Millainen tyyny 2-vuotiaalle?

tirlittan

Silmät suurina ihmettelijä
Hei! Eli minkäslaisia tyynyjä teillä on 2v. lapsilla käytössä vai nukkuvatko ilman tyynyä vielä? Joku silloin niin kovasti pelotteli kun lapsi oli vauvaiässä että ei missään nimessä saa tyynyä antaa ja mahd pitkään pitää koittaa välttää tyynyjä! Säikähdin niin etten ole miettinytkään tyynyn päivittämistä isompaan.. nyt siis vain sellainen vauvatyyny ollut käytössä(littana), vaan nyt olen huomannut että lapsi ehkä jopa vähän kaipailee "kunnon" tyynyä. Mm. jos on minun vieressä niin nousee ihan minun isolle aikuisten tyynyllekin ja selvästi nauttii että saa mokoman tyynyn päänsä alle. Mutta pelottaa jo silloin että mitä tässä nyt tapahtuu jos lepäilee mun tyynyn päällä.. Mikä olis passeli tyyny 2v:lle? Muumilla on se vauvatyyny..mut onkos sekin jo liian pieni.. Muumilla on myös vauvakoosta isompi lasten peitto, niin eikös niillä pitäis sit olla myös lasten tyyny? Vaan empäs ole ainakaan sellaista löytänyt. Ei näkynyt finlayson sivuillakaan..
 
Meillä hankittiin just esikolle tyyny, kun alkoi tunkea pehmoleluja pään alle nukkuessaan. Näin ollen kelattiin että nyt vois olla aika. :) Semmonen aika matala on, sai säädettyä mun mielestä vielä täytteen määrää, jotta tulee sopiva. Mistähän toi mies sen osti, voin kysästä. Mutta tosiaan on selkeästi korkeempi kun se vauvatyyny, se semmonen lituska siis. Mutta selkeesti pienempi kun aikuisten. Olinpa selkee. :D
 
Joo no jotain semmosta ehkä kaipailisinkin, että paksumpi kuin se littana vauvatyyny mutta kuitenkin selkeesti ohuempi kuin aikuisten tyyny :)
 
Meillä ollut tyynynä äitiyspakkauksesta tullut peitto :D Olen vain taitellut sen pariin otteeseen, jolloin on lastentyynyliinan kokoinen ja paksuus samaa luokkaa, kuin lasten tyynyissä. On tarpeeksi ohut ja jämäkkä. Ja helppo pestä ja kuivata usein! Itse pesen koko setin aika usein, joten mulle on tärkeetä pesunkestävyys!

Muutamia oikeita tyynyjä olen kokeillut, mutta jotenkin ovat palloutuneet ikävästi ja epätasaisesti. Olleet myös jotenkin upottavia. Tosin ovatkin olleet ns.halpis tyynyjä (n.10€) joten on voinut johtua siitäkin. Mutta tämän hetkiseen tarpeeseen tämä ratkaisu on riittävä ja ostetaan sitten laadukas tyyny, kun tarvitsee vähän enemmän korkeutta.

Flunssassa nostain sängyn yläpäätä esim. laittamalla patjan alle koroketta tai kirjoja sängyn jalkojen alle.
 
Meillä oli esikolla ensityynynä sellanen Ruskovillan hirssiakanatyyny, lastenkokonen. Niis on se hyvä et sinne saa lisää täytettä. On ohut ja ilmava ja aika paljon muotoiltavissa. Tyytyväisenä se sillä nukku, sai sen 1,5 vuotiaana. Sitä ennen ei ollu ollenkaan tyynyä. Sit 3-vuotislahjaksi sai ihan Finlaysonin lasten muumi-tyynyn. Matalahan sekin on, mut pienelle lapselle ei korkeempaa tarvi edes. Iteki nukun välil ilman tyynyä, ku se ojentaa muuten mun tosi huonoa ryhtiä ja välil ei vaan tyyny tunnu hyvältä siel pään alla.
 
Meillä ei 2v:llä ole vielä tyynyä. Pyörii sängyssä muutenkin kuin väkkärä niin eipä tuosta olis hyötyäkään. :P
Esikoinen sai tyynyn joskus reilu 2v:nä kun sattui kirpparilta siisti ja halpa taaperotyyny löytymään.
 
Takaisin
Top