Millaisia oireita ennen plussaa, vai oliko?

Mulla oli oireena metallin maku suussa reilu viikko ennen plussaa.Oli myös voimakasta väsymystä ja tunneheilahteluja, kiukkuisuutta,jota ihmettelin miehellekin ääneen.
 
Onko kellään ollu tuntemuksia kohdunsuulla tai jossain siellä. Mulla välillä vihlasee tosi kipeesti, tuntuu et on kohdunsuu jossa ne tuntuu. Kp 29/30
 
Mulla on nyt rv 8+3, tein testin äitienpäivänä , koska menkkoja ei kuulunut. Mulla on tosi epäsäännöllinen kierto, jouduin lopettamaan Nova-Ringin käytön pahoinvoinnin takia 2/2015. Oltiin tosi varovaisia, mutta taas tässä kävi näin. Testin jälkeen oireina ollut jatkuva nälkä ja pissihätä. Näillä mentiin 2 edellisenkin kanssa... Tuntuu jotenkin absurdilta nähdä se pieni möykky ultrassa, kun itellä ei olo mitään oireita!
 
Mulla on nyt rv 8+3, tein testin äitienpäivänä , koska menkkoja ei kuulunut. Mulla on tosi epäsäännöllinen kierto, jouduin lopettamaan Nova-Ringin käytön pahoinvoinnin takia 2/2015. Oltiin tosi varovaisia, mutta taas tässä kävi näin. Testin jälkeen oireina ollut jatkuva nälkä ja pissihätä. Näillä mentiin 2 edellisenkin kanssa... Tuntuu jotenkin absurdilta nähdä se pieni möykky ultrassa, kun itellä ei olo mitään oireita!
 
Voin samaistua noihin ekoihin oireisiin, itsellä kans oli koko ajan pissa hätä ja järkyttävä nälkä. Miten sitä ruokaa jaksoikin ahtaa niin paljon? :D ja nälkä ei edes aina lähtenyt. Onneks se ei kestäny kauaa. :)
 
Mullei pahemmin ollut oireita ennen plussaa. Menkkojen poisjäännin lisäksi ainut oire oli se kun viikon verran heräsin joka yö samaan kellon aikaan ilman mitään syytä..:rolleyes: Samana aamuna kun tein positiivisen testin alkoi oksentaminen ja pahoinvointi :hungover:
 
Oireina oli lisääntynyt vessassa ravaaminen, kostea olo, 4 peräkkäisenä päivänä ennen plussaa (4+4) sinnikäs päänsärky joka ei meinannut helpottaa millään sekä menkkamaiset juilinnat alamahassa ja polttelu alaselässä
 
Palelua ja pahoinvointia oli ennen plussaa, ehkä tavallista enemmän väsymystä myös. Edellisessä raskaudessa en tässä kohtaa tiennyt vielä mistään mitään :0
 
Mulla on tänään täynnä viikkoja 5, ja oireet alkoivat kiinnittymisestä 7-8 dpo, nipistelyä ja pientä kramppailua. No, sehän ei vielä raskautta meinaa, mutta sitten 14-15 dpo rintojen päälipuoli alkoi olla todella arka ja samoin pidättelin yhden sunnuntain itkua, vaikka kaikki oli hyvin. Tällä viikolla (4+1 ja sitä rataa) olen ollut tuskaisen turvoksissa, ja koitan opetella kohtuullisempia ruoka-annoksia jo nyt... Testasin verikokeesta vahvan plussan 18 dpo, joten oireet kuuluvat asiaan ja olen niistä onnellinen!
 
Itse plussasin tänään, sitä edelsi viikon kestänyt jäätävä menkkakipuilu joka jatkuu vieläkin.
Rinnoissa tuntuu välillä hassulta, mutta eivät ole jatkuvasti arat.
Olen myös ollut parina edellisenä päivänä todella väsynyt, laitoin sen yövalvomisten piikkiin ( vauva nyt 8kk ) :D

Kädet ristissä kyynerpäitä myöten että pysyy matkassa eikä kivut enteile keskenmenoa!
 
