Mikä ruoka/syötävä himottaa, mikä inhottaa?

Suklaan ja muun makean pelkkä ajatteleminen nostaa oksennuksen kurkkuun, samoin makkarat, nakit, sipsit, jauheliha, ja erittäin monet muut rasvaiset ruoat. Tällä hetkellä in on raikkaat jutut, kuten Granny Smith omenat, vihreät viinirypäleet, appelsiinit, mansikat, salaatit ja sitten vielä vanilja/banaanijugurtti, kananrintafileet ja jotkut leikkeleet.

Kauppaan kun menee, niin tietää ällötyksen perusteella mitä ostaa. Joillekin hyllyille ei voi edes mennä, kun ei kestä katsoakaan esim. jauheliharasioita..... yh.
 
Isäni grillasi jotain kanangrilliboksin koipia, ym. Hyi oksetus sitä hajua! Ja sitten yhtenä päivänä avokki grillas possun ulkofileetä, se marinaadi, hyh. Ja itse pannulla lämmitin jotain Finduksen BBQ grillikasviksia, yh kun oli oksennuksessa pidättelemistä.

Varsin mielenkiintoista asiasta tekee se, että vanhemmilleni en vielä ole kertonut kun vasta plussannut olen. :p

muoks//
No niin eli lisätääs ällötyksiin valmiit lihapullat ja ruskea sipulikastike. :sick009

Niin ja himoitsen jatkuvasti jäätelöä :icescream
 
Muokattu viimeksi:
Mä syön todella paljon maitotuotteita, kaikkea hapanta, kurkku, tomaatti, puurot ja pottumussi maistuu....
Lämmmintä ruokaa on pakottanut itseni syömään jonkin verran se ei oikein tahdo mennä alas.
Marjoja syön kuin viimeistä päivää
:cool05
 
Eka raskaudessa söin kilokaupalla vesimelonia läpi koko raskauden. Päiväkirjasta luin just että ruoaksi alkuraskaudessa söin kanakeittoa ja -tortilloja. Liha jäi aika alussa jo pois ja jouduin poistumaan huoneesta (toisinaan koko asunnosta) jos mies vaikkapa paistoi jauhelihaa. Joskus pahoinvoinnin loputtua tuli kova himo yhdistelmään kirsikkatomaatti-raejuusto-suolakurkku. Ihan viime metreillä aloin himoitseen suklaata.

Tässä raskaudessa pahoinvointi on huomattavasti kamalampaa, oksentelen pitkin päivää ja vellova kuvotus alkaa aamulla ja jatkuu siihen asti kunnes pääsen nukkumaan. Mitään tiettyä ällötystä ei oo tullut, toisena päivänä joku juttu voi maistua ja toisena se saa oksentamaan. Odotan niin innokkaasti tän pahoinvoinnin loppua kun mun mielestä ne yhtäkkiset mieliteot on ihan mahtavia! :D
 
Nyt on tullut suorastaan himoksi tämän alkuraskauden aikana appelsiinit. Voisin syödä niitä koko ajan. Myös kaikenlaiset epäterveelliset kuten sipsit ja karkit ja energiajuomat (olen nauttinut yhden raskauden aikana tähän mennessä) himottaisi.

Inhokkeina sitten tulee ekana omatekoiset mehut (varsinkin ilman sokeria) ja vesi ... Vesi tulee heti ulos, jos juo paljon eikä syö/juo muuta päälle. Myös lihat ja vahvanhajuiset ruoat oksettavat että aiheuttavat vain mahan myllerryksiä. Joku aika sitten mies teki italianpataa ja pelkkä haju ajoi jo halailemaan pönttöä.
 
Tekee mieli kaikkea maanmakuista, retiisejä, porkkanoita, perunoita ja haistella kellarin tuoksua jatkuvasti. Minulla erittyy ihan sylki pelkästä ajatuksesta "kellarin tuoksu"... :p

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Himot: Suolakurkku ja fetasalaatti mihin päälle kastikkeeksi soijakastiketta :D Inhokkeja ei vielä ole, mutta niitä odotellessa :wink
 
Himoitsen aivan älyttömästi sushia ja graavilohta, joten ei auta kuin kärvistellä. :) Mitkään kasvis-korvikesushit eivät ole auttaneet. Himoitsen myös keittoja ja hedelmiä, joten himo ei onneksi rajoitu vain kiellettyihin kohteisiin.

Inhokkina taas ovat tällä hetkellä juusto ja kalkkuna leivän päällä, pystyn syömään leivällä vain levitettä ja kasviksia.

