Millainen isä lapsellasi on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Isänpäivä kolkuttelee jo ovella, joten sen hengessä: millainen lapsesi isä on? Siis nimenomaan isänä.

Mieheni eli poikani isä on lapselle hyvin tärkeä. Hän leikkii ja touhuaa pojan kanssa, jos vain jaksaa ja harmittelee sitä ettei jaksa niin paljoa kuin haluaisi. Vauva-aikana kun oli vielä terve osallistui paljon lapsen hoitoon, nykyisinkin jaksamisensa mukaan, joskaan 5-vuotiasta ei tarvitse samalla tavalla hoitaa. Kun poika oli ihan vastasyntynyt taisi olla alkuun hieman epävarma, mutta rohkaistui sitten tekemään.
 
Poikani isä on aivan ihana! Jos poika saa valita, hän valitsee aina isän. Isä ottaa pojan mukaan kaikkiin kotitöihin, pihahommiin, remontointiin, korjauspuuhiin, rautakauppaan, eletroniikkaliikkeisiin jne. Poika rakastaa kaikkia laitteita ja työkaluja ja isä kertoo, miten ne toimivat ja antaa myös käyttää niitä.

Isä ja poika myös tietysti leikkivät yhdessä ja isä vie ja hakee päiväkodista. Hoitaminen ja kasvattaminen näyttää olevan isälle suhteellisen helppoa. Ja jotta minulle ei tulisi Huonoäitiolo, niin onneksi miehelläkin joskus kärsivällisyys loppuu ja isä on siis myös inhimillinen. Aika harvoin näin käy, mutta juuri tällä viikolla lapsi oli heittänyt kaupassa pitkälleen lattialle ja ilmoittanut nukkuvansa siinä päiväunet. Ilmeisesti myös kaikki yhteistyökyky oli loppunut ja lopulta isä kantoi pojan autoon ja pyysi loppuillan lomaa. Taisi käyttää lomastaan puoli tuntia ja oli sen jälkeen valmis osallistumaan iltatoimiin.
 
Ihana isä meidän tytölle :Heartred Syliä ja aikaa kiireen keskellä löytyy aina. Kaikkea kivaa puuhailevat kun olen töissä. Itkettää ihan kun ajattelen miten ihana isäsuhde tytöllä on:Heartred Mulla ei ollut, niin tuntuu tosi hyvältä tytön puolesta.
 
Yhdellä lapsellani on eri isä kuin muilla. Tämä meillä asuva isä on osallistuva ja hellä. Hän sallii kaikenlaiset tunteet ja on sukupuolisensitiivinen kasvattaja. Meillä neljä vuotta täyttävä poika on pitkähiuksinen, käyttää pinnejä ja pompuloita, tykkää pinkistä ja haluaa välillä pukeutua mekkoihin. Miehelle tämä on ihan täysin ok ja hän kehuu lasta suloiseksi hörhelöissään ja välillä myös ostelee tälle pinkkejä vaatteita. :) Ilmeisesti kaikilla ei ole näin - olen kuullut, että jotkut isät eivät esim. anna poikiensa pukeutua mekkoihin - joten olen iloinen, että minun lasteni isä ei yritä ahtaa lapsia tiettyyn muottiin.

Esikoiseni isä on hyvä isä myös, vaikkei minulle hyvä puoliso ollutkaan. On tosi paljon läsnä lapsen elämässä, ottaa aktiivisesti osaa lapsen asioihin ja huolehtii. Emme ole kaikista kasvatuksellisista asioista samaa mieltä (kuten en ole miehenikään kanssa), mutta minulle riittää, että eksä on aktiivinen isä lapselleni ja ajattelee aina tämän parasta.
 
Tyttärieni isä on paras isä - meillä onkin kaksi isin tyttöä, etenkin pienempi. Hän pyrkii olemaan se hyväksyvä ja rakastava miehen malli, joka pitää tytöt kaidalla tiellä sitten tulevaisuudessa (nuoruudessaan tapasi useita naisia jotka hakivat sitä isän hyväksyntää ihan vääristä paikoista). Hän opettaa teknisiä asioita, ottaa mukaan kokoamaan huonekaluja ja näyttää miten asioita korjataan. Isän kanssa leikitään parhaat painileikit, luetaan hauskimmat iltasadut ja isä myös usein osaa ottaa sen rakentavan mutta luovan lähestymistavan tilanteissa joissa äidin käpy on jo palanut karrelle. On työnsä puolesta usein poissa mutta aina muistaa soittaa videopuhelun ja kotona ollessaan aina halaa ja suukottaa lähtiessään (ja muutenkin) ja kertoo kuinka rakastaa tyttöjään.

Ihan paras isä. Ja vaikka isänpäivälahja olikin vapaa viikonloppu kotona kun me tytöt ollaan mummolassa, ollaan silti saatu viestejä joissa kerrotaan että on jo ikävä. Ensi viikon onkin sitten lomalla ja sekös meitä kaikkia ilahduttaa.
 
Ihana isä meidänkin pojalla. Ollut aktiivisesti mukana kaikessa jo neuvola-ajasta lähtien kun tuli mukaan jokaiselle käynnille ja kurssille. Vaikka mies on meillä se joka käy töissä ja hoitaa kauppareissut, jää hänellä myös joka ilta aikaa vauvan hoitamiseen. :Heartred
 
Takaisin
Top