Millaisia laittautujia olette?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Laittaudutteko miten usein?
Mä näytän usein kodittomalta, varsinkin vapaapäivinä, mutta ai että kun saa ihania meikkejä naamaan ja kivat vaatteet, tulee niin freesi olo! Haluaisin jaksaa joka päivä laittautua, mutta ei ole voimavaroja. Mutta yleensä aamuvuoroon laitan ihanat meikit♡ Koiralenkille en jaksa mitenkään katsoa minkä näköisenä raahaudun ulos, mutta kauppaan vähän katson.

Ennen suorastaan rakastin meikkaamista ja lähes minne tahansa olin menossa, tein täyden meikin. Tosin ei myöskään ollut mitään ongelmaa mennä meikittä johonkin. Sitten tuli koronavuodet ja maskin käyttö suttasi meikkiä kun töissä piti kaiken aikaa olla maski käytössä. Ja samoihin aikoihin oli myös ripsenpidennykset, joiden kanssa koin täyden meikin poistamisen hankalaksi. Eli meikkaaminen perus arjessa vähentyin radikaalisti ja on huomattavasti vähäisempää edelleen. Juhliin on ihana laittautua ja välillä arkeenkin, ihan vaikka kauppaan mennessä. Mutta kotona ollessa olen aina näyttänyt lähinnä kodittomalta ja nykyään usein vaatteissa on myös puklutahroja 😂

Töihin meikkaan kyllä - tosin vain meikkipuuterin ja ripsivärin ja kulmakynän.
Viikonloppuina ja lomilla en viitsi.

Toki juhliin meikkaan toki enemmän.

Samaistun kodittomalta näyttämiseen. 😂 Perusarjessa en jaksa meikata tai laittautua, olin sitten töissä tai vapaalla. Toki nyt sen verran katson, että vaatteet on puhtaat ja siistit, hiukset jotenkuten kurissa ja hygienia kunnossa. Koiralenkille ja lähikauppaan päälle menee vain mahdollisimman mukavia ja käytännöllisiä vaatteita, niin kuin verkkarit tai reisitaskuhousut ja tuulitakki. Lähikauppaa kauemmas meneville asioille sitten jotkut vähän istuvammat vaatteet.

Jaksan ihan meikata ja laittautua ehkä maksimissaan pari kertaa vuodessa, jos on joku vähän spessumpi meno. Kyllähän siitä toisaalta tulee freesi ja kiva olo ja puolison kanssa ollaankin puhuttu että ehkä vois ihan omaksi iloksi laittautua vähän useammin. Saa nähdä jääkö vaan puheisiin.

Lapsettomana käytin laittautumiseen aikaa 30-60 minuuttia ja meikkiä oli yleensä luomiväriä myöten myös arkena.

1. lapsen kohdalla laittautumisaika typistyi noin 20 minuuttiin, mutta lähes päivittäin meikkasin kuitenkin ja töihin aina.

2. lapsen kohdalla suurin osa päivistä kuluu meikittä, myös töissä usein ilman meikkiä (ei mikään edustustyö). Jos meikkaan, siihen kuluu yleensä max. 10 minuuttia 😅

Tuntuu että olen unohtanut hiusten laittamisen jalon taidon ja siihen haluaisin panostaa sitten kun aikaa vapautuu. Meikkaamista en enää kaipaakaan samalla tavalla kuin ennen. Puoliso ei ole ottanut meikkaamisen vähentämistä pahalla, on aina sanonut että tykkää myös minusta myös luonnollisena. :)

En ole kovin "taitava" meikin tai hiusten kanssa. Vaatteiden(sis. kengät) kanssa näen kyllä mitkä sopii yhteen, mutta itseä ei yhtään haittaa vaikka jos sauma repsottaa tai paidassa öljytahra joka ei lähtenyt pesussa 🫣 Olisi kiva jos olisi rento, mutta tasokas vaatekaappi, mutta en osaa kävellä ohi kun kirppiksellä on joku kulahtanut ihana vaate 1€, puen sen päälleni julkisesti, enkä luovu siitä moneen vuoteen 😂

Kulmat yritän jaksaa värjätä kotona 3vk välein. Ja ripsarin kanssa olen laiskistunut ja menen kaksi päivää samalla jos ei ole kummempaa 🫣 Näitä ilman olen kuin aave. Jos lähden vaan lapsen kanssa puistoon tms niin en juuri katso edes peiliin. Muualle lähtiessä aina sama nopea setti: BB-voide, aurinkopuuteri, ripsari, kulmat(?). Sen kummemmin ei tule meikattua, joskus käytän kunnon meikkivoidetta ja puuteria.

