Millä viikolla olette saaneet tietää vauvan sukupuolen

Firstlove

Oman äänensä löytänyt
Moi,

Millä viikolla olette saaneet tietää lapsenne sukupuolen? Mulla on seuraava ultra vkolla 22 (juuri hääyön ja jouluaaton yli) ja haluaisin yllättää puolisoni ja käydä jo aikaisemmin. Tietenkin tiedän että sukupuoli ei välttämättä varmistu ennen kuin näemme hänet, mutta noin fysiologisesti ajatellen, millä viikolla on jo mahdollista nähdä sukupuolen merkit?
 
Kanski rakenneultrassa rvk 21.
Jos käy 4D:ssä niin parhaat viikot on siinä 22-23, kun silloin lapsivettä on suhteessa eniten sikiön kokoon nähden (ultraääniaallot kulkee siinä lapsivedessä ja mitä enemmän sitä vettä on sikiön ja kohdunseinän välissä niin sitä parempi näkyvyys -> parempi todennäköisyys saada tarkkaakin kuvaa).
Mutta muuten en tiiä milloin sukupuolielimet alkaa hahmottua niin selkeesti, että sen voi erottaa ultrassa. Tuolloin rv 20 paikkeilla pojan kivekset saattaa olla vielä ylhäällä (=eivät ole laskeutuneet kivespusseihin) ja poikaa saatetaan luulla tytöksi, jos kivekset näy eikä pippelikään selvästi erotu. Toisaalta joskus käy niinkin päin, että tytön häpyhuulet on niin turvoksissa, että luullaan pojaksi.
 
Mulla oli rakenneultra viikolla 21, siellä näky jo selvästi. Yleensäkin pojathan on varmempi todeta kuin tytöt :)
 
Moi,

Mulla on myös moni ystävä saanut tietää vkolla 16, siksi kysyinkin, koska viimeisin ultran ottaja intti ettei voi tietää ennen vkoa 21 enkä uskonut häntä.
 
Moi,

Mulla on myös moni ystävä saanut tietää vkolla 16, siksi kysyinkin, koska viimeisin ultran ottaja intti ettei voi tietää ennen vkoa 21 enkä uskonut häntä.
 
Viikolla 18 kävin ylimääräisessä ultrassa ja siellä näkyi melko selkeästi. Tuttu sai aikanaan keskenmenon viikolla 16  ja vauvan sukupuoli varmistui vasta testeillä, ei siis ollut selkeästi näkyvissä edes syntyneenä vielä! Luulen, että ne joilla noilla viikoilla sukupuolta veikataan, erehtyvät usein. Mutta toki on varmasti mahdollista.
 
Höpöhöpö, todellakin voi nähdä jo aiemmin! Meillä oli esikoisesta np-ultra (muistaakseni rv 11+) Jorvin tehokkaimmalla ultralla, ja kappas vaan, siellähän ne selkeät miehenmerkit killotteli. Toki oli suuri yllätys sekä meille että ultraa tehneelle lääkärille ja kätilölle, mutta niin se vaan on mahdollista nähdä jo silloin. Eipä tarvinnut pohtia, et halutaanko tietää rakenneultrassa tää tieto vai ei.
 
Mä oon ite kyl aina oottanu rakenneultraan asti ennenku oon kysyny, mut toki voi nähä aikasemminki.. :) ja rakenneultran jälkeen on kyl ihan normi neuvolassaki pitäny kysyy että kumpikos se sen th:n mielestä on.. :D mut vaistoihin olen yleensä luottanu.. :D
 
Takaisin
Top