Miksi tehdä lapsia vaikka ei jaksa itse hoitaa ?!

Yksi syy lisää miksi minä en tee enempää lapsia ;) Pitäs tietää omat rajansa, itsestäni tiedän että yhden kans vielä jaksaa mutta enemmän kans menis hermo. Tekeekö kys. nainen töitä? Vai onko tapaus, joka pyöräyttelee penskoja ihan siitä ilosta että saa maata kotona ja nostaa "valtion palkkaa"? En tajua tuollasta alkuunkaan. Toki voi johtua siitä, että itselläni ei ole hoitajia vaikka tarttis. Mutta en kyllä tuota vajaa 9kk raaskis edes viedä hoitoon. Aina ollu periaate, että jos perhana lapsia tehdään niin pääsääntöisesti ne hoidetaan itse eikä pukata muiden niskoille.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Kaikki tuet ja lapsiläsät pitäs lakkauttaa niin rupee väheneen nää suurperheelliset yh ämmät!! Vittu mitä pummeja.

Tuttavapiirissä myös "äiti" jolla 5 lasta neljälle eri miehelle... sanonutkin että tekee lapsia rahasta. Saa yksinhuoltajana valtiolta ja lasten isiltä hyvät rahat dokaamiseen ja bailaamiseen... ei oo asunu lasten isien kaa saman katon alla ku satunnaisesti miehen puutteessa. Työntää mukuloitaan milloin kellekki hoitoon. Ei väliä onko kaveri vai tuttava vai lasten isien sukulaisa... Kuhan jonnekkkin saa työnnettyy että pääsee pilettämään. onneksi isät suht tolkkupäisiä että huolehtivat lapsistaan omilla "vuoroillaan"... mutta sääliksi käy lapsipoloisia. Minkälaisen mallin saavat elämälleen ja tuntuu että niiltä puuttuu turvallisuus ja rakkaus elämästä äitin kanssa. Isommat yrittää huolehtia pienemmistä....

Muokattu viimeksi:
Huh huh. Enpä ole aiemmin täällä vaussa moiseen paskanjauhantaan törmännyt, mutta parempi vissiin pysyä tuolla oman ryhmän joukossa, jossa tuntuu vähän järkevämpää porukkaa liikkuvan.

Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja -kohtaloita. Todennäköisesti aloittajan tuntema äitikin tarvitsisi enemmän tukea (jota sentään joiltain sukulaisilta tuntuu saavan) ja ammattiapua kuin nimimerkin takaa huutelua keksutelupalstoilla. Aborttikin on jokaisen henkilökohtainen valinta. Miltä itsestänne tuntuisi, jos teille sanottaisiin, että olisitpa tajunnut tehdä abortin?

Ja ei, en todellakaan ymmärrä sitä, että joku tekee lapsia rahasta. Sellainen henkilö tarvitsee kipeästi terapiaa ja elämänhallinnan opetusta.

Hän ei käy töissä. Ja Hanskimus, mitä paskanjauhantaa tämä on ? Olen huolissani lasten voinnista (ja vähän äidinkin). Jos ihminen huomaa jo toisen lapsen kohdalla ettei jaksa hoitaa lapsia jne niin miksi niitä pitää vääntää vielä 3 lisää ? Jos on kykenevä harrastamaan seksiä muttei ole kykenevä kantamaan vastuuta niin jossain on mennyt pahasti pieleen.

Etkö Hanskimus yhtään ajattele miltä lapsista tuntuu kun heitä jatkuvasti pomputellaan ympäri kyliä hoitoon eivätkä he nää äitiään ?

Ja kyllä, mulle on sanottu että onneksi tajusit tehdä abortin kun vastuuttomana harrastin seksiä ilman kunnon ehkäisyä ja tulin raskaaksi.
Haluan taata lapsilleni tasapainoisen elämän jossa he tuntevat olonsa turvalliseksi.

En tiedä varmasti tekeekö kyseinen henkilö lapsia rahasta mutta niin voisi epäillä... Ennenkuin hän sai esikoisensa niin hän teki about vuoden verran töitä ja sen jälkeen ollut kotona. Esikoinen on jo 18v...

