Millaisen musiikkiympäristön tarjosit/tarjoat vauvallesi?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Sikiö kuulee ääniä jo viikosta 16. eteenpäin – millaisen musiikkiympäristön sinä tarjoat tai tarjosit vauvallesi?

Kävitkö keikoilla ja konserteissa, vai soititko itse kenties jotain instrumenttia läpi raskauden? Lauloitko?

Olisi myös kiinnostavaa kuulla, vaikuttiko tämä varhainen altistus jotenkin lapseesi. Rauhoittuiko lapsesi synnyttyään samoihin lauluihin, joita oli kuullut jo sikiöaikana?

Minä lauloin esikoiselleni ennen hänen syntymäänsä, ja kahta seuraavaa odottaessani lauloin paljon isosisaruksille, josta sikiö pääsi tietysti osalliseksi. Tuntui kyllä siltä, että synnyttyään vauvat rauhoittuivat laulaessani samoja lauluja kuin odotusaikana. :)
 
Muokattu viimeksi:
Minusta tuntui vaivaannuttavalta laulaa vatsalle niin ei sitä tullut hirveästi harrastettua vaikka olinkin kuullut asian eduista. Omaa musiikkia nyt tuli jonkinverran kuunneltua, mutta ei ehkä niin paljoa että se olisi juurikaan vaikuttanut lapseen syntymän jälkeen. Enemmän varmaan vaikutti alakerran remontti ja monta kuukautta kestänyt poraaminen. Lapsi ei ihan pienenä välittänyt tippaakaan porausäänistä. Nykyisin hän sitävastoin on aika säikky koville äänille...
 
Laulelen ja hyräilen (ja viheltelen) paljon, en varsinaisesti vauvalle vaan muuten vaan pitkin päivää ja myös silloin kun en ole raskaana. :D joten vauva kuulee mun mölinää kyllä varmaan kyllästymiseen asti. :'D

Monesti musiikin rytmiä taputan vatsaani, jospa siitä tarttuisi hyvä rytmitaju pikkuiselle. :)
Ja jo esikoista odottaessa hankin tarkoituksen mukaiset isot, langattomat kuulokkeet, joita pidän masun päällä ja soitan vauvalle monenlaista musiikkia lastenlauluista klassiseen ja mitä muuta nyt kotoa löytyy. :p

Soittorasiaa kuunnellaan masuvauvan kanssa myös lähes päivittäin. Ja bola-korun helinä on yksi kilkatus lisää vauvan äänimaailmaan.

Oon musikaalinen itse ja kaikki lapsistakin on hyvin rytmitajuisia ja sävelkorvaisia. :)
 
Täytyy tunnustaa, etten kovinkaan kummoista, ei oo tullu edes ajateltua koko asiaa. Mulle kaikki laulaminen on jotenki ehdoton nounou, joten mun lauluääntä lapset ei oo ikinä kuullu eikä tuu kuulemaan :D Muuten musiikin kuuntelu rajoittuu lähinnä auton radioon..
 
Oon aina tykännyt kuunnella musiikkia ja lapset syntymän jälkeen ovatkin osoittautuneet musiikinystäviksi :) En käy missään keikoilla, mutta musiikkia tulee kuunneltua ylipäätään aika paljonkin. Joko ihan radiosta tai sitten Youtuben tai Spotifyn kautta niin ilmeisesti oppivat jo mahassa sitä kuuntelemaan, kun sen verran se tuntuisi veressä sitten heillä olevan :)
 
Aika raskasta musiikkia tuli kuunneltua, kuten edelleenkin kuuntelen kotona pojankin läsnäollessa. Tykkää kyllä, jammaillaan tyytyväisenä ainakin Metallicaa ja In Flamesia. Amorphiksen keikallakin taisin olla raskaana ollessani, jos en väärin muista. Oma äitini nalkuttaa suhteellisen usein, ettei lapsen kuulu tuollaista musiikkia kuunnella, mutta itse en kyllä näe siinä mitään väärää, kun ei luukuteta volyymit tapissa.
 
Takaisin
Top