Millä autolla ajelette ja minkä kokoinen perhe teillä on?

Pilkki24

Piirimestaruustason postaaja
Tässä kakkosta kuumeillessa on tullut myös autokuume. Millaisilla autoilla pärjäätte etenkin te joilla on kaksi tai kolme istuinikäistä lasta autossa kahden aikuisen lisäksi? Auto on menossa vaihtoon joka tapauksessa tänä vuonna ja yritänkin tässä vähän ennakoida myös tulevaisuutta, jos maailmankaikkeus suo kakkosen ja ehkä kolmosenkin myöhemmin. 😁
Isompi auto tarvitaan joka tapauksessa nykyisen tilalle.
 
Mulla käyttis 4veto tt-audi. Sopiva meille kahdelle (mä ajan, taapero etupenkllä josta airbagit kytketty pois käytöstä) vaikka se on virallisesti 4hlö ajopeli. Haaveissa 4veto MB Vito diesel Mersun omalla koneella, oli tilaa toiselle aikuiselle.
Lapsen isällä ajokkina iso maasturi, johon mahdutaan hyvin kyytiin ja mahtuisi toinenkin turvaistuin/ kaukalo
 
Muokattu viimeksi:
Mulla käyttis 4veto tt-audi. Sopiva meille kahdelle (mä ajan, taapero etupenkllä josta airbagit kytketty pois käytöstä) vaikka se on virallisesti 4hlö ajopeli. Haaveissa 4veto MB Vito diesel Mersun omalla koneella, oli tilaa toiselle aikuiselle.
Lapsen isällä ajokkina iso maasturi, johon mahdutaan hyvin kyytiin ja mahtuisi toinenkin turvaistuin/ kaukalo
Joo toi Audi TT ei varsinainen perheauto ole, vaikka yllättävän tilava pikkuautoks 😁
 
Joo toi Audi TT ei varsinainen perheauto ole, vaikka yllättävän tilava pikkuautoks 😁
Niinpä, onhan se varsinainen tilaihme 🥴 yhdistettynä oivaan lumikulkijaan.
Kyllä sillä 70x120 keittiön pöytä ja pari kruunukalusteen selkänojallista ruokatuolia kesällä meidän kahden lisäksi kulki. Tuli myös ostettua TV jonka tuumakoko määräytyi auton mittojen mukaan. Tosin ajoasennon kustannuksella nuo molemmat.
Vaan eipä oo tarvinnut lähteä kavereille muuttoihin...😁
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on miehellä Audi A3 ja mulla sitten taas Volkswagen Caddy Maxi. 😅 Aiemmin ajelin Volvo V70, mutta vaihdoin Caddyyn, koska mulla on auton perässä koirahäkki ja tuolloin kaksi, nykyään enää yksi harrastava, iso koira ja tarvitsin auton, mihin mahtuu vaunut peräkonttiin tuon häkin kanssa.

Molempiin autoihin menee kaukalo + turvaistuin ja Caddyyn menee varmaan tarvittaessa vielä kolmaskin lastenistuin. Ongelma on lähinnä 186cm pitkä mies, joka ei nyt meinaa mahtua kumpaankaan autoon - ei kuskiksi eikä varsinkaan vänkäriksi. 😂 Että en tiedä millainen limusiini pitäisi olla, että tämä asia korjaantuisi?
 
Meillä on suht iäkäs Opel Ampera hybrid. ( jota ei valmisteta enää) On siis vain nelipaikkainen, eli takana vain kaksi paikkaa. Tämän takia taakse mahtui aikanaan kaksi isoa turvaistuinta. Nyt isompi lapsi käyttää enää koroketta.

Ennen tätä oli valtava Mazda, mutta minä en osaa ajaa manuaalivaihteista autoa, niin luovuttiin siitä.
 
Meillä on suht iäkäs Opel Ampera hybrid. ( jota ei valmisteta enää) On siis vain nelipaikkainen, eli takana vain kaksi paikkaa. Tämän takia taakse mahtui aikanaan kaksi isoa turvaistuinta. Nyt isompi lapsi käyttää enää koroketta.