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app

Toisten ihmisten arvostelu heidän selkänsä takana on mielestäni aina paskanjauhantaa. Maailma ei ole pelkkää mustaa ja valkoista, vaan tilanteita ja kohtaloita on monenlaisia. Lapsethan voivat vaikka toivoa, että saavat olla isovanhempien luona mieluummin kuin vastuuttoman äitinsä? Emme tiedä. Tottakai huolettaa noiden lasten kohtalo ihan siinä missä muidenkin maailmassa kaltoin kohdeltujen lasten, mutta en lähde täällä ruotimaan tuntemattoman perheen tilannetta. Suosittelen tekemään sen lastensuojeluilmoituksen, jos olet oikeasti huolissasi noista lapsista. Ei siitä varmasti haittaakaan ole.

Rahasta synntyskoneeksi ryhtymiseen kommentointini liittyi lähinnä tuohon hanin viestiin, jossa hän kertoi tuntevansa erään sellaisen henkilön.

Tästä mun tuntemasta perheestä on jo tehty lastensuojeluilmoitus monenkin taholta. Lapsistaan äiti ei aijo luopua kun menettäis kaikki elarit yms ja joutuis lähtee työelämään .. no todennäköisesti joutuu luopumaan ainakin osasta lapsistaan koska nyt niitä ipanoita on jouduttu öisin hakee pois sieltä äitiltään kun äiti ja jälleen kerran uus miesystävä tappelee kännissä raivona... ja varmaan on kohta kuudes lapsi tulossa.... ja jälleen kerran syynä että pillerit pettäny....
kyllähän se paljon kertoo ihmisestä jolla 5 lasta neljälle eri miehelle ja lapset kaikki alle 8v....... its en ymmärrä tuollaista elämää ollenkaan. Ekaaki yritettiin melkein 4v ja on ollut mulle maailman tärkein alusta asti. En vois kuvitellakaan että lapseni joutuisi elämäön turvattomassa ja rakkaudettomassa perheessä ja pompoteltavana milloin kenenkin luona.... toki äiti voi väsähtää ja sen takia hoidattaa lapsiaan muualla mutta tässä mun tuntemassa tapauksessa ei ole nii vaan ihan äidin omista itsekkäistä syistä päästä elämään ja olemaan ja lapset on vaan "lippu" siihen omasta mielestään helppoon elämään ku tilille tulee rahaa tekemättä yhtään mitään.. ja tiijän että osa lapsista haluisikin olla muualla varsinkin viikonloput mutta kuitenkaan äiti ei niitä anna isille ku sovittuina viikonloppuina ja sitten kavereille kuitenkin yrittää työntää että pääsee bailaa tai sitten bailaa kotona samankaton alla missä lapset.... ei ymmärrä ei...

Muokattu viimeksi:
Hanskimus melko lailla sanoikin sen, mitä itse olisin ollut sanomassa. Ite tapaan aina sanoa, että ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu. Siis jos joko omilta vanhemmiltaan ei ole saanut hyvää mallia tai sitten (vanhempia syyllistämättä) on oma elämänpolku muuten ollut niin kivikkoinen, ettei kykene lapsistaan huolehtimaan, niin sitä tarvitsee apua ja tukea sitäkin enemmän. Ja se on sitten sosiaalihuollon paikka arvioida se tuen ja avun tarve, ei anonyymisti internetissä huutelijoiden. Että riittääkö se isovanhempien tuki vai onko lapsia syytä sijoittaa muualle. Aina ei toki sosiaalihuoltokaan kaikkeen kykene, mutta varmasti yrittävät parhaansa. Ja ihmisiä ne on sosiaalihuollon puolellakin että virheetön ei tässä maailmassa ole kukaan.

Huonokin äiti on silti äiti ja voi olla lapselle hyvin rakas - ja monelle vaikeistakin oloista huostaanotetulle se huostaanotto on herättänyt syvää katkeruutta. Nää on vaikeita asioita eikä mustavalkoisia millään tavalla. Usein se "lapsen paras" näkyy vasta vuosikausien päästä, kun lapselta itseltään voidaan kysyä mielipidettä. Joskus paras on se huostaanotto ja sijoitus muualle. Joskus paras on ne isovanhemmat, jotka ovat tukena ja turvana, vaikka kotona myrskyää. Joka tapauksessa se paras ei ole arvostelu vaan todellinen auttamisen halu sekä lasta että lapsen äitiä kunnioittavalla tavalla. Lapsi kuitenkin rakastaa yleensä äitiään, on äiti ulkopuolisen silmin kuinka huono tahansa. Äidin arvostelu saa vain lapsenkin tuntemaan olonsa arvottomaksi.

Eli oot lapsista huolissas ja autat niitä siten että kirjotat jutun nettiin että kaikki voi yhessä tulla lasten vanhempia haukkumaan? Ne lapset kiittää sua vuosien päästä varmasti.

