Millä PP:llä plussasit?

'muurahainen'

Päivystävä dosentti
Kesämammat 2017
Täällä kun piinapäiviä mennään, niin uteliaisuuttani kyselen millä pp:llä plussasit?

Meillä siis ensimmäinen icsi/ivf kierto menossa, niin kaikki on uutta ja ihmeellistä. :)

Ainaisiin negatesteihin kyllästyneenä ja jokseenkin toivoni menettäneenä (oireita ei ollut) testasin vasta annettuna testipäivänä.
Punktio oli kp13, alkionsiirto kp18 ja testipäivä kp29. Alkionsiirrosta laskettuna se oli siis PP11, mutta jos punktiopäivän laskee ovulaatioksi, testipäivä oli dpo16.

Mulla näkyi 5 ja 6 päivästen blastojen plussat ovisliuskoissa aavistuksen normaalia hailua (joka siis mulla ainakin tulee aina) tummuneempana pp5 lähtien. Raskaustestit näytti tuolloin ns. "roskishaamua". Testiajalla ne näytti haamua pp7. Kummissakin testeissä voin suositella Pregchekin halpisliuskoja, itellä ainakin toiminu ja näyttäny sen mitä pitääkin. Virallinen testipävä oli pp10 kuten kai aina blastojen kanssa. Varhasemmin siirretyistä tullu pelkkiä negoja joten niistä en osaa sanoo.

Eka haamu pp8 ja muutama päivä myöhemmin digi näytti 2-3 viikkoa. En tiiä olisko haamu tullut jo aikaisemminkin, mut tuolloin testasin ekan kerran.

Pp 10 haamulla alkoi, jatkui vahvistumista kolme seuraavaa päivää ja testipäivänä myös vahava plussa. Veritestin tuloksista vastauksena ”tukevasti” raskaana.

Mä en koskaan ole testannu turhaan ja etukäteen eli testin tein ivf siirrosta 14päivän kuluttua.
Lääkäri varoitti etukäteen testailusta koska jotkin lääkkeet saattaisivat jotain aavistuksenomaista testiin antaa vaikkei raskaus olisikaan alkanut.

Näitä olisi kiva kuulla lisää. Tää vanha ketju tuli googletellessa vastaan.

Itsellä tänään pp8 testi nega.
Vielä on toivoa, mutta vähän epäilyttää, koska periaatteessahan, kun mulle siirrettiin 2 päiväinen alkio, niin nyt on kai sama kuin luomukierrossa olisi dpo10, jolloin moni kyllä jo saa plussan herkällä testillä.. Noh, saa nähdä.

Muokattu viimeksi:
Tein itse ekan testin 9pv siirrosta (blasto) illalla herkällä testillä ja se oli positiivinen. Siirto tehtiin luonnolliseen kiertoon ja vain Cyclogest ollut lääkityksenä yhden Gonapeptyl pistoksen lisäksi.

5pv blaston siirrosta tuli jo haalean haalea viiva testiajalla. Siirto oli luonnolliseen kiertoon cyclogestilla, ei gonapeptyliä. Aiemmissa en koskaan niin aikaisin testannut, mutta kokeilin kun jotkut dpo10 ovat jo saaneet plussia…

Tässä mun testit aiemmista plussasiirroista. Hyvin aikaisin siis haamuja tullut. En tiiä milloin sitä uskaltaisi nyt testata kun siirtoon päästään.

Liitteet

• IMG_3125_Original.jpeg
    IMG_3125_Original.jpeg
    986.2 KB · Katsottu: 387
  • IMG_3459_Original.jpeg
    IMG_3459_Original.jpeg
    586 KB · Katsottu: 409
Nostelen tätä vanhaa ketjua. Ties kuinka mones siirto kaikkiaan, nyt 3. IVF:n viimeinen PAS 5 pv blastolla tehty 6 päivää sitten. Erona tässä on Ovitrelle-naksaukset muutamana päivänä (1. pv siirrosta, 4.pv siirrosta ja vielä huomenna eli 7.pv siirrosta). Oireet olleet vahvat jo 3.pv siirrosta alkaen, pahoinvointia ja jopa oksentelua. En malttanut olla testaamatta. Ihan haalea haamu tuli pp4 (naksauksista silloin siis 3 pv), haamu oli jo hiukan vahvempi eilen eli pp5. Nyt kuitenkin tänään pp6 viiva aika olematon, oireet edelleen vahvoja, koko päivä pahaa oloa. Onko muilla kokemuksia voiko Ovitrelle naksaukset aiheuttaa noin pahaa oloa ja lieviä muitakin oireita? Onko enää toivoa että viiva lähtisi uudelleen vahvistumaan? Testipäivä 8 päivän päästä virallisesti. Meillä takana hoidoista aiemmin vain varhainen keskenmeno sekä kemiallinen, luomuesikoinen lisäksi löytyy.

Nostelen tätä vanhaa ketjua. Ties kuinka mones siirto kaikkiaan, nyt 3. IVF:n viimeinen PAS 5 pv blastolla tehty 6 päivää sitten. Erona tässä on Ovitrelle-naksaukset muutamana päivänä (1. pv siirrosta, 4.pv siirrosta ja vielä huomenna eli 7.pv siirrosta). Oireet olleet vahvat jo 3.pv siirrosta alkaen, pahoinvointia ja jopa oksentelua. En malttanut olla testaamatta. Ihan haalea haamu tuli pp4 (naksauksista silloin siis 3 pv), haamu oli jo hiukan vahvempi eilen eli pp5. Nyt kuitenkin tänään pp6 viiva aika olematon, oireet edelleen vahvoja, koko päivä pahaa oloa. Onko muilla kokemuksia voiko Ovitrelle naksaukset aiheuttaa noin pahaa oloa ja lieviä muitakin oireita? Onko enää toivoa että viiva lähtisi uudelleen vahvistumaan? Testipäivä 8 päivän päästä virallisesti. Meillä takana hoidoista aiemmin vain varhainen keskenmeno sekä kemiallinen, luomuesikoinen lisäksi löytyy.
Ovitrelle varmaan näkyy, mutta seuraa lähteekö viiva haalistumaan vai pysyykö samana. Se voi vaihdella pidätysajan mukaan. Älä heitä kirvestä kaivoon, jos jonain päivänä haalistuu. Mä testasin pp6, jolloin ovitrellen takia haaleahko plussa. Siitä testasin joka päivä. Viiva haalistui hieman pp6-pp9. Sitten se lähti vahvistumaan. Vauva tuossa nyt pötköttää.

