkillä pahoinvointia odottelen - se toisi ainakin varmuutta siitä, että raskaus etenee niin kuin pitääkin ja veisi tuulimunapelot mennessään.. mulla siis tähän asti vain menkkamaista jomottelua (3+jotain jo alkoi..), ummetusta (kammottava, mulle ihan uusi vaiva ja olen ihan varma, että liittyy raskaushormoneihin), rintojen turvotusta ja nännien arkuutta (ovat myös vähän ulkonevammat kuin normaalisti) ja ajoittaista hajuherkkyyttä.. kaipa tässäkin jo toisaalta on ihan tarpeeksi näille viikoille (5+2)!

Mulla ainakin alkoi esikoisesta pahoinvointi vasta viikolla 9. :) muutenkaan ei kannata kauheesti murehtia oireettomuutta kun kaikille ei tuu ollenkaan. Tiedän kyllä et helpommin sanottu kun tehty :D

Kärsiikö täällä kukaan muu jatkuvasta yöhikoilusta? Mulla alkaa aina iltaisin joskus yhdeksän kymmenen välillä järkyttävä hikoilu ja kestää sitten koko yön sinne aamuun asti, aamulla sitten taas palelee. Inhottavaa yrittää nukkua kun olo on samanlainen kun kesähelteillä. Patterin oon ottanu kokonaan makkarista pois päältä ja tuuletan aina n puoltuntia ennen ku meen makkariin ollenkaan ja silti mulla on öisin ihan törkeen kuuma, mies vaan palelee vieressa :laughing002

Hoksasin muuten aamupäivällä ku ukko käynnisti moottorikelkan, että se savu haisi niiiin hyvälle ,oisin voinu nuuskia sitä vaik kuin kauan :smiley-angelic006 muissakin raskauksissa oon aina tykänny bensan yms.. Hajuista :grin

Mulla ainakin alkoi esikoisesta pahoinvointi vasta viikolla 9. :) muutenkaan ei kannata kauheesti murehtia oireettomuutta kun kaikille ei tuu ollenkaan. Tiedän kyllä et helpommin sanottu kun tehty :D
Näinhän se nimenomaan on.. olen aina ajatellut, että olisin rento ja huoleton odottaja, mutta no jaa - näköjään sitä herkästi alka pyörittää näitä asioita päässään :D Nää tarinat vasta myöhemmin ilmaantuneesta pahoinvoinnista kyllä rauhottaa mieltä. Ja tosiaan niinhän se on, ettei sitä kaikille tule ollekaan! Toisaalta puolensa siinäkin, ois töissä käynti ja liikkuminen kivuttomampaa :)

Täällä myös hikoilua öisin. Menee jotenkin aaltomaisesti yöllä tuo hikoilu. Päivällä olen ihan jäässä.
Ärsyttävin oire on jatkuva huimaus. Huimaa ihan kokoaja, vaikka makaan ym.. Pelottaa ajaa autoa ja häiritsee keskittymistä. Pään sisällä tuntuu jatkuvasti, kuin olisi pyörinyt ja äkisti pysähtynyt. En muista, että muissa raskauksissa olisi ollut tämmöistä.

Raskausoireita ei ole oikeastaan mitään, outoa! Aiemmassa raskaudessa oli alussa kovia päänsärkyjä, joten todella toivon että säästyisin niiltä tällä kertaa. Kiinnittymisvuotoa oli muutamia päiviä ennen plussaa, siitä arvasin että voisin olla raskaana :)

Näinhän se nimenomaan on.. olen aina ajatellut, että olisin rento ja huoleton odottaja, mutta no jaa - näköjään sitä herkästi alka pyörittää näitä asioita päässään :D Nää tarinat vasta myöhemmin ilmaantuneesta pahoinvoinnista kyllä rauhottaa mieltä. Ja tosiaan niinhän se on, ettei sitä kaikille tule ollekaan! Toisaalta puolensa siinäkin, ois töissä käynti ja liikkuminen kivuttomampaa :)

Ehkä se on äideillä joku sisäänrakennettu juttu, että aina pitää pelätä pahinta. :D

Täälä pientä pahoinvointia ja nenä tosi herkkä, pissattaa kokoajan. Viimeviikolla pientä nipistelyä mahassa ja menkkatunne. Silti tuntuu ettei tässä raskaana olla ku ei oo ton isompia oireita

Parina aamuna ollut etovaa tunnetta. Väsyttää ja mielialat heittelee aivan kamalasti. :confused: Öisin hikoilen ja päivällä palelen. Mahalla tuntuu menkkajomoja ja nippailuja. Huimaa. Rinnat on turvoksissa ja todella kosketusarat.

Poltteleeko jollain muulla vähän niin kuin koko vatsa? :confused: tätä on jatkunut jo reilut pari viikkoa..

Poltteleeko jollain muulla vähän niin kuin koko vatsa? :confused: tätä on jatkunut jo reilut pari viikkoa..

Mulla meinaa poltella, varsinkin jos oon ollut töissä. Samalla turpoaa maha.. Omituinen tunne! Rinnat kipeänä ja pissittää koko ajan..

Mullakin on koko ajan pissahätä! En muista esikoisesta tällaista. Ärsyttää kun yöllä pitää ravata :D

Takaisin