Millaiset välit sinulla on appivanhempiisi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisissa väleissä olet anoppisi ja appiukkosi kanssa?

Omaan appiukkooni välien voisi sanoa olevan tuttavalliset. Ehkä etäisyyden vuoksi välit ei ole päässeet kovin lämpimiksi. Mutta olemme kuitenkin ystävällisissä väleissä. Anoppi taas... No sanotaan vaikka niin että olen vain iloinen siitä että hän asuu kaukana.

Emme juuri näe anopin kanssa välimatkan takia, soittelee miehelle kyllä. Välit ovat hyvät, emme vain ole kovin läheisiä.

On aina ollut hyvät välit. Ei kuitenkaan huvikseen keskenään soitella tai viestitellä.
Olen tuntenut miehen ja hänen perheen lapsesta saakka. Joskus kun asuttiin lähempänä niin anoppi saattoi käydä kahvilla, vaikka mies ei kotona ja käytiin (ennen koronaa) välillä kahdestaan kirppiksellä tms.

Anopin kanssa on äiti- ja tytär välit. Sanookin minua ottotytötkseen. Shoppaillaan yhdessä ja saatetaan puhua tunnin puheluita useita kertoja viikossa. Hän on minulle kuin toinen äiti ja älyttömän tärkeä ihminen. Syynä voi olla se, että olen teinistä asti tuntenut hänet ja kasvanut seurassa. :happy:

Toki välillä paapominen ärsyttää, mutta se on normaalia. :laughing002

Ex-anoppi oli alkuunsa hiukan rasittava, mutta koeajan jälkeen aivan ihana. Minulla taitaa olla häneen läheisemmät välit kuin ex-miehelläni. Eron tullen appivanhemmat olivat apunani ja ollaan vierailtu puolin ja toisin. Ovat myös ottaneet uuden mieheni avosylin vastaan ja ovat isovanhempia myös nuorimmalle lapselleni.

Nykyiset appivanhempani ovat myös mukavia. Anopin kanssa viestitellään lähes päivittäin, appiukon kanssa retkeilen kesäisin. Joskus mies tai lapsi on mukana, joskus ei.

Molemmissa appivanhemmissa on myös hassut piirteensä, jotka joskus vähän rasittavat, mutta niin se taitaa olla kaikissa ihmisissä hetkittäin.

Anoppi on mukava ja tulemme kyllä ihan hyvin toimeen. Meillä on samoja kiinnostuksenkohteita ja ollaan muutenkin melko samanlaisia ihmisiä, koen että minulla on enemmän yhteistä hänen kuin oman äitini kanssa. Ei silti olla erityisen läheisiä, mutta kyllä hän minulle välillä soittelee ja viestittää, voin myös mennä ihan hyvin käymään ilman miestäni anopin tykönä. Appiukkoa ei ole, kuoli jo ennen kun mieheni kanssa tavattiin.

Anopin kanssa ollaan hyvissä väleissä, joskus tekstaillaan niitänäitä mutta ei mitään ylimpiä ystävyksiäkään olla. Appiukkoa en ehtinyt tavata, kuoli kun oltiin 1,5v seurusteltu eikä mieheni ollut hänen kanssaan väleissä.

Ihan hyvät välit on appivanhempiin. Välimatkan ja nyt koronan takia ei kovin usein nähdä, soittelevat miehelleni aina välillä. Itse en heidän kanssaan soittele, enkä ehkä näe sitä ainakaan tällä hetkellä mitenkään tarpeelliseksi.

Nykyään varsin lämpimät ja välittömät, käyn nykyään itse luonaan es kahvilla kera lasten. Alkuun oli nihkeää ja paljon riitoja, oli jopa vuosia kun en sietänyt silmissäni (nähtiin kyllä siitä huolimatta ja lapsilla ollut aina hyvä yhteys heihin).
Ehkä tämäkin homma on helpottanut vanhemmiten, on itse oppinut hölläämään periaatteistaan ja vastapuolikin on rauhoittunut hyväksymään erilaisuutemme. Suorastaan ikävöin seuraansa jos ollaan es viikkoja erossa. Pidän suuressa arvossa nykyään sitä että ovat yhä olemassa lastenlasten elämässä - ja omassanikin. Erilaisuus tuo rikkautta tässäkin aiheessa.

Lämpimät välit, mutta ei juurikaan tavata tai soitella ilman miestä. Jotain watsapp viestiä saatetaan laittaa, yleensä lapsiin liittyen. Kesäisin mökkeillään yhdessä paljon, lapset ja mies toki mukana. Arvostan heitä ihmisinä ja varsinkin isovanhempina. Ja mikä tärkeintä, lapset jumaloivat heitä.

No eipä voi läheisiksi sanoa. Sanotaanko että asialliset välit. Tällä tarkoitan että mieluummin puhutaan säästä ja hiihdosta kuin vaikka omista ja ainoista lapsenlapsista... ehkä oon hieman katkera ku ensimmäistä odotin ja luultiin anopin innostuvan ja olevan se pullatuoksuinen mummu vaan saatiinkin pari kertaa vuodessa käyvä nainen vaihdattamassa autoon renkaita:bored:

Takaisin