Kun plussasin maaliskuussa rv 3+5 (kkm 8+) mulla oli kolme päivää ennen plussaa kamala nälkä koko ajan, kova väsy ja pissahätä :)
 
Ensimmäisen plussatestin tein eilen. Sitä ennen edellisellä viikolla tissit tuntu jotenkin erilaisilta. Ei ollut kipeet, eikä varsinaisesti isommatkaan mutta jotenkin kummalliset o_O Myös mies tunnusteli niitä ihmeissään :woot:Alkuviikosta väsytti myös hirveesti, mutta laitoin sen kokonaan juhannuksen piikkiin. Tiistaina alkoi menkkamainen mahakipu joka tulee normaalisti vasta kun menkat on jo alkanut. Ainiin autossa tuli myös huono olo jos ei ollut syönyt mitään.
 
Mulla on joka toinen päivä enemmän tai vähemmän menkkamaisia tuntemuksia, turvotus alavatsalla on vähän helpottanut samoin ummetus (vaikka olen lugesteronilla). Tissit on turpeat :) Nyt on menossa 5+6. Vielä ei ole pahoinvointia..
 
Mulla oli ennen testausta ollut jo pari viikkoa alavatsakipuja, joita normaalisti on aina ollut 1-2 pvää ennen kuin kuukautiset alkaa. Ei kuulunu kuukautisia, mut kipuja jatku pari viikkoa ja sit tuli huonoa oloa ja heikotusta. Alkuun luulin, että oon vaan syöny huonosti, kun oli vapaapäiviä enkä ollu jaksanu kunnolla ruokaa laitella miehenkin ollessa sillon reissussa. Huonoa oloa jatku viikon ja pitkin päivää niin alko sit kyl olla jo aika varmat merkit raskaudesta. 3.6. tein testin ja näytti plussaa, sillon arviolta rv 5+5. Mut ois varmaan aiemminkin jo plussannu, kun pari viikkoa noita oireita ehdin sietää :)
 
Mulla poikaystävä huomasi että tissit kasvoi. Sitten alkoi maha turvottaa. Huomasin sitten että valkosipulin haju oli ilkeä nenään. Ananas maistuu pahalle. Pahoinvointia oli viikon verran ja oksentelinkin. Aloitin juuri oman viestiketjun aiheesta, mutta nyt taitaa olla km meneillään kuitenkin..
 
Klassinen: Menkat oli melkein viikon myöhässä, mutta kun ei olut mitään oireita, ja niin vähän aikaa olin vasta ollut ilman hormonaalista ehkäisyä, niin olin vaan sitä mieltä, että ei tässä nyt mitään, epäsäännöllinen kierto, ei tää nyt näin nopeasti voi tapahtua, jne. Sitten alkoikin yököttää, ja ei oikeastaan olisi edes testiä enää siinä vaiheessa tarvittu, oli niin selkeä tapaus. Kun kerroin miehelle, niin se sanoi, että "sun tissit onkin viime aikoina näyttäneet isommilta kun normaalisti" :hilarious: - oishan se nyt voinut siitä aikaisemminkin mainita, jos kerran oli huomannut...:rolleyes:
 
Tein raskaustestin muutama päivä sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Enneen plussaamista ei ollut mitään oireita, mutta aika pian sen jälkeen alkoi rinnat turvota ja kipeytyä. Muita oireita ei sitten ole ollutkaan :)
 
Sain plussan viikko sitten, menkat olivat päivän myöhässä. Yleensä ennen menkkoja KAIKKI asiay itkettää ja mahaa juilii jo monta päivää aikasemmin. Epäilyt heräsi kun en ollutkaan yhtään "herkkis" ja mahaa juili vain pari päivää ennen menkkojen alkua. Juilinta oli kuitenkin erilaista kuin yleensä. Muita oireita ei oikeastaan ollut
 
Alavatsakipuja ja nännit olivat/ovat kosketusarat (tätä ei ole aiemmissa ole ollutkaan), mutta eipä juuri muuta. Nyt rv 4+4.
 
Takaisin
Top