Ennen tätä oli valtava Mazda, mutta minä en osaa ajaa manuaalivaihteista autoa, niin luovuttiin siitä.
Se teidän auto on hyvä esimerkki mahdollisuudesta ajaa edullisesti, etenkin jos sitä saa ladata kohtuuhintaan työpaikalla ja ajomatkat latausten välillä on max 80km. Kokeilin joskus tutun sellaista, painava auto, joka kulkee pehmeästi. Ei sovellu sporttisuutta ja tiukkaa ajotuntumaa hakevalle. Muistaakseni sen takatavaratilaan on myös kätevä lastata ostokset kyytiin kun luukku aukeaa todella isosti...
Niin, omanapaisesti joudun toteamaan olevani jonkinmoinen autoharrastaja. Niinpä minulle hyvä ajoasento ja näkyvyys ovat seikat, jotka merkkaavat turvallisuuden lisäksi eniten. Vaihteistoilla ei mulla väliä ns kaikki käy, ajettu on rattikeppimanuaali ja-automaatti, lattiakeppimanuaali ja automaatti sekä rattinappiautomaatti sekä lattiakeppi puoliautomaatti. Toivottavasti, sitten aikanaan, tuo taapero imee edes osan kiinnostuksesta monenlaiseen tekniikkaan minulta.
Nyt vaan pitäisi löytää sopiva Vito sieltä olisi taaperollakin hyvät näkymät
 
Mulla on tällä hetkellä Ford Focus vm. -19 ja miehellä Ford Kuga vm. -23 ladattava hybridi. Takana kaksi istuinta ja molemmissa autoissa mahtuu myös reilu 180cm mies kuskiksi. Nää kumpikin toimii mun mielestä ihan ok näin nelihenkisenä perheenä ja tarvittaessa suksiboksilla saa reissulle lisää tavaraa. Mutta kumpaankaan ei kyllä kolmea istuinta mene. Focuksesta täytyy kyllä sanoa, että ne vanhemmat mallit on kyllä selvästi ahtaampia. Meillä oli aiemmin muistaakseni vm. 2018 ja siinä ei mies mahtunut ajamaan istuin takana.
 
Minulla 5-paikkainen Toyota Hilux (lava-auto) katetulla, lukittavalla lavalla. Asutaan syrjäseudulla ja tuo on kyllä meille hyvä. 4-veto auttaa talvella ja pienemmillä teillä. Lavalle mahtuu tavaraa ja rompetta. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Taakse mahtuu kaukalo, turvavyöistuin ja koroke, mutta yleensä edessä istuu toinen vanhemmista lapsista, kun 3 lasta taakse vaatii hieman ähellystä. Miehellä oma työauto ja ei läheskään joka päivä liikuta kaikki samalla autolla.
 
Toyota Avensis Verso, 7-paikkainen. Muuten hyvä mutta on tosi ahdas! Kun kaikki penkit on käytössä, niin peräkonttiin mahtuu ehkä kaksi kauppakassia.

Haaveilen Caddy Maxista, että saisin myös koirat sinne kyytiin tai sitten jotain tavaraa. Nykyiseen ei mahdu edes pieniä rattaita kyytiin. Minibussi taas on vähän turhan kallis ostaa ja ylläpitää.
 
