Millainen yöpuku vauvalle?

Esikko92

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heippa! Esikoisen odottajalla meni pasmat sekaisin, kun tuli puhetta yöpuvuista. Millaisia yöpukuja muut pitää vauvalla? Voiko nukkua alkuun samoissa vaatteissa kuin päivälläkin on? Esikoisen la on ensi kuussa. Sekin hämmentää kun vastasyntyneillä kai tulee herkästi kylmä, mutta jos onkin hellettä?
 
Heippa! Esikoisen odottajalla meni pasmat sekaisin, kun tuli puhetta yöpuvuista. Millaisia yöpukuja muut pitää vauvalla? Voiko nukkua alkuun samoissa vaatteissa kuin päivälläkin on? Esikoisen la on ensi kuussa. Sekin hämmentää kun vastasyntyneillä kai tulee herkästi kylmä, mutta jos onkin hellettä?
Kai sitä voi nukkua ihan miten vaan. 😊

Mutta meillä on siis semmosia yksiosaisia haalareita. Lähinnä oon aatellu, et on mukavampi nukkuu vauvan kun ei sit paina mikää housun resori mahaa tms. Ja kaksiosaisessa yökkärissä voisi paita nousta. Jos on kylmä niin oon tykänny et on sukkaosat mukana, kun ei mitkää sukat yöllä kestä jalassa ja toisaalta kesällä oon tykänny pitää ilman sukkia.

Meillä synty vauva maaliskuun vika päivä ja viime kesän helteillä oli tosi kuuma asunnossa ja sillo vauva nukku kyl pelkästään vaipassa. 😄
 
Mekin ollaan tykätty käyttää haalarimallisia yöpukuja. Erillisissä yöpuvuissa sekin etu että se voi auttaa vauvaa hahmottamaan milloin on yö ja milloin päivä, kun yöpuvun vaihtamisesta tulee iltarutiini. Ei toki ihan vastasyntynyt sitä hahmota, mutta mielestäni on hyvä olla samat rutiinit alusta alkaen. 😊

En nyt millään muista miten puettiin esikoinen ihan pienenä. Kuopus oli ensimmäisenä kesänä jo muutaman kuukauden. Ehkä body riittää jos on oikein hellettä. Tai Pikkupikkupikkusen mainitsema sukaton yöpuku.
 
Mä oon tykännyt kans vaihtaa vauvalle alusta asti yöpuvun päälle ja ihan pienemmillä tykännyt juurikin niistä sukallisista haalariyöpuvuista. Oli meillä myös sukattomia malleja. Helteellä meidän kesävauvalla oli myös sellasia shortsimallisia ja lyhythihaisia haalariyöpukuja.
 
Oletteko laittaneet vauvan nukkumaan unipussiin pelkiltään? Vai yöpuku + unipussi? 🌜

Paksumpaa, peiton korvikkeena toimivaa unipussia käyttäessä (esim. tämän kaltaisen kanssa) olen laittanut yöpuvun alle, ihan hygieniasyistä, ettei tuota paksumpaa pussukkaa tarvitse jatkuvasti pestä. Mutta, kesävauvalle varmaan tuollainen ohuempi pussukkakin riittää yksinään, riippuu tosin vauvasta onko viluinen vai hikinen tapaus :smiling-eyes:
 
Muokattu viimeksi:
Oletteko laittaneet vauvan nukkumaan unipussiin pelkiltään? Vai yöpuku + unipussi? 🌜
Meidän vauva on lämpöinen ja helposti hikoileva tyyppi. Saatiin kaverilta kiertoon swaddle upin talvipussi, joten vauva on nukkunut siinä pelkässä vaipassa. Ne yöt kun pussi on ollut pesussa, nukkuu unihaalarissa ja peittoon kääräistynä. Peitto sen verran löyhästi, että saa tarvittaessa potkittua sitä pois päältä 😊
 
Meillä on koettu hyväksi haalarimallinen yöpuku+unipussi. Nämä meidän unipusssit on ohuita, kun sisällä on melko lämmin.
 
Takaisin
Top