Olen myös ilokseni huomannut, että makeanhimoni on todella paljon maltillisempi kuin ennen raskautta :)
 
Kermaviili,ruisleipä voilla, omenat, kylmä maito, kala, mama nuudelit :)

Kanaa en pysty syömään :D ennen join kahvia pannullisen päivässä, plussan jälkeen kahvi alkoi vähän etomaan ja nyt en pysty juomaan sitä enää ollenkaan.
 
Porkkanaraaste ananasmurskalla ja nektariinit ensin mutta viimeisenkolmanneksen aikana kaikki rasvainen kuten hese ja pizza. Ja palma jaffa sitä piti kaapissa aina olla
 
Tällä hetkellä voisin elää Eilan maitokaakaojuomalla ja pop corneilla - toivon mukaan joku muukin alkaisi maistumaan pian! Paistamisesta tuleva haju saa pientä ällötystä aikaiseksi, toivon ettei se pahene.. Mutta toivon, että nämä tästä vielä muuttuisi raskauden edetessä! :D
 
Mä latkin piimää kuin heikkopäinen, NAM!! :D Ja piimä+All Branin lesemurot......!!!! Samoin kasviksia oon himoinnut jonkin aikaa. Rasvainen ruoka etoo, yök ei tee yhtään mieli pizzaa tms.:sick006
Ja aamulla on pakko saada ensimmäiseksi appelsiinimehua. Yhtenä aamuna mies oli juonu tuoremehut pois kaapista. Mä hypin seinille, kun en saanukaan mehua.:smiley-angry003
 
Mulla meni viimeisen 6:n kk:n aikana maustekurkkua melkein 40kg! :D Ja ne oli yhtä tiettyä kurkkua ja 2 kertaa mies erehtyä ostamaan vääriä ja se oli maailmanloppu ja hyvä ettei purkit lentänyt pitkin seiniä kun raivosin :D Sen jälkeen sain itse ostaa kurkkuni :D Runebergin tortut oli toinen, niitä tuli tehtyä järjettömät määrät :)
 
Nämä muuttuu tiuhaan tahtiin. Tällä hetkellä pahimmat ällötykset on pekoni, makkara, pop cornit, pikaruokaloiden hampurilaiset - makuna sekä hajuna. Parhaiten uppoaa peruna, muodossa kuin muodossa. Leipä menee yhtenä päivänä ja toisena päivänä pelkkä ajatus saa voimaan pahoin.
 
Minulla on jatkunut sama kuin ei-raskaana, eli tykkään voimakkaista mauista, ja tekee mieli sekä suolaista että makeaa.. :D höhh.

Lakritsia menis roppakaupalla, se on aina olllut mun herkku muutenkin.

Oliko teillä muuten himoja noihin ruokiin myös aiemmin, ei-raskaana? Minä en esim. ole köyhiä ritareja useasti syönnyt, niin ois mielenkiintoista jos himo niihin vielä iskis! =)
 
Edellisessä raskaudessa mun teki mieli hirveesti kanaa ja muuten en sitä edes pysty syömään, kun oksennus tulee, mut silloin söin paljon. Tässä raskaudessa en pysty sitä myöskään syömään. Nyt mehut ja limut oksettaa. Oikeestaan pepsi/cola on semmosta mitä pystyn juomaan limuista. Hirveesti tekee heseruokaa mieli, vaikka ei se ees oo mitenkää hyvää. Muuten ei oikein ees tee mieli syödä oikeen yhtään mitään..tai jätskiä voisin kyllä syödä vaik kuinka paljon. Alkuun himoitsin suolalla maustettuja sipsejä, mut se meni onneks ohi. :)
 
Etikkapunajuuret :Heartred Jestas, että voivatkin maistua hyvältä!
Suklaa etoo, joka on jokseenkin pieni ihme tallaiselle sokerihiirelle. Suklaa menee tosin jäätelössä tai pirtelössä ihan ok, mutta mieluummin nekin jonain muuna makuna. Parasta lienee mehujäät.
 
Tää on hullua, miten nää himot ja inhot vaihtelee viikottain. Joku mitä alkuraskaudessa saatto vetää kaksin käsin saa yökötyksen aikaan ja sama toisinpäin.

Tämän hetken himot on ehdottomasti vaniljajogurtti vesimelonin kera sekä jäätelöt.

Inhokkeja ei just nyt tule edes mieleen. Ehkä jotain rasvaista hampparia ei tekis mieli syödä.
 
Mun alko eilen tehdä mieli kebabia :wideyed: En kuitenkaan lähtenyt hakemaan vaan tein uunikasviksia, jotka nekin olivat yllättävän hyviä. Yleensä ottaen just tosi raskaat ja rasvaset ei nappaa yhtään ja saa paremminkin just kakomaan. Ja tuo jauhelihanpaistaminen...hyiiiii!:yuck:
 
Takaisin
Top