Millaiset välit sinulla on sisaruksiisi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko teillä sisaruksia? Siskoja vai veljiä ja millaisilla ikäeroilla? Millaiset välit teillä on heidän kanssaan?

Itselläni on kaksi veljeä toinen on viisi vuotta vanhempi ja toinen seitsemän vuotta vanhempi. Näistä nuoremman kanssa on läheisemmät välit, mutta ei toisenkaan kanssa huonot. Miehellä ei ole sisaruksia.
 
2,5v nuorempi sisko ja häneen läheiset välit.
23v nuorempi veli löytyy myös ja häneen myös läheiset välit omilla lapsilla, meillä ei ehkä niin sisarukselliset välit kun ei koskaan tullut asuttua yhdessä :)
 
10v vanhempi sisko ja 6v nuorempi veli. Oikein läheiset välit molempiin ja veli on yksi parhaista ystävistäni. :)
 
2 isosisarusta. Sisko 5v vanhempi ja veli 3v vanhempi. Oikein hyvät välit kun ei pidetä yhteyttä. :hilarious: syksyllä naurettiin siskon kanssa että pysyy välit hyvänä kun näkee harvoin eikä pidetä turhaan yhteyttä. :joyful: Rakkaita ovat molemmat!

Mieheni on perheensä esikoinen, hällä 4 nuorempaa sisarusta. Kahden siskon kanssa ollaan tiuhasti, lähes päivittäin yhteydessä, nuorimmat veljet alkaa nyt olla teini-ikäisiä eikä olla kovin usein oltu heidän kanssaan tekemisissä, mutta nykyään meillä on kyllä hyvät jutut poikien kanssa kun nähdään. :joyful:
 
Olen perheen iltatähti ja minulla on kaksi isosiskoa. Näistä nuoremman kanssa minulla on todella hyvät välit. Vanhimman kanssa ei nyt erityisen huonot välit ole, mutta hän on vanhimman siskon asemassaan todella kova arvostelemaan meidän muiden siskojen tekemisiä; jakelee mielipiteitä (yleensä haukkumista ja arvostelua) ja antaa neuvoja (joita ei kukaan kysynyt ja jotka ovat yleensä huonoja). Nuorempi isosiskoni on luonteeltaan todella kiltti, eikä usein sano tälle vanhimmalle vastaan vaan toimii tämän sanojen mukaan jne. Tosin nyt vanhemmalla iällä hänkään ei ihan kaikkea enää niele. :) Itse taas sanon kyllä suoraan, jos olen eri mieltä tai jos jokin asia ei vaan käy. Vanhin sisko on myös kova juoruilemaan ja käy koko suvun läpi, kun on jotain kerrotavaa. Jutuilla on tapana olla todella väritettyjä. Koko suku on tosin tästä tavasta tietoinen ja suhtautuu varauksella ko. henkilön kertomiin juttuihin. Noin muuten hän on kyllä lämmin, sosiaalinen ja mukava ihminen, mutta omaa tämän ärsyttävän puolen, jonka vuoksi meillä on hieman etäämmät välit kuin toisella siskolla, ja se on tietenkin vaikuttanut myös meidän väliseen luottamussuhteeseen.
 
Minulla on kaksi isosiskoa. Kumpikin on vain ns. siskopuoli, olen vanhempieni ainoa yhteinen. Vanhempaan isosiskoon on iso ikäero, häntä on luultu äidikseni monesti. Hänen kanssaan on aina ollut aika myrskyisät välit, joskus on ollut välit ihan poikkikin. Nykyään tulemme neutraalisti toimeen ja ollaan vaihtelevasti tekemisissä. Nuorempi isosiskoista on vain vähän minua vanhempi, mutta olemme kasvaneet erillämme ja muutenkin olleet melko vähän tekemisissä lapsuudessa. Hyvät välit on kuitenkin olleet ja välillä viestitellään, asuu aika kaukana niin nähdään harvakseltaan.

Miehellä on kolme veljeä joista pari selvästi vanhempaa ja yksi vain hiukan vanhempi. Ovat kaikki aika paljon tekemisissä keskenään ja näkevät aika usein, nykyään hyvissä väleissä mutta kuulemma nuorempana ollut hyvinkin myrskyisää. :joyful:

Se on harmillista, ettei omilla lapsilla oikein ole serkkuja. Tai no, on muutama, mutta ovat selkeästi vanhempia niin ei oikein ole leikkikaveriksi.
 
Minulla yksi sisko, 6 vuotta on ikäeroa. Aina olemme olleet hyvissä väleissä ja aikusuuden kynnyksellä olemme enemmän samalla aaltopituudella joissain asioissa. Sisko on siis nuorempi:happy:
 
Pikkuveljeen ( ja hänen avovaimoonsa) välit ovat hyvät, ja he muuttivatkin aika lähelle meitä. Tosin nyt poikkeusaikana olemme nähneet aika harvoin. Muita sisaruksia ei minulla ole.
 
Takaisin
Top