Se teidän auto on hyvä esimerkki mahdollisuudesta ajaa edullisesti, etenkin jos sitä saa ladata kohtuuhintaan työpaikalla ja ajomatkat latausten välillä on max 80km. Kokeilin joskus tutun sellaista, painava auto, joka kulkee pehmeästi. Ei sovellu sporttisuutta ja tiukkaa ajotuntumaa hakevalle. Muistaakseni sen takatavaratilaan on myös kätevä lastata ostokset kyytiin kun luukku aukeaa todella isosti...
Niin, omanapaisesti joudun toteamaan olevani jonkinmoinen autoharrastaja. Niinpä minulle hyvä ajoasento ja näkyvyys ovat seikat, jotka merkkaavat turvallisuuden lisäksi eniten. Vaihteistoilla ei mulla väliä ns kaikki käy, ajettu on rattikeppimanuaali ja-automaatti, lattiakeppimanuaali ja automaatti sekä rattinappiautomaatti sekä lattiakeppi puoliautomaatti. Toivottavasti, sitten aikanaan, tuo taapero imee edes osan kiinnostuksesta monenlaiseen tekniikkaan minulta.
Nyt vaan pitäisi löytää sopiva Vito sieltä olisi taaperollakin hyvät näkymät
Se teidän auto on hyvä esimerkki mahdollisuudesta ajaa edullisesti, etenkin jos sitä saa ladata kohtuuhintaan työpaikalla ja ajomatkat latausten välillä on max 80km. Kokeilin joskus tutun sellaista, painava auto, joka kulkee pehmeästi. Ei sovellu sporttisuutta ja tiukkaa ajotuntumaa hakevalle. Muistaakseni sen takatavaratilaan on myös kätevä lastata ostokset kyytiin kun luukku aukeaa todella isosti...
Niin, omanapaisesti joudun toteamaan olevani jonkinmoinen autoharrastaja. Niinpä minulle hyvä ajoasento ja näkyvyys ovat seikat, jotka merkkaavat turvallisuuden lisäksi eniten. Vaihteistoilla ei mulla väliä ns kaikki käy, ajettu on rattikeppimanuaali ja-automaatti, lattiakeppimanuaali ja automaatti sekä rattinappiautomaatti sekä lattiakeppi puoliautomaatti. Toivottavasti, sitten aikanaan, tuo taapero imee edes osan kiinnostuksesta monenlaiseen tekniikkaan minulta.
Nyt vaan pitäisi löytää sopiva Vito sieltä olisi taaperollakin hyvät näkymät
Joo, mies lataa autoa töissä ( maksaa jonkun 5e/kk) Jos ei sport-asetusta käytä, niin jaksaa kyllä työmatkat + kauppareissun Toki kovilla pakkasilla auto päättää vaihtaa ensin bensalle ja vasta sitten sähkölle.

Omassa taloyhtiössä ei saa autoa ladata, mutta mummilassa ( molemmissa) voi.
 
Vaikka en mikään autointoilija olekaan niin jotenkin tuollaisten perheautojen maailmaan siirtyminen ahdistaa 😅 mutta kai se on vaan pikkuhiljaa hyväksyttävä kohtalonsa 🙈
 
Meillä on vaa kaksi lasta nii varsinaisesti se ei määrittele mitään, mahduttaisiin varmasti mihin vaan. Mut kun asutaan nii maalla ja esim. Talvikunnossa voi olla mitä vaan, nii meillä on aikalailla kaupunkimaastureita ollu. Pohja ei tapaa kiinni vaikka ois mitä lumikökköjä ja nelivedolla pääsee mihin vaan, usein niissä on myös hyvän kokoiset takakontit.
 
Meillä on paperilla ihan kohtuu kokoinen katumaasturi, mutta suurimpana ongelmana on miehen pituus: 190cm. Hänen optimaali ajoasentonsa on sellainen, että kuskin penkki on lähes kauimmaisessa mahdollisessa asennossa. Tällä hetkellä esikoisen istuin (Evenflown Revolve360) mahtuu apukuskin taakse niin, että esikoinen matkustaa edelleen selkä menosuuntaan. Mä (162cm) just ja just mahdun sekä kuskin taakse takapenkille tai sitten apukuskin paikalle, molemmissa tapauksissa polvet on kiinni etupenkissä/hanskalokerossa.

Kesäkuussa, kun kuopus (toivottavasti) saapuu maailmaan, esikoinen on pakko siirtää kuskin taakse katse menosuuntaan (ja miehen pitää silloinkin pikkaisen tinkiä ajoasennosta), kuopuksen koppa tulee apukuskin taakse, ja mä apukuskin paikalle, todennäköisesti edelleen jalat kiinni hanskalokerossa. Takakonttiin menee kyllä vaunut (UppaBaby Vista) ihan hyvin, ja jää vielä tilaa kauppakasseille tai muulle tavaralle.

Autoa ei tässä vaiheessa lähdetä vaihtamaan, varsinkaan kun ei tuon saman merkin isommissakaan malleissa tunnu mitat paljoakaan muuttuvan pituussuunnassa. Jos mies olis ns normi pituinen, niin ei varmaan olis mitään ongelmaa.
 
Takaisin
Top