mikähän avuksi kauheaan piereskelyyn?

tammenlehti

Oman äänensä löytänyt
olen nyt viikolla 26 menossa, ja nytten on alkanut ihan hirveät ilmavaivat kaamean hajun kera! heti ku syöt päivällä ruoan, ni sen jälkeen se alkaa... auttaakohan tähän mikään?

Ootko muuttanu ruokailutottumuksias mitenkään? Syötkö jotain mitä et ennen syönyt? Voisko olla laktoosivaivaa tai jotain viljajuttuja? Jos ei, niin se varmaan kuuluu sitten raskauteen. Se kun voi aiheuttaa niin monenmoista vaivaa niin en ollenkaan ihmettelisi jos tämäkin on jotain hormonien aikaansaamaa... ;) Ja se tietty menee ohi ajan kanssa. Itse oon 35+6 nyt ja aina välillä on päiviä kun ilmaa on mahassa kauheasti vaikka en tietääkseni ole mitään erikoista syönyt ja sitten se taas menee. Oon vaan laittanut raskauden piikkiin.

En kestänyt raskausaikana olleenkaan laktoosia. Voisit kokeilla laktoositonta ruokavaliota jos siitä olisi jotain apua? Ekassa raskaudessa käytin cuplatontabletteja jos olin jossain paikassa missä ei viittiny hirveesti töräytellä;D

Jaa a, mulla oli koko raskausajan ihan löysä maha, ja tietenkin niitä ah niin ihania ilmavaivoja. Luulisin, että niitä on kaikilla - varmaan vain kokeilemalla tietää mikä niihin auttaa. (Itse en huomannut juuri eroa eri syömisien jälkeen..)  Oman kokemukseni mukaan se menee ohi synnytyksellä.. :)

Ps. Meillä oli raskaana olevan ystävän kesken koodinimi ilmavaivoille: "kylläpäs nyt supistelee"

Takaisin