Millä mallilla jouluvalmistelut?

Mun käsittääkseni sunnuntaina ei ainakaan tule tuoreita, ei ainakaan silloin tullut kun olin itse lihatiskissä töissä. Enkä oikein usko, että aattonakaan tulee, monilla kuitenkin vapaapäivä jo siinä.

Nyt näyttää jo ihan hyvältä, kun siivottiin muutama tunti tänään. :) Mun vanhemmat veivät lapset kaupunkiin ja saatiin siis ihana ja harvinainen siivousrauha. Nyt on siistiä, vaikkei mitenkään viimeisen päälle jynssättykään. Lahjat on edelleen paketoimatta, mutta muuten melko lailla kaikki tehty. Kuusikin tuotiin tänään sisään ja koristeltiin, ja eilen käytiin ostamassa ruuat.

Nyt näyttää jo tosi hyvältä, yksi paketti enää paketoimatta, ja se paketoidaan ison kokonsa vuoksi vasta huomenna ja laitetaan "kuusen" eli kuusenoksien alle (jotka koristellaan esikoisen kanssa huomenna) suoraan. Sinne osaa tontut sitten muutkin lahjat laittaa :)

No niin, nyt tönöttää meidänkin tuvassa kuusi, vaikka piti vasta aattona laittaa se. Eräs kyläaktiivi halusi antaa meille kuusen omasta metsästään ja pyyhälsi yllättäen aamulla tänne kesken aamupalan. Meni noin kaksi minuuttia, kun kuusi oli laitettu kiinni jalkaan ja rouva pyyhälsi jo seuraavaan paikkaan. Erittäin karjalaista menoa! :joyful:

Kaivoin oitis uudet kuusenkoristeet esiin ja rupesin askartelemaan ripustuslenkkejä palloihin. Menihän siinä tovi kun näpräsi niitä 74:ään palloon 1-vuotiaan avustaessa mukana ja rikkoessa pari koristetta siinä ohessa. :smiley-ashamed004

Tajusin, että meillä on nyt ruokaa kokonaiselle pataljoonalle. Olisikohan tungettelevaa käydä viemässä laatikoita naapurissa asuville yksinäisille ukoille? Yhden kanssa ollaan juteltu, muiden kanssa vain tervehditty.

Mutta toihan olis aivan ihana ele viedä yksin elävälle apetta:)
Täällä kans joulu hyvällä mallilla! Lohi on suolauksessa, siivous suoritettu, lahjat aikapäivää sitten paketoitu ja jopa hautakynttilä odottaa haudoille viemistä rattaissa ja lapsien kirkko vaatteet on valkattu ja silitetty :D
Kohta pistän kalkkunan maustumaan ja sit kaikki on valmiina huomista varten!

Mustakin ihana ajatus viedä yksinäiselle jouluiloa :Heartred mekin saatiin toimia eilen ja tänään jouluenkeleinä; meidän hoidettavaksi tuli hellareiden ruokajako, kun vakkari jakaja oli estynyt :happy: mekin ollaan joskus sitä apua tarvittu, niin ihana kun nyt saatiin olla sen auttajan roolissa :)

Mustakin ihana ajatus viedä yksinäiselle jouluiloa :Heartred mekin saatiin toimia eilen ja tänään jouluenkeleinä; meidän hoidettavaksi tuli hellareiden ruokajako, kun vakkari jakaja oli estynyt :happy: mekin ollaan joskus sitä apua tarvittu, niin ihana kun nyt saatiin olla sen auttajan roolissa :)

Jouluna on ihana auttaa; tulee tuplasti hyvä mieli. :happy: Mikä muuten on hellari? Ei varmaan helvetin enkeli? Vaikka kai hekin apua saattaisivat välillä tarvita. :angel5

Tips Tosi tympeää tuollainen, aiotteko vaatia rahat takaisin vai mitä teette?
Mä tilasin pojalle "hyvissä ajoin" kivat vaatteet joulukorttikuvia varten, mutta ne tulivat vasta viime viikolla. Se niistä korteista sitten. :bored:

Nettisivuilta selvitin mistä kaupasta näitä voisi saada ja menin sitten tänään kauppakeskus Jumbon ostoshelvettiin ostamaan tuotetta jonka olin tilannut ja maksanut jo marraskuussa. Jouduin vielä maksamaan ja sain vinkin tapella erikseen verkkokaupan kanssa. Näin siis toimitaan. Nyt on mummolle lahja prkl!

Nettisivuilta selvitin mistä kaupasta näitä voisi saada ja menin sitten tänään kauppakeskus Jumbon ostoshelvettiin ostamaan tuotetta jonka olin tilannut ja maksanut jo marraskuussa. Jouduin vielä maksamaan ja sain vinkin tapella erikseen verkkokaupan kanssa. Näin siis toimitaan. Nyt on mummolle lahja prkl!

Kiva kun olet ollut hyvissä ajoin liikkeellä ja yrittänyt välttää Jumbon ja nyt kuitenkin jouduit sinne. Epäreilua. Mutta onneksi sait haluamasi lahjan hankittua!

Milloinkohan kala kannattaa ostaa? Tuleeko viikonloppuna tai aattona tuoretta tiskiin, tietääkö kukaan?

Vastaan auttamattoman myöhässä, mutta lauantaina saattaa juuri ja juuri tulla ehkä uutta. Kaikkiin kauppoihin tuskin enää perjantain jälkeen. Ei siis sinällään väliä. Tosin paremmin ne kalat säilyy kaupassa kuin omassa jääkaapissa, kun kaupan kylmätilat on oikean lämpöiset. Kotijääkaapit on auttamatta liian lämpimiä. Me ostettiin suoraan savustettua, mikä säilyy paremmin kuin tuore kala (oli tarkoitus ottaa lohi loimuna, mutta ei ollut saatavilla). Olen ollut kaupan tiskillä töissä.

Takaisin