Mikä raskausajassa on parasta?

Hope*

Kommentoinnin ninja
Helmikuiset 2022
Mikä raskausajassa on parasta? :HeartredVaikka joskus se voikin olla kamalaa, pelottavaa ja stressaavaakin aikaa monin tavoin…
 
Se että ei voi tulla raskaaksi, kun on jo. :grin

Kun miettii että puolet elämästä meitä on säikytelty raskauden mahdollisuudella, niin nyt voi ihan rauhassa puuhailla miten tykkää, ja ei voi sattua vahinkoa.
 
Ja se on myös mainiota kun alkuraskauden ällötyksen ovat ohitse ja vatsa ei ole vielä mahdottoman iso kumpu, jaksaa kivasti, ja vauveli liikkuu päivittäi jollei jopa tunneittain. Tietää että kyydissä ja matkassa on. Keskiraskautta siis odotellessa. :Heartred
 
Kun alkaa tuntea vauvan liikkeet :Heartred
Kun alkuraskauden väsymys ja turvotus on ohi, ja vatsa näyttää vauvamahalta eikä vain lihoneelta. Ja kun jaksaa taas tehdä asioita :)

Ja itse odotan tällä kertaa myös sitä fiilistelyä lasten kanssa, kunhan heille ensin uskaltaa kertoa asiasta. Edellisen kerran esikoinen oli niin pieni, ettei ymmärtänyt mitään. Nyt ovat niin isoja, että tajuavatkin mitä tapahtuu.
 
Vauvan liikkeet ovat kyllä parhaita, ja niiden loppumista viimeksi loppuraskaudessa harmittelin. Tuntui oudota ajatus, että kohta ei mahassa joku enää möngi. Mutta kyllähän siihen jatkuvaan vauvan hikkaan meinasi myös mennä hermot.

Odotan vatsan pyöristymistä ja sitä, että vatsaa pääsee silittelemään.

Myös odotan sitä, että pääsen kertomaan esikoiselle, että hänestä tulee isosisko. Hän on monesti jopa itkenyt, ettei hänellä ole sisarusta. Ja hän niin rakastaa vauvoja ja hoitaa nukkeja antaumuksella. Yhtenä aamuna hän kysyi "äiti, milloin minusta tulee äiti?" Kun kerroin, että itse olin 30 kun minusta tuli äiti, niin silmät olivat epäuskoisen pyöreät. Niinkö kauan hän joutuisi odottamaan. Eli uskoisin hänen olevan hyvin mielissään pikkusisaruksesta. :Heartred
 
Liikkeet ihan ehdottomasti. :Heartred
Vauvajuttujen hypistely, sydänäänten kuuntelu, ultrat, kasvava vatsa. :Heartred
 
Myös odotan sitä, että pääsen kertomaan esikoiselle, että hänestä tulee isosisko. Hän on monesti jopa itkenyt, ettei hänellä ole sisarusta. Ja hän niin rakastaa vauvoja ja hoitaa nukkeja antaumuksella. Yhtenä aamuna hän kysyi "äiti, milloin minusta tulee äiti?" Kun kerroin, että itse olin 30 kun minusta tuli äiti, niin silmät olivat epäuskoisen pyöreät. Niinkö kauan hän joutuisi odottamaan. Eli uskoisin hänen olevan hyvin mielissään pikkusisaruksesta. :Heartred


Meidän tyttö hoitaa myös nukkeja mielellään, ja leikkivät muutenkin vauvaleikkejä. Oli vaihe, jolloin puheli jatkuvasti, että tahtoisi meille ihan oikean vauvan. Hänestä on varmasti apua pienen kanssa :Heartred
Poika taas kertoi haluavansa vauvan, mutta ei sellaista joka itkee. Sitä hän ei kuulema jaksa :hilarious:
 
Meidän tyttö hoitaa myös nukkeja mielellään, ja leikkivät muutenkin vauvaleikkejä. Oli vaihe, jolloin puheli jatkuvasti, että tahtoisi meille ihan oikean vauvan. Hänestä on varmasti apua pienen kanssa :Heartred
Poika taas kertoi haluavansa vauvan, mutta ei sellaista joka itkee. Sitä hän ei kuulema jaksa :hilarious:
Hommasin mun pikkutytöille raskausbarbin kun odotin edellistäni, sillä oli sitten hyvä selittää et mistä ne vauvat tulevat. Minun nuorempi tyttö on hoitaa paljon nukkeja, ja vaikka en ole kummallekaan maininnut asiasta niin kovin leikeissä tulee esiin masuvauva. Ovat myös innoissaan kun olen kertonut että kun he ovat aikuisia, niin hekin voivat saada halutessaan masuvauvan.

Kunhan vauva alkaa liikkumaan, voisi olla hyvä hetki kertoa alta kouluikäisille että sisarus on matkalla, kun sen voi jo vähän tuntea.
 
Minusta parasta on kasvava vatsa ja vauvan liikkeet❤

Tässä raskaudessa on myös ihanaa kun nuorin 5v tyttö on toivonut pikkusiskoa kovasti..vähän aikaa sitten sanoi maanantaina: "äiti, voitko perjantaina synnyttää minulle pikkusiskon?" Silloin en vielä tiennyt olevani raskaana.