Hiukset on ongelma. Viimeiset 2,5v on ollut älyttömästi vauvahiuksia ja ne meinaa aina sojottaa. En sitten jaksa kauheasti edes yrittää 😔

Nykyään en perusarjessa käytä välttämättä mitään meikkiä, joskus leikin värillisillä ja glitter luomiväreillä ja mustaa rajauskynää pikkasen. Meikkivoiteita tai puutereita en oo käyttänyt yli kymmeneen vuoteen, koska iho näyttää hyvältä ilmankin tai ehkä juuri siksi (eikä se oo silti mikään sileä ja virheetön). Juhliin saatan laittaa ripsaria ja huulipunaakin. Nuorena olin hyvin räväkkä meikkaaja siis ei paljon, jotta näyttää ihmiseltä, vaan kunnolla väriä ja mustaa et vastaantulija vaihtaa kadun puolta 🤣🤣 ja hiukset on vähän mun heikkous, kun ei oikeen osaa tehä mitää ja sit ne on auki, ponnarilla tai puoliponnarilla.

Muokattu viimeksi:
Mä kyllä tykkään vähän freesata jos lähden ihmisten ilmoille. Kotona oon usein miten sattuu ja käytän vaatteet sen näköisiksi että on pakko pestä. Eli lasten ruokatahroja tulee.😂 Mutta aamuisin ennen kotoa lähtöä tykkään siistiä tukan ja freesata naaman kevyellä meikillä, mutta ripsaria käytän aika harvoin vaikka olenkin vaalea. Mun mielestä varsinkin poskipunalla ja pikku hehkulla saa kivan raikkaan ilmeen. Tykkään myös värikkäistä korvakoruista joita uskallan taas pikkuhiljaa käyttää kun lapsi ei heti tarraa niihin kiinni.🫣 Ja kiva myös valita sellaiset vaatteet päälle jotka tuntuvat kaikin puolin kivoilta eli ovat toki mukavat, mutta myös oman näköiset. Eli vaikka olenkin nyt lasten kanssa kotona niin tykkään varsinkin kodista lähtiessä vähän laittautua. Kotipäivinä sitten ollaan kodittomia täälläkin🤣. Mutta sitä sotkua tulee sen verran että harmittaa vain jos kivemmat vaatteet menee heti pesuun🥲.

Oon meikannut päivittäin viimeksi lukiossa. Töissä meikkasin pitkään niinä päivinä, joina oli ohjelmassa joku tiukempi palaveri ja halusin olla mahdollisimman vakuuttava, mutta enää en ole meikannut sinnekään. Ehkä viisi kertaa vuodessa tulee meikkiä laitettua, ja silloinkin vaan meikkivoide, ripsiväri, poskipuna ja kulmakynä.

Hiuksia haluaisin oppia laittamaan, tykkäisin tehdä lettejä mutten jaksa pitää käsiä sellaisissa asennoissa, haha. 😂

Vaatteista taas oon aika tarkka. En siinä mielessä, että pukeutuisi mitenkään juhlavasti, mutta vaatteet vaihtuu kyllä sekä itsellä että lapsilla hyvin vikkelään, jos niihin tulee kesken päivän tahroja. Samoin tahranpoistossa oon tarkka enkä etenkään itsellä pysty käyttämään kestotahraisia vaatteita edes kotona, lapsella oon vienyt niitä päiväkodin varavaatteeksi. 🙈

Ihonhoidosta tykkään ja siihen jossain määrin panostan. Käytän niasiiniamidia ja hyaluronihappoa ikääntymisen merkkien viivyttämiseen, ja aurinkosuojauksen kanssa oon supertarkka.

Nuorempana meikkasin joka päivä ja mihinkään ei voinut ilman sotamaalausta mennä. Siitä se pikkuhiljaa jäi vähemmälle ja nykyään en enään meikkaa kuin juhliin. Enkä arjessa paljoa kattele mitä vaatetta päällä kuhan on suurinpiirtein ehjät.

Takaisin