Millaisia leikkivälineitä teiltä löytyy kotipihasta?

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Haluaisin kuulla, että millaisia leikkivälineitä teidän omakotitalon pihasta löytyy? Me muutetaan pian omakotitaloon, jossa on iso piha ja mietinnässä meillä on ainakin hiekkalaatikon ja leikkimökin hankinta. Myös pihakeinuja me ollaan mietitty. :). Ja lisäksi olisi kiva kuulla, että minkä ikäinen/ikäisiä teidän lapsi/lapset on? :happy:
 
Meiltä löytyy nyt hiekkalaatikko ja leikkimökki. Tänä kesänä ei ole enempää tulossa. Keinuja ja trampoliinia meille ei koskaan tule. Muita vempaimia voidaan harkita kun lapsi kasvaa isommaksi, liukumäki voisi ainakin olla mieluinen lapselle.
 
Me asutaan rivitalossa, mutta kun itse olin lapsi (3-11-vuotias) asuttiin omakotitalossa. Meillä oli hiekkalaatikko ja keinu ja jossain vaiheessa tuli myös leikkimökki. Pihassa oli myös puita joissa sai kiipeillä.
 
Tämä kiinnostaa minuakin! Ollaan laittamassa pihaa uusiksi ja leikkivälineitä pohditaan.

Tällä hetkellä on vain hiekkalaatikko. Olen kaavaillut sellaista keinu/liukumäkikomboa, mutta suurin osa kauppojen tarjonnasta on melko huteraa. Yksi potentiaalinen on silti löytynyt, odotamme vain nurtsin vahvenemista (ehkä ensi vuonna saadaan aikaiseksi...)

Trampoliinia ei tule meillekään. Naapurista tosin löytyy sellainenkin, joskus on käyty pomppimassa. Leikkimökistä en ole itse lapsena koskaan välittänyt joten en ole sitä nytkään hankkimassa (siinäkin valmisversiot on usein aika heppoisia, itse melkein pitäisi rakentaa). Jos joku uusi tönö tulee niin pihasauna pukkareineen :)
 
Me hankittiin mökille juuri voimistelurenkaat, hiekkalaatikko on jo, mutta lapsi on enemmän apina kuin kaivuri. Jotain kiipeilyä kaipaisin vielä, kun kaikki pihan kivet on jo kiivetty ja grillipaikan penkit yms. Sopivia kiipeilypuita ei ole lähelläkään.
 
Meiltä löytyy keinut, hiekkalaatikko ja juuri valmistunut kaksikerroksinen puumaja, jonka mieheni rakensi. :) Maja on tällä hetkellä ihan ehdoton suosikki 3-, 7- ja 9-vuotiaiden keskuudessa. Jonkinlainen liukumäki olisi kiva myös, ja lisäksi olen alkanut harkita sellaista vaijeriliukusysteemiä, mutta nähtäväksi jää, toteutuuko se. Voimistelurenkaat ja riippumatto olisi kiva hommata myös.
 
Meillä ei ole vielä muuta kuin hiekkalaatikko. Poika on nyt 1v 10kk. Sitten kun hiekkaleikit on leikitty, niin potkitaan jalkapalloa, ajellaan vielä liian isoilla kolmipyörillä (minä siis työnnän), poika tykkää haravista ym. pihatyökaluista, joista annan pojalle ne vaarattomat ja sopivan painoiset. Olen miettinyt, että kun poika tuosta kasvaa, niin pitää hankkia esim. juuri nuo voimistelurenkaat ja/tai jotakin kiipeilyn mahdollistavaa pihaankin. En halua, että pojasta tulee samanlainen sohvaperuna kuin itse olen!
 
Meiltä löytyy pihalta hiekkalaatikko, leikkimökki, hämähäkkikeinu, trampoliini, liukumäki ja kasa ulkopelejä. Lisäksi on palju johon pääsee uimaan. Ja yksi 3v tyttö :grin. Lapsi on kyllä eniten kiinnostunut kastelemaan kukkia ja syömään marjoja pensaista tällä hetkellä.
 
Meillä on hiekkalaatikko, leikkimökki, tramppa, keinut, liukumäki ja kesäisin vesiliukumäki ja uima-allas, ja metsässä hyvät kiipeilypuut ja majahommat. Lapset 9-, 7-, 5-, 4-, 2 vuotiaat ja 1kk. Isoimmat viihtyy paljon trampalla ja isot tytöt mökissä ja hiekkalaatikolla ja keinumassa. Vesiliukumäki vetää helteillä kaikkia puoleensa (no, pienin ei sentään vielä siitä innostu :grin). Meillä ei ole mitään puistoa lähellä, niin omassa pihassa on oltava paljon tekemistä.
 
Meillä on hiekkalaatikko ja liukumäki.
Vielä voisi olla (voiko äiti haaveilla?) sellainen kioskityyppinen leikkimökki-kiipeilypuu-maja -kompleksi. Poika on vielä niin pieni että pari kesää vielä ehtii nikkaroida rauhassa.
 
Naapuri hankki sellaiset turvalaatat (n 50x60cm) sellaista muovista turva alustaa josta voi koota sopivan palapelin lapselle renkaiden ja kiipeily köysien yms alle
 
Takaisin
Top