Millaiset kotiutumisvaatteet?

Vauvalle oli body, housut, sukat 50 ja 56 koossa. Sitten oli yksi ulkopuku käännettävillä terillä ja myssy.

Itselleni oli imetyspaita ja collegehousut, samat joissa meninkin sairaalaan.

Kaikki oli väärin. Imetyspaidassa laskettiin päällikangas rinnan alle ja nostettiin sisäkangas rinnan päälle. Ei toiminut, kun ei pysynyt ylhäällä eikä alhaalla. Collegehousut painoivat mahaan niin kovin, etten pystynyt pukemaan niitä.

Vauvan vaatteista mikään, edes myssy, ei mahtunut vauvalle päälle.

Mitä tekisin toisin ensi kerralla.. Ööö, ottaisin molemmille kolmet eri vaihtoehdot!? :hilarious:
 
Mä haluan säilyttää vauvan kotiutumis(sisä)vaatteet muistona, joten haluan vähän jotain erityisempää. Ensimmäisen lapsen kanssa tämä ei kyllä toteutunut. Bodyna oli joku serkkujensa vanha ja housuina äitiyspakkauksesta otetut. Nyt toisen kanssa olen itse tehnyt bodyn ja housut. Ensimmäinen syntyi lämpimänä syksynä, ja meillä on matkaa kotiin vain viisi minuuttia, niin ulkovaatteita ei ollut. Nyt kun toinen on syntymässä ihan just, täytyy sisävaatteiden lisäksi ottaa merinohaalari, villasukat, tumput ja pipo. Nämäkin olen kaikki tehnyt itse.

Ensimmäisellä kerralla otin itselleni kotiutumisvaatteiksi ihan normivaatteet, olin niin kyllästynyt äitiysvaatteisiin. Paidan sain juuri ja juuri ahdettua päälleni, mutta housut jäivät reisiin kiinni :hilarious: Oli pakko lähettää mies kotiin hakemaan toiset. Vähän siis turhan optimistisesti arvioin kuinka paljon heti synnytyksen jälkeen hoikistuisi, tällä kertaa tiedän paremmin. Mukaan tulee jotkut sopivan löysät kollarit ja imetyspaita.
 
Molemmilla vauvoilla oli body, housut ja sukat -yhdistelmät. Esikoinen kotiutui koossa 56, pikkuveli koossa 50. Päällä vielä sitten sukulaisen neuloma villahaalari, sama kummallakin pojalla. Itselläni oli ne vaatteet millä sairaalaan meninkin, paitsi tietysti alusvaatteet vaihdettuna. :grin Molemmilla kerroilla taisi olla imetystoppi ja äitiysfarkut.
 
Vauvalle on pakattu body ja puolipotkuhousut kokoa 50 ja 56. Mies saa sitten katsoa sään mukaan ulkovaatteet. Todennäköisesti kaukalopussin alle tulee villahaalari, tumput, töppöset ja pipo päähän. Itselleni pistin collegehousut ja löysän paidan.

En edes muista mikä body ja mitkä housut esikoisella oli kotiutuessa. Sen muistan että oli (ihan liian iso) nallehaalari.
 
Body, housut, villasukat, villahaalari, hattu... Itsellä jotkut colleget/äitiysleggarit, löysät pikkarit (sektiohaava), rento neule, lenkkarit, sama takki kuin tullessa toki... Tää maaliskuussa
 
Vauvalla oli 50cm body, collegehousut, huppari ja nallehaalari. Olisko ollu joku pipokin, kun ei se toukokuun alku niin lämmin ollut. Mulla oli imetystoppi ja takki (joka ei silloin mahtunut kiinni, eikä itse asiassa vieläkään) ja alaosana collarit, joissa olin synnyttämään mennytkin. Olin optimistina ottanut myös normi farkut mukaan, mutta eihän ne mahtuneet. :rolleyes:
 
Takaisin
Top