Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Pahimpaan päänsärkyyn yleensä se 1grammanen panadoli on paras.
Veden juominen on kyllä todella tärkeä! Itse ainakin huomaan että jos on vähänkin normaalia vähemmän juonut vettä niin alkaa jomottelemaan. Ainakin se 2litraa päivässä on kesto tavote, jopa näillä keleillä.
On kuitenkin yksi apu ylitse muiden minkä ohjeen oon joskus vuosia sitten saanut yhdeltä sairaanhoitajalta.
Laskee ensin pään rennosti alas ja sen jälkeen vasemman käden sormen päillä painaa oikean puoleisen hartian epäkäslihaksen välistä niin kovaa kun pystyy. Pitää hetken aikaa siinä ja sitten todella hitaasti päästää sormet irti. Tän toistaa pari kertaa kummallekki puolelle niin avot! Toimii aina ja olen tätä käyttänyt kavereille/työkavereille joilla päänsärky iskenyt. Aina on helpottanut :) voi tuntua alkuun ikävältä, mutta koittaa pitää vaan sen painettavan hartian mahdollisimman rentona. Voi pyytää myös toista henkilöä painamaan peukaloilla jos itselle on hankalaa :)
Ensimmäisessä raskaudessani kärsin massiivisista migreeneistä ja lääkärin luvalla sain syödä Buranaa, mutta en kyllä suosittele ketään ryntäämään lääkekaapille ennenkuin on keskustellut lääkärin kanssa. En muista oliko beetasalpaajat sallittujen listalla raskausaikana migreenityyppisen päänsäryn hoitoon (enkä jaksa kaivaa omaa purkkia tuolta kaiken rojun seasta), mutta nekin ovat reseptin takana. Kannattaa mennä juttelemaan lääkärin kanssa jos särky haittaa jo jokapäiväistä elämää.