Millainen kummin kuuluu olla?

Mulla itselläni on kolme kummilasta ja juuri eilen vietettiin meidän tytön nimiäisiä ja hänelle tuli neljä kummia.

Mä en erottele kummiutta mitenkään uskonnollisesti, kummi on kummi joka tapauksessa.
Kummius saattaa jäädä helposti siihen et se on ne synttärit ja joulu kun muistetaan ja lahjat ostetaan, mikä on aika hanurista mutta toisaalta voi sanoa et parempi sekin kun ei mitään.
Annoin just meidän tytön kummeille todistukset, joissa lukee että heidän tehtävä on tukea ja auttaa lasta silloin kun hän sitä tarvitsee ja tämän toivon ja uskonkin tapahtuvan, kummivalinnat osuivat nimittäin aika nappiin :)
Suurta osaahan näytteleekin se valinta, ketkä tulevat kummeiksi. Me valittiin semmosia läheisiä ihmisiä joiden kanssa muutenkin ollaan tekemisissä lähes päivittäin, ettei todellakaan jää vaan siihen kahteen kertaan vuodessa. Sama itsellänikin, olen usein yhteydessä kummilapsiini. Omista kummeistani toisen kanssa olen paljon yhteydessä mutta toisen kanssa en, siinä sen huomaa että kun ei alunperinkään ole niin läheinen niin sitten se myöhemmin jääkin jopa kokonaan pois.
Mutta siis, sekavan selityksen jälkeen yhteenvetona, kummi on läheinen, välittävä ja valmiina tukemaan ja auttamaan :)
 
Takaisin
Top