Odotan myös sitä, että tämän vauvan isä saa kokea odotusajan ja tietysti suuren elämän mullistuksen kun vauva syntyy. laughing7
 
Odotan myös sitä, että tämän vauvan isä saa kokea odotusajan ja tietysti suuren elämän mullistuksen kun vauva syntyy. laughing7
Onhan se hetki jolloin elämä mullistuu miehelläkin. Minä onnistuin saamaan kuvan tästä ihanasta hetkestä. Kun sain synnytettyä tokan, läksin suihkuun peseytymään. Vauva tarvitsi lämpöä heti synnyttyään, niin topakat kätilöt komensivat häkeltyneeltä mieheltäni paidan pois ja nostivat vauvan hänelle rinnalle, sitten peittelivät tuoreen isän ja vauvan lämpimillä lakanoilla. Kun kävelin suihkusta niin tajusin heti että tuo hetki ja ilme pitää saada ikuistettua. Herkkä hetki. :Heartred
 
Onhan se hetki jolloin elämä mullistuu miehelläkin. Minä onnistuin saamaan kuvan tästä ihanasta hetkestä. Kun sain synnytettyä tokan, läksin suihkuun peseytymään. Vauva tarvitsi lämpöä heti synnyttyään, niin topakat kätilöt komensivat häkeltyneeltä mieheltäni paidan pois ja nostivat vauvan hänelle rinnalle, sitten peittelivät tuoreen isän ja vauvan lämpimillä lakanoilla. Kun kävelin suihkusta niin tajusin heti että tuo hetki ja ilme pitää saada ikuistettua. Herkkä hetki. :Heartred

Minuu niin harmittaa etten ollut näkemässä, kun mies oli tytön kanssa synnytyssalissa ihokontaktissa, kun minua vielä kursittiin sektiosalissa kiinni ja odottelin heräämössä jonkin aikaa. Ei ollut mies itse tajunnut, että ois voinut kätilöä pyytää ottamaan kuvan. Varmasti oli niin häkeltynyt ettei tullut sen takia mieleen siinä kohtaa. Onhan se pieni esikoinen ja pitkän odotuksen päättyminen elämän mullistava asia. :Heartred
 
Raskausajassa on miusta parasta se kasvava vatsa ja vauvan potkut sekä tulevan suunnittelu. Aivan ihanaa päästä hyysäämään kaikkia vauvanvaatteita ja tarvikkeita ynnä muuta. :love7 Itselleni kasvava vatsa toi hirmusesti itsevarmuutta ensimmäisessä raskaudessa ja tunsin oloni niin kauniiksi vaikka loppuvaiheessa olinkin melkonen pallomasi. laughing6
 
Kauhia ku muut jo miettii vauvan liikkeitä jne. Vaikka itellä toisen lapsen odotus niin aika kaukaselta tuntuu tollaset raskauden vaiheet. Aattelin tähän ketjuun vastata tämän hetken raskauden (8+0) mukaan että ainoa hyvä asia on se,ettei oo menkkoja ja kuukautiskiertoon liittyviä huonoja puolia! Ehkä myöhemmin keksin jotain muutakin hyvää :D
 
Kauhia ku muut jo miettii vauvan liikkeitä jne. Vaikka itellä toisen lapsen odotus niin aika kaukaselta tuntuu tollaset raskauden vaiheet. Aattelin tähän ketjuun vastata tämän hetken raskauden (8+0) mukaan että ainoa hyvä asia on se,ettei oo menkkoja ja kuukautiskiertoon liittyviä huonoja puolia! Ehkä myöhemmin keksin jotain muutakin hyvää :D

:laughing002

Joo onhan ne vielä kaukaisia asioita. Jos tällä hetkellä pitäis sanoa mikä on parasta ni mulla ei tuu mitään mieleen..Oon turvonnut, väsynyt ja pahoinvoiva koko ajan. Siksi sanoin minä ainakin asioita mitkä yleensä on olleet raskaana ollessa kivoja:happy7
 
Jeps, tätä ketjua pitäis täytellä silloin keskiraskauden aikaan. Loppuraskaudesta ja varsinkin synnytyksen jälkeen on sen verran rähjääntynyt olo että tekisi mieli hommata saman tien sterilisaatio... :hungover: Mutta onneksi se olo menee ohitse reilussa puolessa vuodessa, asiat unohtuvat. :grin
 
Raskausajassa on miusta parasta se kasvava vatsa ja vauvan potkut sekä tulevan suunnittelu. Aivan ihanaa päästä hyysäämään kaikkia vauvanvaatteita ja tarvikkeita ynnä muuta. :love7 Itselleni kasvava vatsa toi hirmusesti itsevarmuutta ensimmäisessä raskaudessa ja tunsin oloni niin kauniiksi vaikka loppuvaiheessa olinkin melkonen pallomasi. laughing6

Sama. Ikinä en ole ollut niin kotonani nahoissani, kun ekan raskauden aikana. Oli nätti olo vielä sillonkin, kun maha oli jo hervoton.

Ja onhan ne liikkeet ihanat, varsinkin sitten, kun ne jo näkyy. Esikoinen aikanaan vetäsi kunnon tanssisoolot, kun sattumalta kuuntelin säkkipillimusiikkia YouTubesta. :hello2
 
Liikkeet sitten myöhemmin :) ja tietysti kasvava maha!
 
Mä en ihan hirveästi fanita raskautta. Ekan 16-20 viikkoa on ihan kauheita pahoinvointeineen. Mutta yritän olla kiitollinen joka päivä. Parasta on se, kun pahoinvointi alkaa helpottaa puolen välin tietämissä. Toki monia ihania hetkiä liittyy raskauteen. Jokainen päivä on lähempänä synnytystä.
 
Takaisin
Top