Millä nimellä kutsutte tulevaa perheen jäsentä?

Meillä on miehen kanssa sellainen pupu keräily hommeli eli kaiken maailman pupupehmot ja muutkin pupu aiheiset jutut on meillä in :) niinpä pikkuistakin kutsutaan Tupunaksi pupu Tupunan mukaan :)
 
Ihana toi Tupuna! :)

Meillä mies heti plussauksen jälkeen alkoi kutsumaan asukkia Vilmaksi ja Vilma hän on siitä asti ollut :)
Ollaan ajateltu et jos saadaan vielä poika, niin siitä tulee Viljami, mutta kun tyttöä toivotaan niin luulen että mies muunsi sen Vilmaksi :)
 
Meillä toistaiseksi puhutaan Bebestä.
Tai minä kutsun Bebeksi, mies ei kutsu vielä miksikään kun ei taida olla vieläkään oikein sisäistänyt että meille tulee vauva

Bebe on sopivan huomaamaton arkeen kun tuleville isosisaruksille ei olla kerrottu vielä vauvasta :)
 
Mun äiti kutsuu tätä tyyppiä Nöpöksi. Mies sanoo babyliino (ja lausutaan suomalaisittain...:D) Ite oon sanonut ihan vain rakkaaksi.. :)
 
Mukula.
Esikoinen meni samalla nimellä. Hyvä ettei siitä sitten tullut Daaliaa, kun mies aina vitsailee daalian mukuloista.

Neuvolassa taas puhutaan Kaaposta, kun esikoinen luuli näkevänsä ultrassa Kaapo-filmin.
 
Itse puhun Vauva-nimellä tai muille sisaruksille puhun pikkuveljestä. Sekin on vaan sen takia kun mielestäni ultrassa vilhati pippeli. Saa nähdä sit synnärillä kumpi siellä on.
 
Emilia-82: Sähän tarkka olet ollut, kun eihän siellä kätilökään vielä osaa sanoa kumpi tulee ;D Eiks ne vasta osaa arvailla silloin rakenneultrassa :)

Me puhutaan ihan beibinä tai vauvana... en tiedä mikä sitten tulee jossain vaiheessa vakiintumaan. Edellisestä puhuttiin mininä ja neidillä pituutta 56cm ja painoa reilu 4kg. Pitäis vissii alkaa puhua Jätistä ni tulis vähän pienempi tapaus ;D
 
Meillä on Lasse. :D Miekkosen kaveri heitti, että kun on kerta suomalainen tyttöystävä, niin teiän lapsesta tulee varmaan Lasse. Se on ilmeisesti ainoa suomalainen nimi, minkä hän tiesi. :P
 
Me ollaan tylsiä ja puhutaan "vaan" vauvasta. Esikoisella aikoinaan keksittiin nimi, mutta puhuttiin aina vaavista.
 
Me puhutaan Vadelmasta tai Rumpalista. Vadelma oli ensimmäinen kutsumanimi, kun luettiin jostain netistä pienen olevan vadelman kokoinen. :D

Rumpali on tuore nimitys, ja mies keksi sen kun kuulemma vauvan sydänäänet kuulostaa rummutukselta. :)
 
Meillä kaverusta kutsutaan nimellä Hermanni. Ukkelini ku totes paripäivää ennen plussausta (ei siis tienny et olis ollu oireita ees vauvelin tulost, eikä ollu mitensäkkä suunniteltu juttu) et mein lapsen nimeks tulee Herkko. No si ku kerroin et no meil olis ny si tulos yks Herkko ni vaihettii nimi Hermanniks, (nimipäivä samana päivänä) ku Herkko ei oikee si kuitenka kuulostanu hyvälle. Eikä kyllä mitenkää erityisesti toivota poikaa. Nimi vaa jäi nii takaraivoo :)
 
Meilläkään ei ole mitään nimeä vauvalla. on vaan vauva, tai kaveri.. ei mitään tiettyä..
 
Ebbuliina, meilläkin kutsuttiin esikoista Hermanniksi raskausajan! :) Vieläkin monet kutsuvat poikaa Hermanniksi vaikkei ristimänimeksi tullutkaan, mutta kieltämättä hänestä aika Hermannin näköinen tulikin :)
 
Enpä olisi uskonut, että muillakin on kutsumanimenä Hermanni! Täällä meinaan pikkuista on kutsuttu heti alusta asti Hermanniksi, ja varmaan jos on tyttö niin se vaihtuu Hermanniinaksi. :D Nimi on periytynyt sängyssä olevalta jättityynyltä, jota nimitetään myös Hermanniksi.
 
Vauva tai muksu.

Ja mulla päänsisällä omissa ajatuksissa tyttösen tuleva etunimi. Jonka olen tiennyt jo vuosia, vaikka olinkin varma etten ikinä, ikinä maailmassa hanki lapsia (hyi yök, ne haisee ja huutaa). Sukupuolta vain ei vielä voi tietää ja nolottaa tunnustaa, että petyn varmana valtavasti jos tuleekin poika. Sille en keksi nimeä. Jää isän hommaksi sitten se. Ehkä ihan reiluakin, koska tytön etunimeen sillä ei ole mitään päätösvaltaa, oma ajatus nimestä on niin vahva, että tuskin saan sitä muutetuksi vaikka muuta päätettäisiinkin.
 
Meillä tulokas on ihan vain vauva tai "meidän pieni". Mietittiin kyllä työnimi, mutta eipä sitä kuitenkaan tullutkäytettyä.
 
Takaisin
Top