Mikä on paras paikka löytää äitikavereita?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Perhekahvilat, internet, naapurusto... Mistä olette löytäneet tai luulisitte olevan paras paikka löytää äitikavereita?
 
Naapurusto, esimerkiksi lähileikkipuisto. Kun äitikaveri asuu lähellä, on helpompi nähdä useammin ja lyhyen aikaa, etenkin työpäivien jälkeen. Treffaaminen ja jutustelu tapahtuu luontevasti iltaulkoilun yhteydessä ja lapset pääsevät leikkimään keskenään (:
 
Olen löytänyt äitikavereita perhekerhosta ja muista vauvaharrastuksista. Olen aika puhelias, joten tulee helposti rupateltua kaikkien kanssa. Aika harvoin silti on tullut pyydettyä puhelinnumeroa, mutta kaveruus on säilynyt vain niiden kanssa, joiden kanssa on tullut viestiteltyä.
 
Asutaan uudisalueella, ja meillä korostuu yhteisöllisyys. Kaikki tuntee vähän kaikkia. Meillä on myös oma naapuruston äitien Whatsapp-ryhmä, johon aina lisätään uusia asukkaita sitä mukaan, kun taloja rakentuu ja ihmiset tekee muuttoa. :) Samalla on saanut pienellä vaivalla hoidettua kaikki kirppistelyt, tavaroiden kierrätyksen, naapuruston latujen tekemisen, erilaisten tapahtumien järjestämisen (pihakirppis, tonttupolku, joulukalenteri, myyjäiset jne.) ja kyseltyä muilta äideiltä neuvoja. Täällä on hyvin onnistunut niin yhteiset leikkitreffit lasten kanssa, lenkkiseuran saaminen kuin Täydelliset Naiset -maraton viinin kanssa. :joyful:
 
Sen kun tietäisi. Täällä kun ei ole juuri yhtään muita pikkulapsia koko kylässä. Lähimmät ehkä reilun kymmenen kilometrin päässä...
Ei perhekerhoja, ei leikkipuistoa. Lähimmätkin kerhot on niin kaukana, että pitäisi olla oma auto.
 
Perhekahvilat ja -kerhot ja muut seurakunnan lapsiperheiden aktiviteetit. Näistä olen kuullut ihmisten saaneen hyvinkin pitkäaikaisia ystävyyksiä tai seuraa pikkulapsiajalle.

Itse yritin myös kaikkeni 3 vuoden ajan, sain yhden ystävän. Ja olin itse aina aktiivinen osapuoli, mutta tulin torjutuksi. Kyllä ihmettelen, miten vaikeaa kavereiden/ystävien saaminen onkaan tai sitten minussa on jokin vikana.
 
Paha sanoa, kun en tiedä. Omilla ystävilläni ei ole lapsia.

Meillä toimi MLL:n perhekerho viimevuoden huhti-toukokuulle. Pienempi oli kuitenkin syntynyt ihan maaliskuun lopussa, niin ei ollut heti energiaa lähteä minnekään.

Lisäksi meidän perheemme ruokarytmi ei olisi sopinut kerhon aikatauluun muutenkaan. Tämä on ollut ”ongelma” muutenkin. Ehkä muissa perheissä syödään lounasta tosi aikaisin - meillä vasta 12:30-13:00, joskus vieläkin myöhemmin.

Meidän kuopus on myös vähän väliinputoaja. Vauvaperheitä on kyllä ( ihan pikkuvauvoja) , mutta muut alueen lapset ovatkin sitten jo päivähoidossa
 
Neuvolasta on koottu ryhmiä vauvavuosina. Lisäksi joskus ainakin oli joku sovellus, missä sai hakea äitejä läheltä, jutella ja vaihtaa numeroita. En muista enää sen nimeä tai tiedä onko olemassa, mutta löysin sitä kautta yhden äitikaverin, jonka kanssa pidetty jo kolmisen vuotta jonkinlaista yhteyttä. Meidän lähiasuinalueellamme ei oikein ole pikkulapsiperheitä, kaikkien lapset on 10+. Parhaimmilla kavereillani ei ole lapsia, mutta toivottavasti pian tulisi.
 
Meillä oli myös esikoista odottaessa koottu neuvolasta ryhmä, nähtiin ekan vuoden ajan ainakin kuukausittain. Yhä vieläkin kaikki kokoonnutaan muutaman vuoden välein, joistain ilmeisesti tullut oikein ystäviäkin. Seurakunnan kerhoista löysin yhden hyvän ystävän, myös puistosta löytynyt juttuseuraa ihan kotiin asti. Isompien lasten koulun kautta törmännyt myös uuteen ystävään, siinä on yhteiset intressit olleet avainasemassa.
Täältä foorumilta löytynyt myös oikea ystävä, eri puolelta maata, mutta lähes vuosittain ollaan yökyläily :Heartred. Jälleen intressit:thumleft
Jokaisessa kohtaamisessa voi nähdä potentiaalia, joskus lyhyeen, toisinaan pitkään ystävyyteen. Ikään katsomatta!
 
Nyt on korona-aika, joten en mistään. Kaikki leikkipuistot, muskarit, kirjasto, perhekerhot ovat kiinni, ollaan kotosalla. Parin wa-ryhmän äidin kanssa ollaan käyty vaunulenkillä ulkona, mutta vauvat eivät saa oikein vuorovaikuttaa keskenään, kun ulkona on kylmä ja sisällä ei uskalla olla.
 
Mä en niin konkreettisia kavereita kaipaa, mutta täältä foorumilta löytyy tarvitsemaani juttuseuraa. Korvaamatonta tukea nyt korona-aikaan kun näkeminen omassa piirissä on rajoitettua. :)
 
Takaisin
Top