Ja tää suomalainen mentaliteetti ''Jos oot kerran tehny lapsen ni hoidat sen yksin''.. Just ton takia ihmiset ei aina uskalla pyytää apua kun on rankkaa lasten kanssa ja sit stressi purkautuu lapsiin. Apua saa ja pitää pyytää vaikka se jonkun itsetunnolle kolahtais. Parempi lapselle on että välillä mummo hoitaa kun että yliväsynyt ja masentunut äiti yrittää yksin suoriutua kaikesta.

Me ollaan sitten varmaan kaameat vanhemmat, kun jätimme 6,5 viikkoisen tyttömme viideksi tunniksi ( matkat mukaan lukien ) mummin ja vaarin kanssa hoitoon, kun kävimme parhaan ystäväni häissä. Isovanhemmat tulivat siis meille kotiin, joten ympäristökin oli tuttu ja turvallinen.

En tietenkään kannata tuollaista lapsikartaan tunkemista milloin minnekin, mutta tuo " itsepä olet lapset tehnyt"- kommentti on todella ala-arvoinen. Itse olen pyytänyt vanhempieni apua tilanteessa, jossa itse ei vaan jaksa. En siis ole mikään superäiti, vaikka tyttö aivan äärettömän rakas meille onkin. Ja isän työ on valitettavasti sellainen, ettei hän voi olla aina kotona.

Nyt taisi Lyalta meinnä pontti täysin ohi. Tässähän siis nimenomaan on keskusteltu henkilöistä, jotka laittavat lapsensa aina ja koko ajan hoitoon, henkilöistä jotka tekevät lapsia kuin liukuhihnalta, mutta eivät välitä niitä hoitaa. Ei siis todellakaan tilanteesta, että vanhemmat käy esim. häissä tai jossain muualla.

Jos sun pointti oli hyväntahtosesti saada neuvoja miten autat tota perhettä niin multa on menny se ihan ohi. Toi kuulosti valitettavasti siltä et sulla on tarve tuomita tätä äitiä ja korostaa omaa hyvää vanhemmuuttas. Sillon kun perheessä on hätä, ne tarvitsee apua eikä tuomitsemista.

Mä en usko että Naksutiilin tarkoitus oli mitenkään "pönkittää" omaa äitiyttään tällä aloituksella. Voihan olla ettei tapauksen taustoista ole ihan kaikki edes tiedossa mutta kyllä tollanen järjestely kuulostaa munkin korvaan huolestuttavalta. Mullakin on tiedossa tapaus jossa rättiväsynyt kahden lapsen äiti on vuosia valittanut väsymystään ja haukkunut miestään (ei kuulemma tee mitään tai tekee aina väärin). Silti vaan miettii kolmannen lapsen hankintaa vaikka ei kahden kanssa jaksa. En voi kyllä kun ihmetellä, kyllä sitä vois vähän miettiä niitä resurssejaan ennen lasten tekoa.

Mä en usko että Naksutiilin tarkoitus oli mitenkään "pönkittää" omaa äitiyttään tällä aloituksella. Voihan olla ettei tapauksen taustoista ole ihan kaikki edes tiedossa mutta kyllä tollanen järjestely kuulostaa munkin korvaan huolestuttavalta. Mullakin on tiedossa tapaus jossa rättiväsynyt kahden lapsen äiti on vuosia valittanut väsymystään ja haukkunut miestään (ei kuulemma tee mitään tai tekee aina väärin). Silti vaan miettii kolmannen lapsen hankintaa vaikka ei kahden kanssa jaksa. En voi kyllä kun ihmetellä, kyllä sitä vois vähän miettiä niitä resurssejaan ennen lasten tekoa.
Joo en tosiaan yritä pönkittää omaa äitiyttäni, en itsekään ole mikään superäiti. Yritän vaan miettiä ja keskustella miksi joku tekee tuollaista...

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app

Sitä saa miettiä ja pitääkin keskustella, tämä aihe ei mua hämmentänyt vaan sun tapa muotoilla toi asia. Aloitusviestistä mulle jäi päällimäisenä mieleen että haluat puhua lähinnä tän äidin ärsyttävyydestä etkä kenenkään hyvinvoinnista.
Ja nyt on ihan pakko kysyä, miten voi tehdä lapsia rahasta? Tai siis miten on mahdollista elintason NOUSTA lasten myötä? Mitkä tuet ja etuudet multa on mennyt ohi?

Takaisin