Ovitrelle varmaan näkyy, mutta seuraa lähteekö viiva haalistumaan vai pysyykö samana. Se voi vaihdella pidätysajan mukaan. Älä heitä kirvestä kaivoon, jos jonain päivänä haalistuu. Mä testasin pp6, jolloin ovitrellen takia haaleahko plussa. Siitä testasin joka päivä. Viiva haalistui hieman pp6-pp9. Sitten se lähti vahvistumaan. Vauva tuossa nyt pötköttää.
Ihana kuulla! Alan olla kyllä enemmän sillä kannalla että kemiallinen tai ovitrellen vaikutus vain. Yllättynyt silti vahvoista oireista. Hyvä kuitenkin kuulla että näitäkin tapauksia on että haalistuu välissä. Mulla tosin nyt eilen illalla pp6 melkein olematon viiva. Pp5 oli aika lailla selkeästi nähtävä. Vaikka on epätodennäköistä että on tärpännyt niin lääkkeitä aion jatkaa loppuun asti kun kuitenkin kaikenlaisia onnistumistarinoita kuulee.

Tämä on meillä tosiaan 3ivf viimeinen pakastettu alkio, kaikkien neljän pakastetun piti olla top-luokkaa mutta ei mitään onnistumisia. Nyt on sitten mietittävä raaskiiko lähteä yksityiselle. Niitä Kelan korvauksia ei ole taidettu vieläkään päättää…

Ihana kuulla! Alan olla kyllä enemmän sillä kannalla että kemiallinen tai ovitrellen vaikutus vain. Yllättynyt silti vahvoista oireista. Hyvä kuitenkin kuulla että näitäkin tapauksia on että haalistuu välissä. Mulla tosin nyt eilen illalla pp6 melkein olematon viiva. Pp5 oli aika lailla selkeästi nähtävä. Vaikka on epätodennäköistä että on tärpännyt niin lääkkeitä aion jatkaa loppuun asti kun kuitenkin kaikenlaisia onnistumistarinoita kuulee.

Tämä on meillä tosiaan 3ivf viimeinen pakastettu alkio, kaikkien neljän pakastetun piti olla top-luokkaa mutta ei mitään onnistumisia. Nyt on sitten mietittävä raaskiiko lähteä yksityiselle. Niitä Kelan korvauksia ei ole taidettu vieläkään päättää…
Haluatko laittaa kuvaa? Voin verrata mun sarjaan.

IMG_5205.jpeg

Nyt pääsin kirjautumaan, en tiedä edes millä nimimerkillä mutta sama ihminen. Tässä siis tuolloin pp4 Ovitrelle naksaukset juuri pistetty, sen jälkeen vähän vahvistui pp5 ja eilen pp6 käytännössä olematon viiva (kaksi testiä) tai viivat ei näy kuvassa. Tänään tein testin aamulla ennen viimeisimpiä Ovitrelle naksuja ja testiviiva oli jälleen vähän vahvempi. Alin siis tänään eli pp7.

View attachment 141836
Nyt pääsin kirjautumaan, en tiedä edes millä nimimerkillä mutta sama ihminen. Tässä siis tuolloin pp4 Ovitrelle naksaukset juuri pistetty, sen jälkeen vähän vahvistui pp5 ja eilen pp6 käytännössä olematon viiva (kaksi testiä) tai viivat ei näy kuvassa. Tänään tein testin aamulla ennen viimeisimpiä Ovitrelle naksuja ja testiviiva oli jälleen vähän vahvempi. Alin siis tänään eli pp7.
No se vahvistui tänään! Minä testasin viikon joka päivä ovitrellen (pp5) jälkeen. Viiva hieman vahvistui ja haalistui pidätysajasta riippuen. Mutta se pysyi keskimäärin samana koko tuon viikon. PP10 olin jo varma, että olen raskaana. Minulla oli hieman vahvemmat viivat, mutta on voinut olla myös hieman enemmän naksautuksia, kun olin jo reilusti yli 40. Toivotaan!!!

No se vahvistui tänään! Minä testasin viikon joka päivä ovitrellen (pp5) jälkeen. Viiva hieman vahvistui ja haalistui pidätysajasta riippuen. Mutta se pysyi keskimäärin samana koko tuon viikon. PP10 olin jo varma, että olen raskaana. Minulla oli hieman vahvemmat viivat, mutta on voinut olla myös hieman enemmän naksautuksia, kun olin jo reilusti yli 40. Toivotaan!!!
Viivojen vahvuus tosiaan kyllä vähän huolettaa mutta järki sanoo että jotain siellä yrittää tapahtua kun kuitenkin nyt vahvuus taas nousussa. Edellinen kemiallinen siellä mielessä silti kummittelee… mulla 6 naksausta kerrallaan mutta siis tää viimeisin testi tehty ennen kun naksautin tänään uudelleen viimeiset naksut.

Kirjoita tähän...
Takaisin