Mikä on parasta synnytyksessä?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mikä on sinun mielestäsi parasta synnytyksessä?

Sektiossa on parasta se, ettei tarvitse tehdä muuta kuin maata, antaa muiden tehdä toimitus, en voi tehdä mitään väärin (liittyy alatiesynnytyspelkooni). Se, että raskaus vihdoin päättyy ja vauvan saa vihdoin tavata♡♡
 
Minusta synnytyksessä parasta oli se, että keho tiesi mitä tehdä. Ja että pystyi siihen, melkein mahdottomalta tuntuvaan suoritukseen. Toki se lapsen saaminen syliin oli myös upea hetki, mutta jotenkin sitä oli niin kuitti siinä vaiheessa että ne myöhemmät hetket sairaalassa vauvan kanssa ovat jääneet paremmin mieleen :Heartred
 
Esikoisen synnytyksessä oli parasta se, että kätilö ja muu henkilökunta oli ihan parasta ja tunsin heti että heihin voin luottaa. Kätilö tuli mun huoneeseen siis näin: "Moi, mä oon Päivi ja mä pidän susta huolta tänään." Ihana :red-heart:

Katsotaan miten seuraava menee, vähän jänskättää.
 
Mulla on ollut molempien synnytykset niin kivuliaat, että lähinnä kauhulla odotan niitä supistuksia. :Grimacing Face: Ekan synnytyksessä epiduraali oli taivaan lahja, tokassa jälkikäteen oli aika voittajaolo kun oli saanut kokea "luomusynnytyksen" (en siis ehtinyt saada mitään puudutuksia, vaikka kaikki olisin kyllä ottanut). Parasta on ollut puolison ja kätilöiden tuki sekä se, kun saa vihdoin ja viimein palkinnon syliinsä. :smiling face with heart-eyes:
 
Kuopuksen synnytyksessä oli parasta se onnistumisen tunne. Varsinkin kun esikoisen synnytys oli valtava pettymys, oli kuopuksen synnytyksestä voittaja olo.

Esikoisen synnytyksessä... No itse synnytyksessä oli avautumisvaihe vähiten kamala. 😂 No se tietysti kun sain vauvan syliin, mutta siinä kohtaa olin jo heräämössä (kiireellinen sektio) niin voineeko sitä laskea...
 
Takaisin
Top