Millainen kihla- tai vihkisormuksesi on?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia kyseiset sormuksenne ovat? Entä onko kaiverruksia? Onko montakin sormusta? Entä puolisolla?

Meillä on mieheni kanssa molemmilla yhdet sormukset, jotka ostimme mennessämme kihloihin n.2kk ennen häitä.
Omani on valkokultainen jossa on pieniä kiviä, miehen sormus on titaania, jossa on kultaa. Kaiverrukset on ollut tarkoitus ottaa, kunhan sormuksista malttaisi luopua hetkeksi!

Muokattu viimeksi:
Meillä on pelkkä vihkisormus kaiverruksella. Miehellä on sileä keltakultainen ja minulla keltakultainen yhdellä timantilla kruunuistutuksella.

Meillä on kummallakin yksinkertaiset hopeiset kihlasormukset. Sisälle kaiverrettu se tavallinen nimet ja päivämäärät. Vihkisormus on valkokultaa ja siinä on kolme pientä timanttia (vai olikohan ne timantteja, saattoi olla jotain halvempaa materiaalia, ei kuitenkaan sentään lasia).

Hopeiset. Miehellä vain kihlasormus ja minulla samanlainen kihlasormus, jonka päällä Kalevalan hopeinen sormus vihkisormuksena. Molemmissa nimet ja päivämäärät.

Valkokultaiset oltaisiin haluttu, nuo hopeiset eivät ole kovin kestäviä. Mutta sellaisiin ei ollut varaa, ja jos sitä oltaisiin jääty odottelemaan, ei oltaisi edelleenkään naimisissa.

Meillä vain vihkisormukset, koska ei koskaan varsinaisesti olla oltu kihloissa. Päätettiin eräs ilta, että mennään naimisiin ja siitä sitten maistraatti varattiin ja sormukset hankittiin, mitkä vaihdettiin vasta vihkitilaisuudessa. Miehellä hänen itse valitsemansa, sileä keltakultainen about 6mm leveä sormus, mulla isoäitini äidin vanha keltakultainen timanttisormus, timantti 0,10ct kruunuistutuksella ja sormus hyvin kapea, ehkä 2mm. Kun tuon sormuksen perin, päätin että jos joskus mennään naimisiin, niin se on minun vihkisormus. Kaiverruksina vain vihkipäivä.

Meillä on titaanisormukset vihkisormuksina. Hopeanväriset reunoilta ja keskeltä mustat. Miehellä on leveämpi ja mulla sormus on katkaistu ja siinä välissä on swarowskin kristalli. Kiveksi olisi voinut valita mitä vaan, mutta arvostan hyvin tehtyjä kristalleita enemmän kuin timantteja.

Mulla on valkokultainen kihlasormus jossa pieni upotettu timantti, kaiverruksena miehen nimi ja kihlapäivä. Vihkisormus myös valkokultainen, jossa 10 upotettua timanttia, kaiverrettiin mun ja miehen nimikirjaimet sekä hääpäivä.
Miehellä vain yksi leveä keltakultainen sormus joka toimii kihla-, että vihkisormuksena, siinä kaiverrettu mun nimi sekä kihla,- että hääpäivä.

Meillä piti olla vain vihkisormukset, keltakultaiset kivettömät sormukset, miehellä paksumpi ja mulla ohuempi. Mutta sitten pari viikkoa ennen häitä mies yllätti, oli löytänyt käytettynä ihanan kihlasormuksen: iso ceyloninsafiiri keskellä ja kaksi timanttia. Niin mulla on sitten kaksi sormusta.

Tosin tuo kihlasormus alkaa käytössä kulua, kerran safiiri irtosi ja se löytyi kuin ihmeen kaupalla päiväkodin pihalta, joten en ole uskaltanut sitä enää käyttää vaikka se toki korjattiinkin.

10v hääpäivänä piti ne kaivertaa muttei saatu aikaiseksi. Ehkä sitten 20v.

Minulla on hopeinen kihlasormus jolla mieheni kosi ja sitten meillä molemmilla on vihkisormukset. Mieheni sormus on terästä ja hän käyttää sitä hyvin harvoin (puuseppä ammatiltaan) ja minun on perintösormus mummoltani. Mummolta saamani sormus on hänen ja poismenneen vaaripuoleni vanha kihlasormus. Se on keltakultaa ja sitä koristaa pienenpieni jo haljennut timantti (kyllä, timanttikin voi haljeta jos kuumuus+paine sattuvat kohdilleen. Kivi on haljennut kun mummoni oli töissä keittäjänä ja sormus osui kuumaan uuninvuokaan). Olen itse joutunut muokkaamaan sormusta, eli teetin siihen vahvikkeeksi leveät reunat molemmille puolille. Kiveä en halunnut vaihtaa vaikka se onkin rikki, koska jos on siinä jo yli 30v. pysynyt se ei varmaan siitä nytkään lähde minnekään. Hauska tarina vain lisää sen tunnearvoa. En ole myöskään poistanut vaarin siihen teettämiä kaiverruksia, eli omia nimiä ei siitä löydy.
Harmittaa vain kun mikään sormus ei nyt raskauden aikana mene päälle, toivotaan että nakkisormet palautuvat omiin mittoihinsa synnytyksen jälkeen. :rolleyes:

Mulla on miehen valitsema vihkisormus, keltakultaiset reunat, valkokultainen keskiosa, joka on timanttileikattu. Ei kaiverruksia. Miehellä on leveä hopeinen sormus, jota ei käytä. Kultaista hän ei halunnut uskonnollisista syistä.

Minulla on kivetön valkokultainen kihlasormus, johon on kaiverrettu miehen nimi ja kihlapäivä. Vihkisormus on kolme kertaa leveämpi kuin kihlasormus, jossa on seitsemän upotettua timanttia ja siihen on kirjoitettu meidän nimet ja hääpäivä. Miehellä on vain yksi sormus, joka on ihan tavallinen kivetön valkokultainen sormus.

Takaisin