Mikä pielessä??

Tiusku

Oman äänensä löytänyt
Minulla on mies, koira, tähän elämäntilanteeseen lähes täydellinen koti sekä vakituinen työpaikka, jopa lähes koulutusta vastaava, ja tästä kaikesta olen unelmoinut aina, mutta silti en ole täysin onnellinen ja tuntuu, että jokin uupuu.. Onko se lapsi? Oma talo? Toinen koira? Vai johtuuko se siitä, että vaikka minulla on lähes unelma työpaikka, enkä kuitenkaan viihdy töissä? Johtuuko se siitä, etten ole ollut vielä puolta vuottakaan töissä, vai siitä etten vain oikeasti enää tiedäkkään mitä haluaisin tehdä työkseni?
Onko parisuhteessamme jokin kuitenkin huonosti? Olemmeko kasanneet huomaamattamme kulissin, mistä tiedän olemmeko oikeasti onnellisia vai emmekö vain osaa/haluta elää ilman toista?
Vai raastaako se kuitenkin sitä, että vaikka olemme vain jättäneet kaiken ehkäisyn pois ja antaneet lapselle luvan tulla kun on tullakseen, mutta lapsi ei olekaan tullakseen? Puhumme kuitenkin huomaamattamme isommasta autosta mihin mahtuisi koira sekä lapsi ja vaunut. Pitäisikö kuitenkin jatkaa, vaikka vuosi ja katsoa muuttuuko tilanne, vuosi on kuitenkin lyhyt aika?

Kiitos, kun jaksoit lukea, ei tämä oloa ainakaan vielä helpottanut, mutta saipa ainakin ajatuksia "paperille".
 

Ehkä se ei ole mitään konkreettista mikä puuttuu. Jos kaipaat muuten vaan jotain mikä tuo mielenrauhaa ja tasapainoa.:) Itse ainakin olen huomannu, ettei ainakaan raha tai omaisuus tee mua onnelliseksi. Ennemmin se, että nautin arjen pienistä asioista ja toteutan itseäni, teen mieluisia asioita enkä mieti mitä muut minusta ajattelee tai mitä minulta odotetaan. Miten ois pieni irtiotto arkeen yksin ja aikaa miettiä omia elämänarvojaan ja odotuksiaan?:) Niiden selvittely yleensä kyllä vie pitempäänkin aikaa, mutta sais sen ainakin alkuun.

Sehän voi olla lapsi mitä kaipaat, mutta entä jos ei olekaan? Tarkoitan siis, että kannattaa ensin selvittää omaa mieltään, ettei tule "katumusta" sitten jos lapsentulo ei olekaan sellaista kuin on ajatellut. Esim. Jos parisuhteessa on vakavia vikoja niin lapsi ei ole ratkaisu niihin ongelmiin vaan päinvastoin.

Mutta toivottavasti saisit ajatuksiasi selkeämmiksi ja lapsikin olisi tervetullut, lapset tuo elämään paljon iloa ja eloa.:) Tsemppihalit ja jaksamista!

 
Takaisin
Top